اخبار داغ

یادداشت؛

بررسی راهبردهای دشمنی آمریکا با ایران

بررسی راهبردهای دشمنی آمریکا با ایران
آمریکا در سه حوزه ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی به دنبال انزوای انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از "تیتریک"؛ راهبرد آمریکا برای مقابله با ایران در حوزه روابط بین الملل در سه چهارچوب کلی قابل دسته بندی است، انزوای ایران در ساختار امنیتی، سیاسی و نظامی کشورهای منطقه به خصوص در رقابت با دولت های عربی و رژیم صهیونیستی که عنوان کلی "ایران هراسی" بر آن قلمداد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

جلوگیری از تشکیل یک ائتلاف بین کشورهای شیعی منطقه متشکل از ایران، عراق، سوریه، لبنان و پاکستان به رهبری ایران که و منظور برقراری یک شکاف عمیق بین شیعه و سنی سرمایه گذاری سنگینی صورت گرفته که ذیل "شیعه هراسی" قابل تحلیل است و در آخر بروز تنش های بین ادیان در مرزهای تمدنی و تامین توجیه سرکوب و مبارزه با اسلام در پروژه "اسلام هراسی".

,

در سالهای اخیر اقدامات امنیتی و سیاسی بسیاری به جهت پیگیری سه موضوع فوق انجام شده است و از جمله آنها می توان به انفجارهای متعدد در عتبات عالیات، حمایت رجال سیاسی کشورهای عربی خلیج فارس از گروه های تکفیری، تقویت تنش های فرقه ای در شرق ایران، تعرض وهابیون علیه شیعیان در پاچنار پاکستان و دره اسماعیل خان افغانستان، وحشی گری گروه های تکفیری در عراق و سوریه، حملات تروریسی در کشورهای مختلف منطقه و اروپا، تحرکات سیاسی نظامی کردهای عراق و ترکیه، تنش بین گروه ها و اقلیت های دینی عراق، اختلاف افکنی در بین گروه های مبارزه فلسطینی و... نام برد.

,

ایران هراسی در حوزه جغرافیایی منطقه، شیعه هراسی در حوزه جغرافیایی فرامنطقه ای و اسلام هراسی در بعد جهانی از سوی آمریکا و اسرائیل پیگیری می شود و اینها عموماً به دنبال گسترش نفوذ و قدرت ایران در هر کدام از حوزه های مذکور است، چرا که تنها کشورهای که دایه اداره یک دولت، اداره کشورهای منطقه و در نهایت اداره جهان بر اساس آموزه های الهی و دینی دارد ایران است، موضوعی که قطعاً برای آمریکا که ادعای اداره جهان و ابرقدرتی دارد قابل پذیرش نیست.

,

این برنامه ها بعد از حوادث یازده سپتامبر شدت گرفت و طیف صهیونیست آمریکا با ادعای شروع دور جدیدی از جنگ های صلیبی سعی کردند تا از گرایش مردم دنیا به اسلام و گسترش دامنه نفوذ معنویت حاصل از دین در جوامع غربی جلوگیری کنند و با حضور نظامی در منطقه با ابزار نظامی خیزش های آینده را سرکوب کنند، از طرفی شاه اردن با طرح عنوان هلال شیعی در بین کشورهای عربی اهل سنت سعی کرد تا یک جبهه مذهبی داخل حوزه تمدنی اسلام شکل دهد.

,

بحث ایران هراسی با موضوعاتی چون اتهام سلاح هسته ای، توانایی های دفاعی و موشکی، موضوع محور شرارت، حمایت از گروه های مقاومت در منطقه، تهدید بودن برای همسایگان، تهدید برای صلح جهانی و... در سال های اخیر هزینه های گسترده ای را برای همسایگان و رقبای منطقه ای ایران ایجاد کرده تا جایی که بزرگترین خریدهای سلاح در طول تاریخ با چنین منطقی برای کشورهای عربی صورت گرفت و توانست منفعت مالی چشمگیری به آمریکا برساند.

,

گسترش نفوذ اسلام در جوامع غربی و بیداری اسلامی در سرزمین‌های اسلامی سبب تشدید هجمه علیه مسلمانان بویژه از نوع شیعه هراسی توسط رسانه‌ها وابسته به نظام سلطه و عوامل آنان شده است، نمونه بارز این ادعا کشتار مسلمانان در میانمار، شیعیان در عراق، سوریه، بحرین، و مصر و ائتلاف ضد شیعی در مالزی و اندونزی توسط عوامل نظام سلطه مانند تروریست‌های سلفی، وهابی‌ها، تکفیری‌ها و حکومت‌ها تحت سلطه آنان در منطقه است.

,

در مقابل این طیف گسترده حرکت های بیداری اسلامی توانست موج شیعه هراسی و ایران هراسی را تا حدودی کاهش دهد، از سوی دیگر اقدامات ایران در مبارزه با گروه های تکفیری و اقدام به موقع، موجب اصلاح دیدگاه مردم منطقه نسبت به سیاست های این کشور شد، پیروزی های حزب الله لبنان و گروه های مقاومت فلسطینی در غزه بر دشمن اسرائیلی نیز آرمان دیرینه نابودی رژیم صهیونیستی را برای عموم مسلمانان بیدار ساخت.

, در مقابل این طیف گسترده حرکت های بیداری اسلامی توانست موج شیعه هراسی و ایران هراسی را تا حدودی کاهش دهد، از سوی دیگر اقدامات ایران در مبارزه با گروه های تکفیری و اقدام به موقع، موجب اصلاح دیدگاه مردم منطقه نسبت به سیاست های این کشور شد، پیروزی های حزب الله لبنان و گروه های مقاومت فلسطینی در غزه بر دشمن اسرائیلی نیز آرمان دیرینه نابودی رژیم صهیونیستی را برای عموم مسلمانان بیدار ساخت.,

ارزیابی تحلیل گران مبتنی بر این نکته است که با توجه به حجم گسترده سرمایه گذاری کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا برای پیگیری استراتژی های فوق، قطعاً این طرح ها شکست خورده است و به نسبت هزینه ای که برای آن انجام شده هیچ منفعت قابل توجهی کسب نشده در مقابل نیز کمترین هزینه ها برای جلوگیری و دفاع انجام شده که تا کنون توانسته انسجام لازم و اتحاد را تا حدودی حفظ نماید.

, ارزیابی تحلیل گران مبتنی بر این نکته است که با توجه به حجم گسترده سرمایه گذاری کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا برای پیگیری استراتژی های فوق، قطعاً این طرح ها شکست خورده است و به نسبت هزینه ای که برای آن انجام شده هیچ منفعت قابل توجهی کسب نشده در مقابل نیز کمترین هزینه ها برای جلوگیری و دفاع انجام شده که تا کنون توانسته انسجام لازم و اتحاد را تا حدودی حفظ نماید.,

به نظر می رسد با توجه به ادامه وضعیت دشمنی های موجود، تاکید بر وحدت اسلامی، تلاش برای حمایت و کمک به دولت های قانونی و مردم منطقه، جلوگیری از بروز تنش های بین مذاهب و فرقه ها و پیگیری مستمر آرمان فلسطین بتواند کید دشمنان را خنثی کند تا با قدرت بیشتری اهداف پیگیری شود.

, به نظر می رسد با توجه به ادامه وضعیت دشمنی های موجود، تاکید بر وحدت اسلامی، تلاش برای حمایت و کمک به دولت های قانونی و مردم منطقه، جلوگیری از بروز تنش های بین مذاهب و فرقه ها و پیگیری مستمر آرمان فلسطین بتواند کید دشمنان را خنثی کند تا با قدرت بیشتری اهداف پیگیری شود. ,


هادی امامی
انتهای پیام/

,
, هادی امامی,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه