اخبار داغ

بلاتکلیفی طرح جامع شهری اراک/ متولی اصلی تهیه طرح جامع مشخص نیست

بلاتکلیفی طرح جامع شهری اراک/ متولی اصلی تهیه طرح جامع مشخص نیست
طرح جامع شهر اراک آخرین بار در سال ۸۳ موردمطالعه قرارگرفت و از شورای شهر مصوبه‌ای را دریافت کرد و طبق بازه زمانی تعیین‌شده برای طرح که همان ده سال است باید تهیه طرح جدید و اصلاحی در سال ۹۳ صورت می‌گرفت که متأسفانه این مهم انجام‌نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ یکی از راه‌های به حداقل رساندن مشکلات شهری و پیش‌بری شهر بر اساس نیازهای ساکنانش، تهیه و تدوین طرح جامع شهری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

طرح جامعه شهری در راستای نگاه دقیق و حساب‌شده به مسیر توسعه‌ای شهرها و حرکت منظم و ساختار مند شهر در حوزه های ملکی، تجاری، صنعتی و رفاهی و ... است.

با توجه به سرعت تغییرات در شهر و همچنین تغییرات مؤلفه‌های تأثیرگذار بر تصمیم گیری های آینده شهری از جمله تغییرات ایجاد شده در رشد جمعیتی و دیگر مؤلفه ها، لازم است طرح جامع شهری هر ده سال یک بار مجدداً مورد بررسی قرار گرفته و تدوین شود.

از طرفی طرح جامع شهری لازمه تنظیم و تدوین طرح‌هایی چون طرح تفصیلی شهر و طرح ترافیکی، طرح‌های عمرانی و دیگر طرح‌های وابسته است، از همین رو به روز بودن طرح جامع شهری یکی از اصلی ترین نکاتی است که در سطح مدیریت شهری باید به آن توجه ویژه ای شود.

با توجه به اینکه کلانشهر اراک نیز از این برنامه مستثنی نبوده و نیازمند این است که تهیه و تنظیم این طرح بر اساس نیاز های فعلی و آینده شهر و طبق تغییرات ایجاد شده در همان بازه ده ساله صورت گیرد اما شنیده ها و دیده ها حاکی از آن است که، آخرین باری که این طرح در شهر اراک مورد مطالعه قرار گرفته و از شورای شهر مصوبه ای را دریافت کرده، سال ۸۳ بوده است و طبق بازه زمانی تعیین شده برای طرح که همان ده سال است باید تهیه طرح جدید و اصلاحی در سال ۹۳  صورت می گرفت که متأسفانه این مهم انجام نشده است.

از طرفی یکی اصلی ترین نکات در رابطه با این طرح متولیان تنظیم و از سوی دیگر اجرای این طرح هستند که برای تحقق هر چه بهتر، نیازمند همگرایی و تبادل نظرات تخصصی خواهند بود اما متأسفانه گویا این بخش از کار نیز به صورت ناقص رقم خورده است.

در همین رابطه به صحبت های چند تن از اعضای شورای شهر می پردازیم:

رئیس کمیسیون عمران شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک:

متولی اصلی تهیه طرح جامع مشخص نیست/ شورایی که باید میزبان طرح جامع شهر اراک باشد در سطح مهمان است

فدایی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک در رابطه با طرح جامع شهر اراک گفت: یکی از مشکلاتی که در ۱۵ الی ۱۶ ماه گذشته با آن مواجه بوده ایم، مشخص نبودن متولی اصلی تهیه طرح جامع شهر بوده است. طی جلسات متفاوتی که داشتیم مشاوران مختلفی را سازمان های مختلف به خدمت گرفتند و گزارش هایی تهیه و ارسال کردند.

فدایی ضمن اشاره به اینکه شورای شهر جایگاه به خصوصی ندارد که به این اطلاعات دسترسی داشته باشد و نمی داند که این مطالعات در کجا انباشته شده و در کجا نگه داری می شود اظهار کرد: بر اساس ماده ۱ قانون عمران و نوسازی و بند ۳۴ ماده ۸۰، جزء شرح وظایف شوراها و شهرداری است که نسبت به انتخاب پیمانکار مشاور جهت طرح جامع شهر اقدام کند ولی به نظر می آید در جلساتی که گاهاً برگزار می شود اعضای شورا و شهرداری به عنوان مهمان دعوت می شوند.

وی ادامه داد: بر اساس موادی که در مصوبه شماره ۶ در آن اشاره شده است شورا در سطح میزبان تعریف شده و نه مهمان و وقتی شورا میزبان باشد، تصمیم گیر و تصمیم ساز خواهد بود اما وقتی مهمان باشد انتحاری عمل کرده و اعلام نظر می کند آن هم بدون رأی.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اراک تشریح کرد: آخرین خبر هم حاکی از آن است که طرح جامع به زودی در شورای برنامه ریزی مطرح می شود در صورتی که قطعاً شورا و احتمالاً شهرداری خبردار از این طرح جامع می شوند. این جا بحث بسیار مهمی متوجه رئیس شورا هست که پیگیری شود طرح جامع در چه مرحله ای است و چگونه شهرداری به عنوان متولی اصلی این بحث، ورود پیدا کند و طبیعتاً شورا نیز پشتیبان این پیگیری رئیس شورا باشد.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید تصمیم گیری و برنامه ریزی ها دقیقاً مبتنی بر داده های مطالعاتی دقیق و به روز باشد عنوان کرد: ظاهر قضیه این است که طرح جامع شهر مبتنی بر اطلاعات سال ۹۰ است و تقریباً از لحاظ آماری داده های مشاور به روز نیست و امید است که این مسئله با حساسیت ویژه ای پیگیری شود.

فدایی با اشاره به تغییر رشد جمعیت از سال ۹۱ تا به امسال از ۲.۲ به ۱.۷، تصریح کرد: این داده ها به این معناست که یکی از داده های اصلی که برای مشاور خیلی مهم است به روز نیست.

وی خاطرنشان کرد: بنده به شدت اعتقاد دارم که پیش از آن که ما منتظر باشیم تصمیمات گرفته شود و بعد جهت اعلام نظر، طرح جامع به شورا بیاید، شورا از الآن در جریان قرار بگیرد تا هر آنچه که به نفع مردم است در طرح جامع به مشاور پیشنهاد و لحاظ شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شوری اسلامی کلانشهر اراک:

مسئولین فرادستی باید پاسخ گو باشند

ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: مکرراً به عنوان نماینده مردم از همین تریبون خواستم که طرح جامع شهر اراک تعیین تکلیف شود ولی متاسفانه تا امروز اتفاقی نیفتاده است.

رضایی ضمن تاکید بر اینکه طبق قانون هر ۱۰ سال یک بار باید این طرح تدوین و مورد تایید اعضای شورا قرار گیرد اظهار کرد: ولی در ده سال اخیر درست است که یک مصوبه ای از شورای پنجم گرفته شده ولی طرح وقتی قرار است نهایی شود بایستی به تصویب اعضای شورای شهر برسد.

وی ضمن بیان اینکه این ارائه طرح به شورا اتفاق نیفتاده مطرح کرد: مسئولین فرا دستی باید در این رابطه اعلام نظر کنند و دلیل آن را بگویند و همچنین خواهش ما این است که این مهم به سمع و نظر اعضای شورا برسد و اگر مطالعاتی صورت گرفته و به سمت نهایی شدن می رود حتماً نظر شورای پنجم را که تا به الآن از این موضوع بی اطلاع هست، لحاظ کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک:

تنظیم طرح جامع بدون توجه به طرح های بالادستی

محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: با توجه به اینکه قرار است چشم انداز کلی شهر توسط طرح جامع به ما داده شود و این طرح توسط شهرداری اجرا می شود ولی بدون اینکه در ریز موارد شهرداری نیز حضور داشته باشد، این طرح در حال کار شدن است.

محمدی ضمن بیان اینکه اطلاعات جمع آوری شده در مورد این طرح برای سال ۹۲ الی۹۳ بوده و اطلاعات این طرح به روز نیست عنوان کرد: طرح جامع توسعه عمران باید با توجه به طرح های بالادستی، فرادستی و حتی طرح های هادی مرتبط با روستاهای اطراف تنظیم شود یعنی ارتباط بین طرح های بالادستی و پایین دستی برقرار باشد که متاسفانه در این طرح این نگاه کلی نگر اصلاً وجود ندارد و بدون توجه به طرح های فرادستی و برنامه ششم توسعه و به صورت جزیره ای، طرح ها اجرا می شود.

وی به بیان چند مثال از نقص طرح پرداخت و تشریح کرد: به عنوان مثال برای منطقه سنجان و کرهرود که باید در آنجا حفظ باغات را داشته باشیم، بارگذاری آموزشی اتفاق افتاده است که این مسئله باغات شهر را از بین می برد یا بدون توجه به اینکه این مناطق پتانسیل لازم جهت حضور صنایع هایتیک را دارند یا خیر آمده است که صنایع هایتیک در آنجا حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری ضمن بیان اینکه با توجه به اجرای این طرح توسط شهرداری باید این طرح زیر نظر شهرداری تنظیم شود اظهار کرد: مسئله دیگر که در این طرح وجود دارد این است که در حال حاضر طرح جامع ترافیک شهر اراک در حال بررسی است در صورتی که طرح جامع با این مسئله مهم کاری نداشته و همچنین فعالیت های انجام شده در سال ۹۰ نسبت به ورودی های شهر نیز در این طرح دیده نشده است.

وی افزود: از مدیر راه و شهرسازی خواسته ایم که این طرح هفته به هفته یا دو هفته یک بار به شورا بیاید و بررسی شود اما متاسفانه می بینیم که این کار انجام نشده و هیچ اطلاعات کاملی هم مشاور مربوطه در اختیار کسی قرار نداده است.

محمدی با اشاره به اینکه این طرح باید بررسی شود و اشکالاتش در بیاید بیان کرد: طرح تفصیلی با این مشاور انجام نشود و به عهده شهرداری قرار گیرد یا اینکه مشاور ذی صلاح دیگری برای آن طرح دیده شود.

وی یکی از مسائل مهم این طرح را ۵۵ متری دانست و خاطر نشان کرد: در هنگام تنظیم طرح باید مسئله ۵۵ متری تعیین تکلیف شده تا قرارگیری یا عدم قرار گیری ۵۵ متری در طرح جامع مشخص شود.

 عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

طرح جامع دوسال است که در استانداری خاک می خورد

محصولی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شورای شهر اراک اگر در این رابطه کوتاه بیاید کلاه گشادی به سر مردم می رود چرا که این طرح حدود دو سال است در استانداری خاک می خورد و خواهشم این است که نامه ای به استانداری نوشته شود و بخواهیم که شورا به آخرین تحولاتی که در این طرح انجام شده است ورود پیدا کند.

محصولی تصریح کرد: شورای قبل نیز در این مسئله ورود کرد ضمن اینکه شورای قبل روی نقطه نظرات راه و شهرسازی حرف داشت و نظر آنها در مورد زمین های جاده فرودگاه را عوض کردیم و با رأی اکثریت هم این اتفاق افتاد. به عنوان مثال قنات ناصری به عنوان باغ شهر ما تبدیل به بیغوله ای شده که قابل استفاده برای مالکین و شهر نیست و اگر دیر بجنبیم درخت ها را هم خشک می کنند و تبدیل به زمین های ۱۰۰ و ۸۰ و ۵۰ متری می کنند و یک چیزی شبیه شهرک ولیعصر انجام می شود.

وی عنوان کرد: بعید نیست مجدد زمین های جاده فرودگاه را در این طرح آورده باشند، جاده فرودگاه خیلی عالی است ولی به جهت اینکه در مسیر لوله فاضلاب قرار گرفته است اصلاً جای زندگی نیست و اگر تابستان پرواز هوایی داشته باشید ساختمان فرودگاه را هم نمی شود تحمل کرد و ایستاد حالا با این وضعیت چطور می شود مردم را آنجا ببریم.

سرپرست شهرداری کلانشهر اراک:

۴ سال تأخیر در تدوین طرح جامع شهر

شالی بگ سرپرست شهرداری اراک در این رابطه گفت: در مورد طرح جامع متولی مطالعاتش مسکن و شهرسازی است و هر ده سال یک بار نیاز است این کار انجام شود و با توجه به اینکه آخرین باری که این طرح در شورا مصوب شده است سال ۸۳ بوده باید در سال ۹۳ نیز این کار انجام می شده اما با وجود گذشت ۴ سال هنوز این اتفاق نیفتاده است.

شالی بگ تصریح کرد: طی روزهای گذشته مدیرکل مسکن و شهرسازی اعلام کرد که تا پایان سال سعی می کنیم این طرح را تکمیل کنیم.

وی افزود: نمی‌دانم برای ورود شهرداری به این قضیه فرصتی هست؛ چون کارفرما و مشاور کسان دیگری بوده اند. اما میتوانیم نامه ای را با لحاظ مواد قانونی برای تاکید استنادات قانونی نقش شورا و شهرداری در این بحث، مکاتبه کرده و مشاور را هماهنگ کنیم تا در حضور او اعضای شورا اظهار نظر کنند.

انتهای پیام/

,

طرح جامعه شهری در راستای نگاه دقیق و حساب‌شده به مسیر توسعه‌ای شهرها و حرکت منظم و ساختار مند شهر در حوزه های ملکی، تجاری، صنعتی و رفاهی و ... است.

,

با توجه به سرعت تغییرات در شهر و همچنین تغییرات مؤلفه‌های تأثیرگذار بر تصمیم گیری های آینده شهری از جمله تغییرات ایجاد شده در رشد جمعیتی و دیگر مؤلفه ها، لازم است طرح جامع شهری هر ده سال یک بار مجدداً مورد بررسی قرار گرفته و تدوین شود.

,

از طرفی طرح جامع شهری لازمه تنظیم و تدوین طرح‌هایی چون طرح تفصیلی شهر و طرح ترافیکی، طرح‌های عمرانی و دیگر طرح‌های وابسته است، از همین رو به روز بودن طرح جامع شهری یکی از اصلی ترین نکاتی است که در سطح مدیریت شهری باید به آن توجه ویژه ای شود.

,

با توجه به اینکه کلانشهر اراک نیز از این برنامه مستثنی نبوده و نیازمند این است که تهیه و تنظیم این طرح بر اساس نیاز های فعلی و آینده شهر و طبق تغییرات ایجاد شده در همان بازه ده ساله صورت گیرد اما شنیده ها و دیده ها حاکی از آن است که، آخرین باری که این طرح در شهر اراک مورد مطالعه قرار گرفته و از شورای شهر مصوبه ای را دریافت کرده، سال ۸۳ بوده است و طبق بازه زمانی تعیین شده برای طرح که همان ده سال است باید تهیه طرح جدید و اصلاحی در سال ۹۳  صورت می گرفت که متأسفانه این مهم انجام نشده است.

,

از طرفی یکی اصلی ترین نکات در رابطه با این طرح متولیان تنظیم و از سوی دیگر اجرای این طرح هستند که برای تحقق هر چه بهتر، نیازمند همگرایی و تبادل نظرات تخصصی خواهند بود اما متأسفانه گویا این بخش از کار نیز به صورت ناقص رقم خورده است.

,

در همین رابطه به صحبت های چند تن از اعضای شورای شهر می پردازیم:

,

رئیس کمیسیون عمران شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک:

, رئیس کمیسیون عمران شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک:,

متولی اصلی تهیه طرح جامع مشخص نیست/ شورایی که باید میزبان طرح جامع شهر اراک باشد در سطح مهمان است

, متولی اصلی تهیه طرح جامع مشخص نیست/ شورایی که باید میزبان طرح جامع شهر اراک باشد در سطح مهمان است, متولی اصلی تهیه طرح جامع مشخص نیست/ شورایی که باید میزبان طرح جامع شهر اراک باشد در سطح مهمان است,

فدایی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک در رابطه با طرح جامع شهر اراک گفت: یکی از مشکلاتی که در ۱۵ الی ۱۶ ماه گذشته با آن مواجه بوده ایم، مشخص نبودن متولی اصلی تهیه طرح جامع شهر بوده است. طی جلسات متفاوتی که داشتیم مشاوران مختلفی را سازمان های مختلف به خدمت گرفتند و گزارش هایی تهیه و ارسال کردند.

,

فدایی ضمن اشاره به اینکه شورای شهر جایگاه به خصوصی ندارد که به این اطلاعات دسترسی داشته باشد و نمی داند که این مطالعات در کجا انباشته شده و در کجا نگه داری می شود اظهار کرد: بر اساس ماده ۱ قانون عمران و نوسازی و بند ۳۴ ماده ۸۰، جزء شرح وظایف شوراها و شهرداری است که نسبت به انتخاب پیمانکار مشاور جهت طرح جامع شهر اقدام کند ولی به نظر می آید در جلساتی که گاهاً برگزار می شود اعضای شورا و شهرداری به عنوان مهمان دعوت می شوند.

,

وی ادامه داد: بر اساس موادی که در مصوبه شماره ۶ در آن اشاره شده است شورا در سطح میزبان تعریف شده و نه مهمان و وقتی شورا میزبان باشد، تصمیم گیر و تصمیم ساز خواهد بود اما وقتی مهمان باشد انتحاری عمل کرده و اعلام نظر می کند آن هم بدون رأی.

,

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اراک تشریح کرد: آخرین خبر هم حاکی از آن است که طرح جامع به زودی در شورای برنامه ریزی مطرح می شود در صورتی که قطعاً شورا و احتمالاً شهرداری خبردار از این طرح جامع می شوند. این جا بحث بسیار مهمی متوجه رئیس شورا هست که پیگیری شود طرح جامع در چه مرحله ای است و چگونه شهرداری به عنوان متولی اصلی این بحث، ورود پیدا کند و طبیعتاً شورا نیز پشتیبان این پیگیری رئیس شورا باشد.

,

وی ضمن تأکید بر اینکه باید تصمیم گیری و برنامه ریزی ها دقیقاً مبتنی بر داده های مطالعاتی دقیق و به روز باشد عنوان کرد: ظاهر قضیه این است که طرح جامع شهر مبتنی بر اطلاعات سال ۹۰ است و تقریباً از لحاظ آماری داده های مشاور به روز نیست و امید است که این مسئله با حساسیت ویژه ای پیگیری شود.

,

فدایی با اشاره به تغییر رشد جمعیت از سال ۹۱ تا به امسال از ۲.۲ به ۱.۷، تصریح کرد: این داده ها به این معناست که یکی از داده های اصلی که برای مشاور خیلی مهم است به روز نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: بنده به شدت اعتقاد دارم که پیش از آن که ما منتظر باشیم تصمیمات گرفته شود و بعد جهت اعلام نظر، طرح جامع به شورا بیاید، شورا از الآن در جریان قرار بگیرد تا هر آنچه که به نفع مردم است در طرح جامع به مشاور پیشنهاد و لحاظ شود.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شوری اسلامی کلانشهر اراک:

, رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شوری اسلامی کلانشهر اراک:,

مسئولین فرادستی باید پاسخ گو باشند

, مسئولین فرادستی باید پاسخ گو باشند, مسئولین فرادستی باید پاسخ گو باشند,

ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: مکرراً به عنوان نماینده مردم از همین تریبون خواستم که طرح جامع شهر اراک تعیین تکلیف شود ولی متاسفانه تا امروز اتفاقی نیفتاده است.

,

رضایی ضمن تاکید بر اینکه طبق قانون هر ۱۰ سال یک بار باید این طرح تدوین و مورد تایید اعضای شورا قرار گیرد اظهار کرد: ولی در ده سال اخیر درست است که یک مصوبه ای از شورای پنجم گرفته شده ولی طرح وقتی قرار است نهایی شود بایستی به تصویب اعضای شورای شهر برسد.

,

وی ضمن بیان اینکه این ارائه طرح به شورا اتفاق نیفتاده مطرح کرد: مسئولین فرا دستی باید در این رابطه اعلام نظر کنند و دلیل آن را بگویند و همچنین خواهش ما این است که این مهم به سمع و نظر اعضای شورا برسد و اگر مطالعاتی صورت گرفته و به سمت نهایی شدن می رود حتماً نظر شورای پنجم را که تا به الآن از این موضوع بی اطلاع هست، لحاظ کنند.

,

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک:

, رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک:,

تنظیم طرح جامع بدون توجه به طرح های بالادستی

, تنظیم طرح جامع بدون توجه به طرح های بالادستی, تنظیم طرح جامع بدون توجه به طرح های بالادستی,

محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: با توجه به اینکه قرار است چشم انداز کلی شهر توسط طرح جامع به ما داده شود و این طرح توسط شهرداری اجرا می شود ولی بدون اینکه در ریز موارد شهرداری نیز حضور داشته باشد، این طرح در حال کار شدن است.

,

محمدی ضمن بیان اینکه اطلاعات جمع آوری شده در مورد این طرح برای سال ۹۲ الی۹۳ بوده و اطلاعات این طرح به روز نیست عنوان کرد: طرح جامع توسعه عمران باید با توجه به طرح های بالادستی، فرادستی و حتی طرح های هادی مرتبط با روستاهای اطراف تنظیم شود یعنی ارتباط بین طرح های بالادستی و پایین دستی برقرار باشد که متاسفانه در این طرح این نگاه کلی نگر اصلاً وجود ندارد و بدون توجه به طرح های فرادستی و برنامه ششم توسعه و به صورت جزیره ای، طرح ها اجرا می شود.

,

وی به بیان چند مثال از نقص طرح پرداخت و تشریح کرد: به عنوان مثال برای منطقه سنجان و کرهرود که باید در آنجا حفظ باغات را داشته باشیم، بارگذاری آموزشی اتفاق افتاده است که این مسئله باغات شهر را از بین می برد یا بدون توجه به اینکه این مناطق پتانسیل لازم جهت حضور صنایع هایتیک را دارند یا خیر آمده است که صنایع هایتیک در آنجا حضور پیدا کنند.

,

رئیس کمیسیون خدمات شهری ضمن بیان اینکه با توجه به اجرای این طرح توسط شهرداری باید این طرح زیر نظر شهرداری تنظیم شود اظهار کرد: مسئله دیگر که در این طرح وجود دارد این است که در حال حاضر طرح جامع ترافیک شهر اراک در حال بررسی است در صورتی که طرح جامع با این مسئله مهم کاری نداشته و همچنین فعالیت های انجام شده در سال ۹۰ نسبت به ورودی های شهر نیز در این طرح دیده نشده است.

,

وی افزود: از مدیر راه و شهرسازی خواسته ایم که این طرح هفته به هفته یا دو هفته یک بار به شورا بیاید و بررسی شود اما متاسفانه می بینیم که این کار انجام نشده و هیچ اطلاعات کاملی هم مشاور مربوطه در اختیار کسی قرار نداده است.

,

محمدی با اشاره به اینکه این طرح باید بررسی شود و اشکالاتش در بیاید بیان کرد: طرح تفصیلی با این مشاور انجام نشود و به عهده شهرداری قرار گیرد یا اینکه مشاور ذی صلاح دیگری برای آن طرح دیده شود.

,

وی یکی از مسائل مهم این طرح را ۵۵ متری دانست و خاطر نشان کرد: در هنگام تنظیم طرح باید مسئله ۵۵ متری تعیین تکلیف شده تا قرارگیری یا عدم قرار گیری ۵۵ متری در طرح جامع مشخص شود.

,

 عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

,  عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:,

طرح جامع دوسال است که در استانداری خاک می خورد

, طرح جامع دوسال است که در استانداری خاک می خورد, طرح جامع دوسال است که در استانداری خاک می خورد,

محصولی عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شورای شهر اراک اگر در این رابطه کوتاه بیاید کلاه گشادی به سر مردم می رود چرا که این طرح حدود دو سال است در استانداری خاک می خورد و خواهشم این است که نامه ای به استانداری نوشته شود و بخواهیم که شورا به آخرین تحولاتی که در این طرح انجام شده است ورود پیدا کند.

,

محصولی تصریح کرد: شورای قبل نیز در این مسئله ورود کرد ضمن اینکه شورای قبل روی نقطه نظرات راه و شهرسازی حرف داشت و نظر آنها در مورد زمین های جاده فرودگاه را عوض کردیم و با رأی اکثریت هم این اتفاق افتاد. به عنوان مثال قنات ناصری به عنوان باغ شهر ما تبدیل به بیغوله ای شده که قابل استفاده برای مالکین و شهر نیست و اگر دیر بجنبیم درخت ها را هم خشک می کنند و تبدیل به زمین های ۱۰۰ و ۸۰ و ۵۰ متری می کنند و یک چیزی شبیه شهرک ولیعصر انجام می شود.

,

وی عنوان کرد: بعید نیست مجدد زمین های جاده فرودگاه را در این طرح آورده باشند، جاده فرودگاه خیلی عالی است ولی به جهت اینکه در مسیر لوله فاضلاب قرار گرفته است اصلاً جای زندگی نیست و اگر تابستان پرواز هوایی داشته باشید ساختمان فرودگاه را هم نمی شود تحمل کرد و ایستاد حالا با این وضعیت چطور می شود مردم را آنجا ببریم.

,

سرپرست شهرداری کلانشهر اراک:

, سرپرست شهرداری کلانشهر اراک:,

۴ سال تأخیر در تدوین طرح جامع شهر

, ۴ سال تأخیر در تدوین طرح جامع شهر, ۴ سال تأخیر در تدوین طرح جامع شهر,

شالی بگ سرپرست شهرداری اراک در این رابطه گفت: در مورد طرح جامع متولی مطالعاتش مسکن و شهرسازی است و هر ده سال یک بار نیاز است این کار انجام شود و با توجه به اینکه آخرین باری که این طرح در شورا مصوب شده است سال ۸۳ بوده باید در سال ۹۳ نیز این کار انجام می شده اما با وجود گذشت ۴ سال هنوز این اتفاق نیفتاده است.

,

شالی بگ تصریح کرد: طی روزهای گذشته مدیرکل مسکن و شهرسازی اعلام کرد که تا پایان سال سعی می کنیم این طرح را تکمیل کنیم.

,

وی افزود: نمی‌دانم برای ورود شهرداری به این قضیه فرصتی هست؛ چون کارفرما و مشاور کسان دیگری بوده اند. اما میتوانیم نامه ای را با لحاظ مواد قانونی برای تاکید استنادات قانونی نقش شورا و شهرداری در این بحث، مکاتبه کرده و مشاور را هماهنگ کنیم تا در حضور او اعضای شورا اظهار نظر کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه