اخبار داغ

در صحن علنی شورای شهر شیراز صورت گرفت؛

سومین برنامه توسعه پنج ساله شیراز به شورای شهر ارائه شد/ توجه به بدبینانه ترین تا خوش بینانه ترین حالت در برنامه توسعه شهری شیراز

سومین برنامه توسعه پنج ساله شیراز به شورای شهر ارائه شد/ توجه به بدبینانه ترین تا خوش بینانه ترین حالت در برنامه توسعه شهری شیراز
شهردار شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: در برنامه توسعه پنج ساله شیراز از بدبینانه ترین تا خوش بینانه ترین شرایط در نظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، کمک به تیم فوتسال لبنیات ارژن اول اولین لایحه ای بود که شامگاه دوشنبه بیست و چهارم دی ماه در صحن علنی شورای شهر شیراز بررسی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
این طرح که به صورت یک فوریتی از سوی تعدادی از اعضای شورا مطرح شده بود به موافقت اعضای شورا رسید و برای بررسی کارشناسی به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ارجاع داده شد.
,
 
,
لایحه پیشنهادی شهرداری شیراز درخصوص سند برنامه راهبردی فضایی توسعه اقتصادی شهر شیراز بر پایه اقتصاد مقاوتی و با محوریت شهرداری به کمیسیون تلفیق و هماهنگی شورا ارجاع داده شد.
,
 
,
درصورتی که این لایحه به موافقت اعضای شورای شهر برسد، به شهرداری شیراز اجازه داده می شود که (در چارچوب این سند) در راستای هماهنگی و همکاری بین مدیریت شهری با دستگاه ها و نهادهای منطقه ای و ملی جهت توسعه اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شهر و منطقه شهری شیراز پیگیری ها و اقدامات لازم را بعمل آورد.
,
 
,
اصلاحیه بخشی از دستورالعمل نحوه واگذاری اتوبوس های تحت مالکیت شهرداری به اشخاص موضوع دیگری بود که در صحن علنی شورا مطرح شد و به تصویب رسید.
,
 
,
اعضای شورای شهر شیراز با پیشنهاد شهرداری مبنی بر افزایش نرخ ورودی خودروها به میدان مرکزی میوه و تره بار موافقت کردند.
,
 
,
به گزارش شیرازه، با یک فوریت لایحه شهرداری شیراز درخصوص عوارض صدور پروانه ساختمانی، عوارض تراکم ساختمانی، عوارض تجاری و عوارض غیر مسکونی موافقت شد و برای بررسی کارشناسی به کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز ارجاع داده شد.
, شیرازه, شیرازه,
 
,
اعضای شورای شهر شیراز بر رد ایراد هیات تطبیق مصوبات بر مصوبه واگذاری زمینی واقع در بلوار احمدی جنوبی به هیات امنای فرهنگی مذهبی الصابرین (معلولان فارس) جهت احداث مجتمع مذهبی (با حفظ مالکیت شهرداری) اصرار کردند.
,
 
,
ارائه سومین برنامه توسعه پنج ساله شیراز به شورا
, ارائه سومین برنامه توسعه پنج ساله شیراز به شورا,
سومین برنامه توسعه پنج ساله شهرداری شیراز توسط شهردار شیراز به شورای شهر ارائه شد؛ حیدر اسکندرپور به بیان مطالبی درخصوص این برنامه پرداخت و تاکید داشت: بررسی و نقد این برنامه قطعا به ارزش آن اضافه خواهد کرد.
,
 
,
وی اظهار داشت: تلاش کرده ایم این برنامه را با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت ها تهیه کنیم لذا پس از توجه و بررسی برنامه های سالهای گذشته؛ مدیریت یکپارچه شهری را نیز مورد توجه قرار دادیم.
,
 
,
شهردار شیراز با اعلام اینکه برنامه توسعه شهر شیراز را با توجه به شرایط مختلف جامعه در آینده تهیه کرده ایم، اذعان داشت: از بدبینانه ترین حالت تا خوش بینانه ترین موقعیت را در نظر گرفته و بر اساس این موقعیت ها برنامه های متناسبی را تهیه کرده ایم.
,
 
,
اسکندرپور با اظهار اینکه (در بخش درآمدی) در حالت خیلی بدبینانه 18 هزار میلیارد تومان و در شرایط خوش بینانه نیز 27 هزار میلیارد تومان برای پنج سال آینده پیش بینی شده است، بیان کرد: این مبالغ متناسب با پروژه ها تعریف شده است.
,
 
,
وی با اعلام اینکه بودجه های سنواتی با لحاظ کلیت برنامه توسعه پنج ساله تنظیم خواهد شد، افزود: سعی کرده ایم این برنامه را با اتکا به ارزش ها و قابلیت های شهر شیراز، چشم انداز شهر و پاسخگویی به نیازهای شهروندان طراحی کنیم.
, بودجه های سنواتی با لحاظ کلیت برنامه توسعه پنج ساله تنظیم خواهد شد، ,
 
,
شهردار شیراز گفت: در تدوین این برنامه تلاش شده تا زیست پذیری، شفافیت، کاهش نابرابری، توسعه، عدالت محوری و حرکت به سمت حکم رانی مطلوب را داشته باشیم.
,
 
,
وی با اعلام اینکه این برنامه بر اساس پنج محور اجتماعی فرهنگی، اقتصادی و مالی، محیط زیست کالبدی، حمل و نقل و ترافیک و مدیریت شهری تنظیم شده است، بیان کرد: به دنبال این هستیم که شهر را زیست پذیر کنیم لذا بودجه مشارکت شهروندان به عنوان سنگ بنا در نظر گرفته شده است.
,
 
,
شیراز در سالهای گذشته توسعه مناسبی نداشته است/ رویکرد تبعیض مثبت برای رفع کمبودها در مناطق کم برخوردار
, شیراز در سالهای گذشته توسعه مناسبی نداشته است/ رویکرد تبعیض مثبت برای رفع کمبودها در مناطق کم برخوردار,
اسکندرپور در ادامه تصریح کرد: شیراز در سالهای گذشته توسعه متناسبی نداشته است؛ ما در این برنامه ضمنِ بررسی مشکلات مختلف شهر با رویکرد تبعیض مثبت، سعی کرده ایم قسمت هایی از شهر را که پیش از این مورد توجه قرار  نگرفته است نیاز سنجی و برای رفع کمبودها اقدام کنیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه امکان پایش و سنجش را در تمامی قسمت های برنامه تدوین شده قرار داده ایم تا از کم و کیف تحقق آن مطلع شویم، اذعان داشت: با داشتن شهرداری الکترونیک شعار شورا و شهرداری که حفظ کرامت انسانی بوده است محقق می شود.
,
 
,
شهردار شیراز در ادامه گفت: تا زمانی که مجموعه مدیریت شهری شیراز هوشمندسازی نشود، هر چقدر مدیران تعویض و جابجا شوند و دستگاههای نظارتی نیز فعال باشند اتفاق مثبتی نخواهد افتاد لذا لازم است فرآیندها اصلاح شود و تمامی مراحل صدور پروانه نیز به صورت هوشمند انجام پذیرد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه