اخبار داغ

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در شهرکرد؛

برجام اقتصاد ایران را نابود کرد و FATF امنیت ما را نابود خواهد کرد/طبق FATF باید سردار سلیمانی را تحویل آمریکا دهیم

برجام اقتصاد ایران را نابود کرد و FATF امنیت ما را نابود خواهد کرد/طبق FATF باید سردار سلیمانی را تحویل آمریکا دهیم
حجت‌الاسلام سید محمود نبویان گفت: فتنه امروز، فتنه سازش و تعامل است و با اینکه در مقابل آمریکا و غرب باید دو روش تعامل یا تقابل را انتخاب کرد در سالهای اخیر دولت با برافراشته کردن پرچم سازش و تعامل دو توافقنامه را با آمریکا امضاء کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان ظهر امروز در نشست با ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد، با اشاره به اینکه دی‌ماه، ماه فتنه و بصیرت است، گفت: فتنه امروز، فتنه سازش و تعامل است و با اینکه در مقابل آمریکا و غرب باید دو روش تعامل یا تقابل را انتخاب کرد در سالهای اخیر دولت با برافراشته کردن پرچم سازش و تعامل دو توافقنامه را با آمریکا امضاء کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هزار و ۴۰۰ سال پیش هم فتنه یزید بر سر راه امام حسین(ع) قرار گرفت، باید بررسی کنیم که آیا امام(ع) با دشمنان وارد مذاکره شد یا مقابله کرد افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری ممکن است سال دیگر فتنه‌ای در انتظار جمهوری اسلامی باشد.

نبویان با بیان اینکه اولین سازش با توافقنامه هسته‌ای در برجام صورت گرفت، افزود: برجام شامل شش جزء می باشد که جزء اول آن اصل برجام است و پنج ضمیمه که ضمیمه اول آن تعهدات ایران است، ضمیمه دوم تعهدات غرب، ضمیمه سوم همکاری‌های صلح‌آمیز، ضمیمه چهارم کمیسیون مشترک و ضمیمه پنجم مراحل اجرای برجام است.

در برجام هیچ ضمانت و صحتی برای اجرای تعهدات غرب نیست
نبویان با اشاره به اینکه تیم مزاکره کننده هسته ای برخلاف نظر مقام معظم رهبری گام‌به‌گام در برجام جلو نرفت و تمامی مراحل را بدون اجرای یک گام غرب برداشت افزود: در برجام هیچ ضمانت و صحتی برای اجرای تعهدات غرب نیست، در حالی که غرب اصل را بر بی‌اعتمادی بر ما گذاشته، اما ایران اصل را بر اعتماد بر غرب گذاشته است.

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و آموزشی امام خمینی با اشاره به اینکه انجام کلیه تعهدات از طرف ایران و تأیید و ضمانت این اقدامات توسط آژانس بین‌الملل وجود دارد ، اضافه کرد: وزیر امور خارجه و معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه در جواب ضمانت کشورهای خارجی در قبال انجام تعهدات گفتند هیچ!


ملت ایران حق نگهداری سوخت تولید شده توسط رآکتورهای هسته‌ای در زمان حال و آینده را ندارد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید سوخت هسته‌ای امنیت کشور را تأمین می‌کرد، افزود: در متن برجام آمریکا اعلام کرده است ملت ایران حق نگهداری سوخت تولید شده توسط رآکتورهای هسته‌ای در زمان حال و آینده را ندارد و تولیدات باید به بیرون از کشور فرستاده شود؛ زمان مشخصی برای واژه آینده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در تعهدات برجام عملیات غنی‌سازی در نطنز بسیار کاهش یافت و در فردو به طور کامل تعطیل شد، ادامه داد: به دستور آمریکا آموزش دانش هسته‌ای حتی در سایت فردو متوقف شد.

نبویان با اشاره به اینکه بتن‌ریزی رآکتور اراک به منظور تأمین امنیت اسرائیل به دستور آمریکا انجام شد، گفت: این بتن‌ریزی با دو شرط غیرقابل استفاده شدن تجهیزات حتی برای آینده و تأیید این مورد توسط بازرسان آژانس بین‌الملل صورت گرفت.

نبویان ادامه داد: فردو به لحاظ غنی‌سازی و دانش غنی سازی تعطیل شده است و حتی وقتی قرار شد جای انبار کردن سانتریفیوژهای اضافه را مشخص کنند با دستور آمریکا در نطنز انبار شد.

نماینده سابق مجلس افزود: آقایان اراک را با افتخار و با دستور آمریکا بتن ریختند و در بند ۷۴ تا ۷۸ برجام نیز اجازه بازرسی از تمام مراکز نظامی را داده اند.


تیم مذاکره کننده یکبار متن برجام را با دقت نخواندند

وی با بیان اینکه در بند ۷۴ تا ۷۸ برجام دولت ایران دسترسی به تمام امکانات نظامی را بدون قید و شرط به طرف مقابل واگذار کرده است، اضافه کرد: این تعهد درحالی است که اعضای تیم مذاکره کننده ادعا داشتند واژه نظامی در هیچ کجای متن برجام نوشته نشده است؛ مشخص است که تیم مذاکره کننده یکبار متن برجام را با دقت نخواندند، وزارت امور خارجه نیز در مجلس گفت واژه تعدیل در متن برجام نیامده است.

نبویان با اشاره به اینکه با وجود انجام تعهدات توسط ایران در برجام، ۷۵ درصد از تحریم‌ها مربوط به موارد هسته‌ای باید برداشته می‌شد، ادامه داد: از این ۲۵ درصد میزان نیز ۱۲.۵ درصد به دستور آمریکا برجای خودش باقی ماند.

تضمینی برای برداشته شدن تحریم‌های بانکی در CFT نیست
بعد از آنکه در برجام کشورهای اروپایی و آمریکا وعده ۱۰۰ درصدی دادند که اگر تعهدات خود را انجام دهید، ما رابطه بانکی را برقرار و تحریم‌های این حوزه را برمی‌داریم. برداشتن این تحریم‌ها مشروط بر این بود که ما تعهدات خود را انجام دهیم و آژانس آن را تأیید کند.ما تعهدات‌مان را عمل کردیم و آژانس هم آن را تأیید کرد و به جایی رسید که قرار شد طرف‌های دیگر برجام تعهدات خود را عملی کنند.

نبویان با بیان اینکه دولت در سال ۹۵ تعهد به انجام ۴۱ بند کنوانسیون FATF داد، اضافه کرد: در مفاد این تعهد نامه آمده است اگر تمام تعهدات توسط ایران انجام شد در آینده گام‌های بعدی توسط طرف خارجی مشخص می‌شود یعنی هیچ شرطی وجود ندارد، وزیر امور خارجه هم اعلام کرد تضمینی برای برداشته شدن تحریم‌های بانکی در CFT نمی‌دهم.


آغاز FATF از کجا و چگونه
وی در مورد FATF بیان داشت: به نظرم کمی تخصصی باید این بحث مطرح شود، FATF مخفف Financial Action Task Force on Money Laundering است که به معنای گروه ویژه اقدام مالی است و از سال ۱۹۸۹ و زیر نظر گروه «جی‌ــ۷» ایجاد شد.

دبیر سابق کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مأموریت این گروه طراحی استانداردها جهت مقابله با «پولشویی (AML)، مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)و «دیگر تهدیدات» علیه نظام مالی جهانی است. گروه هفت کشور صنعتی ــ آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیا و ژاپن ــ گروه کاری اقدام مالی را در نشست پاریس ۱۹۸۹ تشکیل دادند و سران جی‌ــ۷ در بیانیه خود ضرورت تشکیل چنین نهادی را برای یکسان کردن مقررات بانکی و مبارزه با پولشویی بیان کردند.

دامی به اسم مبارزه با پولشویی و تروریسم اما با نظارت عربستان و اسرائیل!
نبویان در مورد شروط پیوستن به FATF خاطرنشان کرد:‌ اولین شرط این بود که پول‌ها نباید به سمت پول‌شویی برود اما پس از حملات ۱۱ سپتامبر شرط دیگری گذاشتند که مبارزه با تأمین مالی تروریست بود و در آن بانک‌ها نباید به تروریست‌ها پول دهند؛ ظاهر قضیه خیلی خوب است هم پولشویی نباید باشد و هم کمک مالی به تروریست.

وی بیان داشت: پس از مدتی G۷ به G۲۰ تبدیل شد که شامل کشورهایی چون آرژانتین، استرالیا، اتریش، برزیل، کانادا، فرانسه و آلمان می‌شود. اما نکته حائز اهمیت این است که دو کشور عربستان و اسرائیل ناظر FATF هستند که مبادا پول برای تروریست‌ها هزینه شود!این‌ها اصلاً خودشان دولت تروریست هستند. تروریست معنایش در تفسیر FATF متفاوت از معنای واقعی آن در جهان است. تمام حرف اینجاست FATF از ما خواسته است که تمام اطلاعات مالی و مراودات بانکی داخلی و خارجی را به این کارگروه بدهیم. یعنی همه اطلاعات را از ما می‌خواهند که به آمریکا،‌ اسرائیل و عربستان بدهیم. این کشورها برای اینکه به FATF معنا دهند، آن را ذیل قطعنامه‌های شورای امنیت بردند تا به لحاظ بین‌المللی الزام‌آور شود.

وی در مورد طریقه تعقیب اهداف گروه ویژه اقدام مالی خاطرنشان کرد: گروه ویژه اقدام مالی در ۴ مرحله اهدافش را تعقیب می‌کند. ابتدا اقدام به تولید و انتشار توصیه‌ها و دستورالعمل‌ها می‌کند یعنی تولید استانداردهای بین‌المللی در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و مسأله اشاعه، اقدام دیگر رصد که به بررسی اجرا و پیاده شدن توصیه‌ها در کشورهای مختلف میپردازد.

نبویان تصریح کرد: مرحله بعدی رتبه‌بندی است کشورها به همکار، غیرهمکار، غیرهمکار پرریسک و کشورهای غیرهمکار پرریسکی که باید علیه آنها اقداماتی انجام شود، تقسیم می‌شوند، و در انتها در بیانیه‌ها نتایج نهایی از جمله کشورهای پرریسک، کشورهایی که باید در مقابل آنها اقدام متقابل سختگیرانه انجام شود و کشورهایی که در تعامل دوطرفه نقشه عمل را پذیرفته‌اند، مشخص می‌شود. در بررسی و رصد کشورها از سوی FATF دو کشور ایران و کره شمالی در لیست دارای ریسک بالا قرار گرفته که باید علیه آنها «اقدامات متقابل» (counter measures) انجام شود.

تکرار داستان حمایت لاریجانی از تفکرات دولت
این استاد دانشگاه تاکید کرد: در تاریخ ۲۲ اسفند ۹۴ آقای علی لاریجانی به آقای روحانی نامه می‌زند و قانون تأمین مالی تروریسم را جهت اجرا ابلاغ می‌کند. جالب‌تر اینکه دقیقاً ۵ روز بعد رئیس‌جمهور ۲۷ اسفند ۹۴ به دو وزارتخانه این قانون را جهت اجرا ابلاغ می‌کند.باید توجه کرد این قانون یک ساز و کار داخلی داشته نه کنوانسیون بین‌المللی، قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم غیر از کنوانسیون بین‌المللی تأمین مالی است و یکی قانون داخلی است که ما آن را برای منافع ملت در مجلس قبل مصوب کردیم. آقای روحانی ضمن نامه‌ای به دو وزارتخانه، وزارت دادگستری و وزارت اقتصاد و دارایی آن را ابلاغ می‌کنند. پس قانون مبارزه با تأمین مبارزه با تروریسم مصوب شده است و جهت اقدام هم ابلاغ شده بود.

آغاز همکاری نا متعارف ایران با FATF بوسیله طیب نیا و با هدایت روحانی
وی تصریح کرد: متأسفانه به نمایندگی از دولت آقای روحانی آقای طیب‌نیا وزیر وقت اقتصاد و دارایی سه ماه بعد از تصویب قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در مجلس به FATF تعهد می‌دهد که تعریف آمریکایی‌ها را به مجلس بیاورند و آن را مصوب کنند. بسیار جای تعجب است که وزیر اقتصاد وقت دولت آقای روحانی ــ یعنی آقای علی طیب‌نیا ــ با هدایت دیپلماسی دولت و دستور آقای روحانی بدون طی مراحل قانونی و برخلاف اصل ۷۷ قانون اساسی (اصل ۷۷: عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین المللی باید به‌تصویب مجلس شورای اسلامی برسد)، چنین قراردادی را در خرداد ۱۳۹۵ امضا کرده است.

وی بیان داشت: خیلی جالب است برجام ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل رفته است. یادم می‌آید در کمیسیون ویژه برجام که بنده دبیرش بودم آقای عراقچی در آن شرکت کرد که گفت، ما طبق برجام که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است ۷۰۰ نهاد و فرد را از تحریم خارج کردیم. البته کسی خارج نشد و تنها روی کاغذ این مسئله مطرح شد. اما در ادامه آقای عراقچی می‌گوید این ۷۰۰ نفر آزاد شد الی ۱۷۸ نهاد و فرد؛ گفتم که چرا آقای عراقچی به چه علتی این ۱۷۸ نهاد و فرد را خارج نکردید،‌گفت ملت ایران به ۴ دلیل هسته‌ای، موشکی، دفاع از تروریست و حقوق بشر تحریم شدند. آقای عراقچی گفت افرادی که به دلیل موشکی و تروریست و بحث حقوق بشر تحریم هستند به جای خود باقی است.

وی در مورد اینکه افراد مشمول تحریم چه کسانی هستند اضافه کرد: در تحریم های گوناگون، آمریکا ضمن تلاش گسترده برای حفظ ساختار تحریم ها، با نظارت جدی و گسترده بر فعالیت های اقتصادی ایران در جهان، پیوسته افراد، شرکت ها و حتی نهادهای حقوقی ایرانی و غیر ایرانی جدیدی را به لیست افراد حقیقی و حقوقی قوانین تحریم خود می افزاید. دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا که یکی از مراکز مهم وزارت خزانه داری آمریکاست، مسئول این فعالیت است تا مطابق با اهداف آمریکا به إعمال تحریم ها و مجازات ها علیه این افراد، شرکت ها و نهادها بپردازد. این دفتر، افراد، نهادها و مراکزی که باید مورد تحریم قرار بگیرند را در «فهرست تحریم Specially Designated Nationals (SDN) List » قرار می دهد.

نبویان تاکید کرد: این فهرست همواره در حال به روز شدن است و در زمان های مختلف لیستی از افراد و نهادها به دلایل مختلف به آن اضافه می شود.کافی است نام سردار سلیمانی را در لیست SDN جستجو کنیم. در لیستی که در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۷ به روز رسانی شده است ده ها بار نام سردار قاسم سلیمانی ذکر شده است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: با عنایت به درخواست FATF نسبت به إعمال تغییرات در تعریف تروریسم و در نتیجه مصادیق تروریست ها و نیز با عنایت به اینکه نهادهایی در ایران مانند وزارت دفاع و سپاه پاسداران و افرادی مانند سردار سلیمانی تحت لیست تحریم های آمریکا به بهانه موشکی و دفاع از تروریسم باقی مانده اند، در دستورالعمل های FATF از ایران در برخورد با این افراد و نهادها، درخواست های بسیار شدیدی شده است.


طبق FATF در صورت درخواست باید سردار سلیمانی را تحویل آمریکا دهیم

این استاد دانشگاه گفت: برای تروریسم دو تعریف وجود دارد؛ تعریف آمریکا و اروپا براساس لیست SDN و تعریف ملت ایران براساس آموزه های اسلامی، ملی و قانون اساسی. بخلاف غربی ها، در نظر ملت ایران، مبارزه برای رهایی از ظلم، سلطه و اشغال خارجی فعالیت تروریستی نیست. اما در مواد ۱۱، ۱۵، بند ۴ ماده ۷ و بند پ ماده ۱۶ FATF به موضوع استرداد پرداخته است.

وی ادامه داد: از ایران خواسته اند که ضمن همکاری های گسترده بین المللی –یعنی همگامی کامل با کشورهای غربی- دستورالعمل های برنامه اقدام FATF را به صورت کامل و بدون هیچگونه تغییری اجرا کنند. از جمله، به سبب اینکه وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، دانشگاه صنعتی شریف، سردار سلیمانی به بهانه دفاع از تروریسم در لیست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا –یعنی لیست SDN- قرار دارند، باید مجرم دانسته شده و اموالشان مصادره شود، نیز در صورت محکومیت آنها توسط دادگاه های خارجی (مانند دادگاه های آمریکا، آلمان، انگلستان و فرانسه) با آن دادگاه ها همکاری کامل داشته و در صورت درخواست، این افراد را به عنوان مجرم به آن کشورها تحویل دهد.


برجام اقتصاد ایران را نابود کرد و FATF امنیت ما را نابود خواهد کرد
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: معنای سخن است که ایران به مدت یک سال باید تمام تعهدات خودش را انجام دهد، یعنی تمام اطلاعات مربوط به تراکنش های مالی داخلی و خارجی خود را به آمریکا و اسرائیل و سایر کشورهای غربی بدهد، سرداران و مدافعان حرم مانند سردار سلیمانی را تحویل دهد، از حمایت از ملت های مظلوم و گروه های مقاومت و سازمان های آزادیبخش دست بردارد، از عمق استراتژیک خود عقب نشینی کند، خود را محصور در مرزهای خود کند، دست دشمن و گروه های تروریستی را در حمله به ایران و نهادهایی مانند مجلس باز کند و...!!

نبویان با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال حذف قدرت موشکی، هسته‌ای و منطقه‌ای ایران است، گفت: گلایه ترامپ به اوباما و خارج شدن از برجام به دلیل این است که در برجام تنها قدرت هسته‌ای ایران گرفته شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و آموزشی امام خمینی افزود: آمریکا با برجای گذاشتن اروپا در برجام به دنبال گرفتن سایر قدرت‌های ایران است.

نبویان در پایان با اشاره به اینکه سازش با دشمن هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده است، اضافه کرد: برای رفع فتنه‌ها باید آگاه سازی و تبیین گری شود تا در آینده مردم از خسارات ناشی از سازش با دشمن آگاه شوند.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, در برجام هیچ ضمانت و صحتی برای اجرای تعهدات غرب نیست , در برجام هیچ ضمانت و صحتی برای اجرای تعهدات غرب نیست ,
,
,
,
,
,
, ملت ایران حق نگهداری سوخت تولید شده توسط رآکتورهای هسته‌ای در زمان حال و آینده را ندارد, ملت ایران حق نگهداری سوخت تولید شده توسط رآکتورهای هسته‌ای در زمان حال و آینده را ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تیم مذاکره کننده یکبار متن برجام را با دقت نخواندند, تیم مذاکره کننده یکبار متن برجام را با دقت نخواندند,
,
,
,
,
,
, تضمینی برای برداشته شدن تحریم‌های بانکی در CFT نیست, تضمینی برای برداشته شدن تحریم‌های بانکی در CFT نیست,
,
,
,
,
,
, آغاز FATF از کجا و چگونه, آغاز FATF از کجا و چگونه,
,
,
,
,
, دامی به اسم مبارزه با پولشویی و تروریسم اما با نظارت عربستان و اسرائیل!, دامی به اسم مبارزه با پولشویی و تروریسم اما با نظارت عربستان و اسرائیل!,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تکرار داستان حمایت لاریجانی از تفکرات دولت, تکرار داستان حمایت لاریجانی از تفکرات دولت,
,
,
, آغاز همکاری نا متعارف ایران با FATF بوسیله طیب نیا و با هدایت روحانی, آغاز همکاری نا متعارف ایران با FATF بوسیله طیب نیا و با هدایت روحانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, طبق FATF در صورت درخواست باید سردار سلیمانی را تحویل آمریکا دهیم, طبق FATF در صورت درخواست باید سردار سلیمانی را تحویل آمریکا دهیم,
,
,
,
,
,
,
, برجام اقتصاد ایران را نابود کرد و FATF امنیت ما را نابود خواهد کرد, برجام اقتصاد ایران را نابود کرد و FATF امنیت ما را نابود خواهد کرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه