اخبار داغ

روسیه به ژاپن هشدار داد

روسیه به ژاپن هشدار داد
در حالی که وزرای خارجه روسیه و ژاپن امروز مذاکراتی را در ارتباط با اختلافات ارضی و تاریخی دو کشور آغاز کرده‌اند، وزیر خارجه روسیه پس از این نشست به ژاپن هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرگزاری مهر به نقل از تاس، خبرداد: 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
«سرگئی لاوروف»، وزیرخارجه روسیه پس از برگزاری نخستین دور مذاکراتی با همتای ژاپنی خود در ارتباط با اختلافات ارضی و تاریخی، هشدار داد: اگر ژاپن بدنبال پیشرفت در مذاکرات درباره مناقشه ارضی دیرینه است، باید حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل را به رسمیت بشناسد.
,
 
,
لاوروف گفت: حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل غیرقابل مذاکره است و این موضوع را به ژاپنی‌ها اعلام کرده‌ایم.
,
 
,
وزیرخارجه روسیه همچنین افزوده است که در این مذاکرات به هیات ژاپنی اعلام شده است که علاوه بر اسناد جنگ جهانی دوم، همچنین اسناد و شواهد دیگری مربوط به حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل وجود دارد.
,
 
,
با این حال لاوروف گفته که همکاری‌ها با ژاپن همچنان ادامه خواهد داشت و دو طرف بر سر ایجاد یک هیات اقتصادی مشترک در مناطق مورد مناقشه به توافقات اولیه دست یافته‌اند، هرچند اختلافات همچنان باقی است.
,
 
,
جزایر کوریل، بین شمال هکایدو و شبه‌ جزایر کامچاتکا، در دریای اختسک  در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند.
,
 
,
این جزایر در روسیه کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین‌های شمالی خوانده می‌شود و اختلاف بر سر حاکمیت این منطقه موجب شده که توکیو و مسکو از امضای یک معاهده صلح در پایان جنگ جهانی دوم خودداری کنند.
,
 
,
طی چند ماه گذشته ژاپن و روسیه مذاکراتی را برای پایان دادن به اختلافات و عادی سازی روابط خود پس از هفت دهه از پایان جنگ جهانی دوم آغاز کرده‌اند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه