اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خبر داد؛

توزیع ۳‌میلیون لیتر سوخت کشاورزی در گلوگاه

توزیع ۳‌میلیون لیتر سوخت کشاورزی در گلوگاه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از توزیع 3 میلیون لیتر سوخت سهمیه‌ای یارانه‌دار با نرخ دولتی بین کشاورزان و بهره‌برداران در 9 ماهه سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، غلامرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال در حوزه کشاورزی اظهار کرد: به منظور افزایش تولیدات کشاورزی از ابتدای سال تا کنون 8 طرح پرورش گاوداری شیری، 18 طرح پرورش گوسفندداشتی، 5 طرح زنبورداری، یک طرح پرورش زالو و یک طرح پرورش قارچ خوراکی و در مجموع 33 طرح، به مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات با پیش‌بینی اشتغال 37 نفر در شهرستان گلوگاه تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به توزیع سوخت بین تولیدکنندگان و بهره‌برداران در بخش کشاورزی، افزود: در 9 ماهه سال جاری حدود سه میلیون لیتر سوخت سهمیه‌ای یارانه‌دار با نرخ دولتی بین کشاورزان و بهره‌برداران شهرستان توزیع و از این مقدار سوخت، بیش از دو میلیون و 865 هزار لیتر نفت‌گاز و بیش از 128 هزار لیتر نفت سفید بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: این مقدار سوخت برای انجام عملیات زراعی کاشت و داشت محصولات زراعی و باغی، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، صنایع تبدیلی و سایر بخش‌های کشاورزی بین بهره‌برداران مورد استفاده قرار گرفته است.

قنبری با بیان اینکه یکی از رویکرد های دولت برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در روستاها، ارائه تسهیلات اشتغال به متقاضیان جویای کار است، گفت: به منظور ایجاد و توسعه فرصت های شغلی پایدار و افزایش تولیدات کشاورزی در مناطق روستایی و عشایری، از ابتدای امسال تاکنون 33 طرح تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در بخش کشاورزی  این شهرستان در سه بانک کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرین امید جذب شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه ادامه داد: طی مدت مذکور برای 8 طرح پرورش گاوداری شیری ، 18 طرح پرورش گوسفند داشتی ، 5 طرح زنبور دارای ، یک طرح پرورش زالو و یک طرح پرورش قارچ خوراکی و در مجموع 33 طرح ، به مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات با پیش بینی اشتغال 37 نفر در این شهرستان پرداخت شد.

,

قنبری تصریح کرد: گسترش اشتغال زایی با محوریت توسعه بخش کشاورزی، علاوه بر ایجاد اشتغال، امنیت غذایی را با خود به همراه خواهد داشت.

,

این مسئول گفت : 10 هکتار از اراضی دولتی روستای تیرتاش شهرستان گلوگاه طی جلسه کمیسیون ماده 2 مدیریت امور اراضی استان که برگزار شد، جهت کشت گیاهان دارویی به شرکت تعاونی زنان روستایی تیرتاش گلوگاه واگذار گردید.

,

وی افزود : شرکت تعاونی زنان روستایی تیرتاش یکی از تشکل‌های مردم‌نهاد موفق در بخش فعالیت‌های ترویجی است که با حضور 400 عضو در زمینه تولید عرقیات گیاهی و با هدف توانمند سازی زنان روستایی در حال فعالیت می باشد.

,

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت : کارگاه تولید عرقیات گیاهی به مساحت 270 مترمربع با مشارکت سفارت ژاپن ، جهاد کشاورزی و همیاری اعضاء شرکت تعاونی در در سال 94 کلنگ زنی و در سال 96 ، با حضور سفیر ژاپن و مقامات استانی و شهرستانی افتتاح و تحویل شرکت تعاونی گردید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه