اخبار داغ

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبرداد؛

مطالعات اجرایی پروژه راه آهن جلفا ـ پلدشت سال آینده آغاز می شود

مطالعات اجرایی پروژه راه آهن جلفا ـ پلدشت سال آینده آغاز می شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مشکل محور مرگنلر به پلدشت نیز با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال از محل بودجه دولتی برطرف شده است و تعریض محور ترانزیتی یولاگلدی به پلدشت نیز در دستور کار قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، غلامرضا سلیمانی امروز در شورای اداری پلدشت با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو به خصوص پلدشت مستعد برای درآمدزایی است، گفت: پلدشت نه تنها نباید مشکل اقتصادی و معضل اشتغال داشته باشد بلکه تواناییی این را دارد که در اقتصاد استان نیز تاثیر مثبت بگذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، از تضمین بازدهی ۲۰ درصد به بالای سرمایه گذران توسط سازمان منطقه آزاد خبرداده و تصریح کرد: برای کالاهای گروه ۴ برای مصرف منطقه و توریسم؛ ۳۰ میلیون دلار مجوز گرفته شده است و این امر می تواند در جذب مسافران تجاری بخصوص در نوروز مثمر ثمر باشد.

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، با اشاره به تعامل و احترام متقابل اهل تسنن و تشیع در این منطقه، افزود: پلدشت، شوط و ماکو پرچم دار هم گرایی اقوام و ادیان است و این امر را مردم با فرهنگ این منطقه به خوبی اثبات کرده اند.

,

وی، از تدوین طرح توسعه منطقه به عنوان فصل الختام اقدامات یاد کرد و اظهار کرد: در این طرح، توسعه متوازن لحاظ شده و همه مسولین در تحقق آن تلاش کنند.

,

سلیمانی، گفت: شایسته نیست بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز ما در روستاها مشکل آب شرب و گاز داشته باشیم و باید حتما بصورت ویژه این مشکلات برطرف شود.

,

وی، با اشاره به آغاز مطالعات راه آهن مسیر جلفا ـ پلدشت و چشمه ثریا اظهار کرد: کارگروه مشترک با راه آهن ایجاد شده و انشاله سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، از اتمام پروژه های راه تا پایان شهریور سال آتی خبر داد و افزود: مشکل محور مرگنلر به پلدشت نیز با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال از محل بودجه دولتی برطرف شده است و تعریض محور ترانزیتی یولاگلدی به پلدشت نیز در دستور کار قرار دارد.

,

سلیمانی، با اشاره به ۱۳ میلیون نفر حاشیه نشینی در کشور گفت:‌ مهاجرت از روستاها به شهر معضلی است که باید با ایجاد اشتغال در روستاها به عنوان منابع مولد کشور و حمایت از آن تلاش بیشتر کرد.

,

وی، با اشاره به اختصاص اراضی برای کشت گلخانه ای تا ۲ هزار هکتار و همچنین ایجاد زیرساخت برای دام پروری سبک و سنگین در شهرستان پلدشت خبر داده و تصریح کرد:‌ از افرادی که اقدام به کشت گلخانه‌ای کنند حمایت‌های ویژه‌ای انجام می‌دهیم.

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، با انتقاد از پیمانکارانی که پروژه های عمرانی را متوقف کرده اند، افزود:‌ در خصوص پروژه سالن کشتی پلدشت ماده ۴۶ را اعمال می کنیم و درصورت اتمام آسفالت ریزی راه مسکن مهر، مسیر دسترسی این سالن سال آتی به بهره برداری می رسد.

,

به گفته وی، بودجه شهرستان پلدشت در سال ۹۸ از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد بر اساس سرفصل های عمرانی ۵۰ درصد رشد دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه