اخبار داغ

ذوالنور مطرح کرد:

ضرورت پاسخ دندان‌شکن به لهستان

ضرورت پاسخ دندان‌شکن به لهستان
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید نسبت به برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان، موضعی متناسب و دندان شکن اتخاذ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی ذوالنور در واکنش به برگزاری اجلاسی ضد ایرانی در لهستان که از سوی وزیر خارجه آمریکا مطرح شد، گفت: درست است که اروپا همزمان با آمریکا از برجام خارج نشد اما آنان دل به منافع ایران اندوخته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه اروپا و آمریکا دو روی یک سکه هستند،افزود: تشخیص جمهوری اسلامی، فعلاً این است که با اروپایی ها گفتگو کرده و جلو رویم تا شاید اتفاقی چون ایجاد SPV رخ دهد اما این موضوع به معنای این نیست که به آنان تکیه کنیم.
,
 
,
*نباید در برابر اجلاس لهستان کوتاه بیاییم / پاسخ دندان شکن دستگاه دیپلماسی
,
 
,
رئیس کمیته هسته ای مجلس با تاکید بر ضرورت اقدام متقابل و متناسب، تصریح کرد: جمهوری اسلامی باید در مقابل این هتاکی ها و جسارت ها موضع قاطعی داشته باشد و نباید در مقابل برگزاری چنین اجلاس‌هایی کوتاه بیاییم و با آنان سبک برخورد کنیم.
,
 
,
ذوالنور با اشاره به اینکه هنوز آمریکا و لهستان فهرستی از کشورهای حاضر در این اجلاس را اعلام نکرده اند و صرفاً فراخوانی برای برگزاری آن صادر شده است، گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید آمادگی کامل داشته باشد و نسبت به هر وضعیتی برخورد متناسب و دندان شکن دهد و در وهله اول موضع خود به اتحادیه اروپا را اعلام کند و به محض اعلام کشورهای حاضر در این اجلاس ضدایرانی، اقدام متقابل صورت گیرد.
,
 
,
وی با انتقاد شدید از اقدام لهستان برای میزبانی این اجلاس، گفت: سوابق ترحم جمهوری اسلامی ایران نسبت به لهستان بسیار است و موید این مسئله پناه دادن به آواره های لهستانی پس از جنگ جهانی دوم است و در این ایام هم هیچ گاه جمهوری اسلامی نسبت به لهستان موضع گیری منفی نداشته است اما مقامات این کشور تحت تاثیر تلاش های ضدایرانی آمریکا گام برمی‌دارند.
,
 
,
رئیس کمیته هسته ای مجلس با تاکید بر اینکه اروپایی ها غیرقابل اعتماد هستند و نباید به آنان دل خوش کنیم، تصریح کرد: ایران همواره به دنبال بهبود روابط با کشورهای دنیاست اما این مسئله را هم به خوبی می‌دانیم که هر چقدر در عالم سیاست کوتاه بیاییم و مواضع سست داشته باشیم، طرف های مقابل جری تر می شوند و باید در زمان مناسب، پاسخ‌های قاطع و محکم به آنان دهیم.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه