اخبار داغ

کارشناس نفت و انرژی:

صادرات نفت ایران هیچگاه به صفر نمی‌رسد /عرضه نفت در بورس راهگشاست

صادرات نفت ایران هیچگاه به صفر نمی‌رسد /عرضه نفت در بورس راهگشاست
یک کارشناس نفت و انرژی با بیان اینکه آمریکا هیچگاه نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند، حذف دلار از مبادلات توسط ایران و همراهی برخی از کشورهای بزرگ منطقه را یک پیروزی بزرگ برای ایران دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسن مرادی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: هم دولت های گذشته آمریکا و هم این دولت اعجوبه به ریاست جمهوری ترامپ 40 سال آرزوی نابودی جمهوری اسلامی و فلج کردن نظام را در سر دارند، اما این کشور با وجود تمام این فشارها ایستادگی کرده و در بسیاری از زمینه ها از جمله بنزین توانسته بی نیازی خود را از دنیای خارج جشن بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

این کارشناس نفت و انرژی خاطرنشان کرد: نمی گوییم تحریم ها برای مردم نجیب ما مشکلاتی به وجود نیاورده، قطعا آورده و ساده هم نیست، اما وقتی در یک فضای متشنج بین‌المللی وارد مبارزه می‌شویم می‌بینیم همه فکر آنان برخورد با نظام است در حالی که جمهوری اسلامی هیچ تعارض مستقیمی با آنان نداشته است.

,

دکتر مرادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای حرکت هایی را درجهت تثبیت منطقه ایجاد کرده است، افزود: در مورد وضعیت صادرات نفت کشور نیز باید گفت که پس از روی کارآمدن ترامپ و برهم زدن برجام توسط وی، آمریکا درصدد منزوی کردن ایران بود، اما موفق نشد.

,

وی تصریح کرد: اگر ساز و کار مالی اروپا تائید شود که اروپا ناگزیر به اعلام دیر یا زودهنگام این ساز و کار است بسیاری از مشکلات صادرات نفت کشور حل می شود.

,

 مرادی با تاکید بر اینکه استثنائات اعلام شده درباره صادرات نفت به کشورهای هند، ژاپن و چند کشور دیگر باید تداوم یابد بیان کرد: این باعث شده ایران بتواند به همراه برخی کشورها مثل روسیه دلار را در بخشی از جهان محدود کند.

,

این استاد دانشگاه و نماینده پیشین مجلس ادامه داد: امروزه بسیاری از کشورها نظیر چین، ترکیه، روسیه و برخی قدرتهای منطقه ای بنا دارند دلار را از مبادلات خود حذف کنند و این یک پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران است بنابراین عرضه نفت در بورس می تواند به شرط حمایت دولت، اقتصاددانان و بانک مرکزی به تحقق این مهم کمک کند.

,

این کارشناس نفت و انرژی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم آمریکا به هیچ وقت نمی تواند صادرات نفت کشو ما را به صفر برساند و ما را از زانو درآورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه