اخبار داغ

نگاه سیاسی دولت به حذف یارانه ثروتمندان

نگاه سیاسی دولت به حذف یارانه ثروتمندان
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت مدام شعار می‌دهد که شرکت‌هایی چون شستا باید به فروش برسند اما در بودجه به فروش اموال مازاد توجهی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ، علیرضا سلیمی با انتقاد از بودجه ۹۸، گفت: بودجه ۹۸ تورم زاست و این در حالی است که نرخ تورم فعلی بسیار زیاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده میزان اخذ مالیات افزایش یافته است در حالی که در دوران رکود باید به تولیدکنندگان مشوق داده شود نه آنکه با اخذ مالیات، تولیدکنندگان را نقره داغ کنیم.
,
 
,
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: قطعاً این میزان از دریافت مالیات در بودجه ۹۸ تحقق پذیر نیست و باید دولت بودجه‌ای عملیاتی تدوین می کرد.
,
 
,
سلیمی با انتقاد از بودجه اختصاص یافته به طرح رتبه بندی معلمان، اظهار داشت: مبلغ بسیار اندکی به این بخش مهم اختصاص یافته است و از سوی دیگر امکان افزایش آن از سوی نمایندگان وجود ندارد و دست ما در این زمینه بسته است و باید دولت بسیار بیشتر از دو هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص می داد.
,
 
,
وی با اشاره به موضوع یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: یکی دیگر از اشکالات بودجه این است که دولت به یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان توجهی نکرده است.
,
 
,
سلیمی با بیان اینکه دولت در مورد حذف یارانه ثروتمندان برنامه مشخصی ندارد، تأکیدکرد: این مسئله تکلیف قانونی است اما دولت در این بودجه هم به آن توجه نکرده است و نگاه دولت به موضوع یارانه ها کاملاً سیاسی است و نمی خواهد آرا و طرفداران خود را از دست دهد.
,
 
,
وی یادآور شد: در بخش فروش اموال مازاد، دولت مدام شعار می دهد که شرکت هایی چون شستا باید به فروش برسند اما این شعارها در بودجه تبلور نیافته و در حد حرف باقی مانده است.
,
 
,
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اشکالات بودجه ۹۸ این است که تناسب چندانی با برنامه ۵ ساله ششم توسعه ندارد درحالی که بودجه باید یک پنجم برنامه باشد اما بسیاری از احکام برنامه در بودجه رعایت نشده است.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه