اخبار داغ

ارسال بیش از ۱۸هزار اثر به جشنواره سلامت روان زنجان

ارسال بیش از ۱۸هزار اثر به جشنواره سلامت روان زنجان
برگزار پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در زنجان با هدف افزایش آگاهی در جامعه بوده که از 78 کشور دنیا به این جشنواره آثار ارسال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش موج رسا; پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در زنجان با هدف افزایش آگاهی در جامعه و با استفاده از هنر عکاسان ایران و جهان و به منظور بازآفرینی ارائه موثر موضوعات توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با حمایت دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی(فیاپ) در ایران و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

چهار دوره پیشین در سالهای 89، 90، 92 در سطح ملی و در سال 96 در سطح بین المللی برگزار شده است.

,

فرامرز نیک‌سرشت سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان با تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره‌ها بیانگر سطح فرهنگ استان است.

,

نیک‌سرشت به تاثیر هنر در زندگی افراد اشاره و ابراز امیدداوری کرد، برگزاری این جشنواره‌ها به ارتقای سلامت جامعه کمک کند که عکس هم یکی از این هنرها است

,

علی سامعی مدیر هنری  جشنواره عکس سلامت روان و نماینده فیاب در ایران با اشاره به اینکه از کشور ایتالیا برای داوری این جشنواره حضور دارند اظهار داشت: این جشنواره رکورد تعداد شرکت کنندگان را در بین تمامی جشنواره‌های عکس ایران را در اختیار گرفته و دوره قبلی رکود شرکت کنندگان 2 هزار و 800 نفر بوده و در این دوره 3 هزار و 124 نفر در این جشنواره شرکت کردند.

,

وی بیان کرد: در جشنواره سلامت روان از 78 کشور دنیا شرکت کننده داریم که در مجموع 18 هزر و 385 عکس در دو موضوع آزاد و سلامت روان به این جشنواره ارسال شده است.

,

مدیر هنری  جشنواره عکس سلامت روان و نماینده فیاب در ایران با اشاره به اینکه داروی بخش آزاد امروز به پایان رسیده است افزود: به این بخش 10 هزار عکس ارسال شده است.

,

وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته در این بخش 8 هزار عکس ارسال شده که در این دوره تعداد آثار ارسالی به 10 هزار عکس افزایش یافته است خاطر نشان کرد: مهمترین موضوع کیفیت آثارهای ارسال شده است.

,

وی عنوان کرد: چهارمین دوره جشنواره سلامت روان زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار نشد ولی کیفیت مطلوب را داشت و کتاب آن نیز به چاپ رسید.

,

سامعی عنوان کرد: در تلاش هستیم پنجمین دوره این جشنواره را با کیفیت بالا برگزار کنیم.

,

حاجبی مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به حوزه سلامت روان در جامعه توجه نشده و این حوزه در جامعه مغفول مانده است افزود: این حوزه نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورها چنین وضعیتی دارند.

,

وی با اشاره به اینکه دانش ما در جامعه نسبت به موضوع سلامت روان پایین است افزود: این شرایط برای جامعه یک شرایط نامناسبی بوده و باید دانش سلامت روان در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

,

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز با اشاره به اینکه استفاده از یک هنر برای رساندن یک پیام چیز جدیدی نیست گفت: اینکه از این زبان در حوزه سلامت استفاده کنیم یک اتفاق جدیدی است.

,

وی خاطر نشان کرد: طرح موضوع سلامت روان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی یک اقدام ذاتا سلامت محور است.

,

وی عنوان کرد: ایده اجرا این جشنواره از سالهای گذشته بوده وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت‌های مختلف لازم شده فراخوان بدهد پوسترهایی را به شکل‌های مختلف طراحی کنند این هنرمندان به زوایایی می‌پرداند که ما توجه نمی‌کنیم و برگزاری این جشنواره یک اتفاق بسیار بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای با فیاب سازمان جهانی عکاسی و عکس خواهیم داشت که در محور سلامت روان باشد.

,

ریکاردو بوسنی رئیس فدراسیون هنر عکاسی(فیاپ) نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این جشنواره اولین بار است که در دنیا با موضوع سلامت روان برگزار می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه فیاپ هر ساله 600 جشنواره را در تمام پنج قاره برگزار می‌‌کند افزود: موضوع این جشنواره در عین حال ساده است ولی دستیابی به نتیجه آن سخت است.

,

رئیس فدراسیون هنر عکاسی عنوان کرد: در این جشنواره چیزی که مخاطب از ما انتظار دارد عکس‌هایی را انتخاب کنیم که اولا مرتبط به موضوع جشنواره باشد و همچنین هدف جشنواره کمک به مردم بوده باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی خاطر نشان کرد: هدف این جشنواره کمک سلامت روان مردم با استفاده از هنر عکاسی است.

,

بوسنی با اشاره به اینکه ما در حقیقیت باید از لنز دوربین برای کمک کردن به مردم استفاده کنیم و در بخش سازماندهی فیاپ بخشی به نام کلوپ دکترها وجود دارد افزود: اعضای آن افرادی هستند که از نظر حرفه‌ای پزشک هستند ولی کار هنر عکاسی را هم انجام می‌دهند.

,

وی خاطر نشان کرد: اعضای این کلوپ دانش حرفه‌ای خود را با استفاده از هنر عکاسی رویدادهایی را بررسی می‌کنند و عکس‌هایی از رویدادهای بررسی شده تهیه کرده و در بیمارستانها برای کمک کردن به بیماران استفاده می‌کنند.

,

رئیس فدراسیون هنر عکاسی با بیان اینکه در گذشته رویدادی مانند جشنواره سلامت روان نداشتیم ولی آثارهای دوره‌های گذشته این جشنواره را دیدیم که آثارهای بسیار زیبا و جالبی داشت.

,

وی با اشاره به اینکه عکس‌هایی که امسال به این جشنواره ارسال شده است کیفیت بسیار بالایی داشته و استاندار مطرح شده در بیشتر عکسها رعایت شده است گفت: امیدواریم انتخاب آثار نهایی این جشنواره بسیار خوب و زیبا باشد و در آینده نیز شاهد گسترش این جشنواره در سراسر ایران باشیم.

,

بوسنی افزود: امیدواریم که بتوانیم عکس‌های این جشنواره را در بیمارستانهای دیگر کشورها نمایش دهیم و بتوانیم اعضای کلوپ دکترها را هم متقاعد کنیم پروژه شبیه آن را انجام دهند یا با این جشنواره همکاری داشته باشند.

,

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم آثار منتخب این جشنواره را در رسانه‌ها نیز منتشر کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه