اخبار داغ

معاون رئیس‌جمهور در گالیکش:

محیط‌زیست کشور ۱۲۳ شهید دارد / سال آینده مدیریت و ردیف بودجه‌ای پارک ملی گلستان مستقل می‌شود

محیط‌زیست کشور ۱۲۳ شهید دارد / سال آینده مدیریت و ردیف بودجه‌ای پارک ملی گلستان مستقل می‌شود
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: طرح پایش هوشمند پارک ملی گلستان باهدف حفظ محیط‌زیست برای نسل آینده اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ عصر دیروز، عیسی کلانتری، عصر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث در پارک ملی گلستان گفت: محیط‌زیست کشور ۱۲۳ شهید و ۷۰۰ زخمی دارد که با توجه به نیروی انسانی شاغل در محیط‌زیست که حدود 7 هزار نفر هستند این تعداد بیش از شهدای نیروهای نظامی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی افزود: پارک‌های جنگلی ۱۲ درصد از سطح کشور را به خود اختصاص داده‌اند و در آینده به ۱۵ درصد می‌رسد که باید حفظ شود تا نسل‌های آینده ما از این منابع طبیعی بهره‌مند شود.

,

nilkooh3282 1

, nilkooh3282 1,

کلانتری با اشاره به اینکه بر اساس قوانین بین‌الملل باید 12 تا 15 درصد اراضی برای حفظ ژنتیک دست‌نخورده باقی بماند تا در صورت بروز مشکل از این ژنتیک استفاده شود، تصریح کرد: حدود ۱۲۰ سال پیش دو جوان هندی از هند به خراسان جنوبی رفتند و دو نمونه از علف‌های هرز را با خود بردند و بعد از ۱۰۰ سال آزمایش کردن و متوجه شدند ۲۶ درصد پروتئین دارد؛ حال می‌خواهند با تلفیق ژنتیکی پروتئین گندم را توسط ژن این علف‌های پارک ملی افزایش دهند.

,

معاون رئیس‌جمهور گفت: آقای جهرمی جوانی است که به ما انرژی می‌دهد و در این کار خودش پیش‌قدم شد. در دهه 60 نیمی از هیئت دولت جوانان دهه 30 بودند اما در دهه 90 تنها یک جوان دهه شصتی در هیئت دولت حضور دارد.

,

وی بابیان این‌که ۲۵ پارک ملی و ۱۵۰ زیستگاه در سطح کشور وجود دارد، افزود: دست آوردهای و فناوری‌های نوین به کمک حفاظت از محیط‌زیست می‌آید.

,

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ادامه داد: در جنگل‌های زاگرس درصدها نقطه آتش‌سوزی رخ می‌دهد و بسیاری از مواقع متوجه نمی‌شویم.

,

کلانتری بابیان این‌که زمانی که گوشت کیلویی 70 هزار تومان می‌شود من نگران ورود قاچاقچیان به حیات‌وحش می‌شوم، اضافه کرد: ما همیشه در دولت بر سر کشت برنج در دولت در شرایط بی‌آبی دعوا داریم و در این شرایط بی‌آبی 78 هزار هکتار در خوزستان برنج کشت کرده‌ایم.

,

معاون رئیس‌جمهور گفت: سال گذشته حدود 100 میلیون دلار خرج مبارزه با گردوغبار خوزستان کردیم و برای 50 هزار کشتی که اضافه انجام‌شده بود 250 میلیارد تومان خرج کردم تا گردوخاک کنترل شود.

,

وی بیان کرد: این روش کشورداری نیست و باید برای کنترل گردوخاک از فناوری استفاده کنیم.

,

رئیس سازمان محیط‌زیست یادآور شد: از سال آینده مدیریت و ردیف بودجه مستقلی برای پارک ملی گلستان در نظر می‌گیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه