اخبار داغ

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خبرداد؛

امداد رسانی به ۷۸۰ نفر در محورهای مواصلاتی زنجان/ رانندگان توصیه های ایمنی را جدی بگیرند

امداد رسانی به ۷۸۰ نفر در محورهای مواصلاتی زنجان/ رانندگان توصیه های ایمنی را جدی بگیرند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته از سوی جمعیت هلال احمر زنجان به 780 نفر در راه مانده امداد رسانی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شهرام میرزایی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،با اشاره به آمار 24 ساعت گذشته امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان زنجان به در راه ماندگان برف و کولاک در محورهای مواصلاتی،اظهار داشت: در این بازه زمانی به 780 نفر امداد رسانی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در این عملیات ها 251 خودرو  به کارگیری شد، افزود: بستن زنجیر چرخ و بوکسل خودرو و هدایت به محل امن از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر استان زنجان بود.

,

این مسئول با اشاره به امداد رسانی این جمعیت در محورهای خرم دره - ضیاء آباد،ابهر - خدابنده ادامه داد: همچنین در آزاد راه زنجان – قزوین،زنجان - ایجرود و حلب بیشترین امدادرسانی انجام شد.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به امدادرسانی به یک مورد تصادف در ساعت 27 دقیقه بامداد سه شنبه 25 دیماه،افزود:در این تصادف شاهد برخورد دو دستگاه تریلی با کامیونت خاور بودیم.

,

میرزایی با اشاره به کمک رسانی به چهار حادثه دیده این تصادف،افزود: دو نفر مصدوم این حادثه به بیمارستان منتقل شدند.

,

وی گفت: تیم های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر غزال خرم دره ،در83 کیلومتری آزادراه زنجان - قزوین - پس از انجام کمک های اولیه به اتفاق آمبولانس اورژانس مصومین به بیمارستان منتقل شدند .

,

این مسئول توصیه های ایمنی نیز برای رانندگی در زمستان داشت و گفت: ضروری است رانندگان از مناسب بودن شرایط آب و هوایی و جاده ها اطمینان حاصل کرده و  در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه شکن مجهز کنند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: ضروری است همچنین رانندگان از خطوط وسط و کنار جاده در ادامه مسیر حرکت خود به عنوان راهنما استفاده کرده و در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده نموده و یا شیشه سمت راست راننده را کمی پایین آورید تا بخار حاصله از بین برود.

,

وی حفظ فاصله مناسب از وسیله نقلیه جلویی با توجه به سرعت های تعیین شده را یادآور شد و افزود: رانندگان هنگام رانندگی در هوای مه آلود، به چراغ عقب خودروی جلویی، اعتماد کامل نداشته و از رانندگی در لبه راهها و شانه های راه خودداری کنند.

,

این مسئول با بیان اینکه ضروری است رانندگان در یک سطح لغزنده، هنگامی که سرعت دارند از تغییر ناگهانی به دنده سنگین خودداری کنند، ادامه داد:ضروری است رانندگان با بستن کمربند ایمنی در تمام طول مسیر احتمال مرگ ناشی از ضربه به سر را کاهش دهند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآور شد: رانندگان در حین رانندگی برای حفظ تمرکز، از کشیدن سیگار، صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مشاجره و شوخی خودداری کرده و در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی از رانندگی بپرهیزید.

,

میرازیی بیان داشت:به رانندگان توصیه می شود در صورت مشاهده صحنه تصادف از ازدحام در محل پرهیز کرده و در صورت وقوع تصادف راه را برای عبور آمبولانس ها و نیروهای امدادی باز و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

,

میرزایی گفت: در صورت مصرف داروهایی که بر هوشیاری و سرعت عمل شما حین رانندگی اثر دارند، از رانندگی بپرهیزید.

,

وی بیان داشت: ضروری است از نشاندن کودکان در صندلی جلوی اتومبیل خودداری کرده و آنها را در صندلی مخصوص آنها و در قسمت عقب اتومبیل قرار دهید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه