اخبار داغ

رئیس دادگستری شهرستان منوجان:

۶۷درصد طلاق ها در منوجان توافقی است/کاهش ۱۰درصدی ورودی پرونده ها به دادگاه منوجان

۶۷درصد طلاق ها در منوجان توافقی است/کاهش ۱۰درصدی ورودی پرونده ها به دادگاه منوجان
رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت : در ۹ماهه ی سال جاری شاهد کاهش ۱۰درصدی ورودی پرونده ها به شعب دادگاه شهرستان منوجان بوده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حسین شکوهی نسب رئیس دادگستری شهرستان منوجان صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم منوجان با اشاره به اینکه از مجموع طلاق های صورت گرفته در این شهرستان،۶۷درصد آنها توافقی بوده است،افزود: ازابتدای سال جاری تاکنون ۹۴ مورد طلاق  صورت گرفته است که ۶۳ موردطلاق توافقی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت :خوشبختانه از زمان راه اندازی مرکز مشاوره خانواده تحت نظارت مستقیم دادگستری منوجان،شاهد هستیم ۲۱درصد از کل پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره منجر به ایجاد صلح وسازش بین زوجین شده است.

,

رئیس دادگستری شهرستان منوجان افزود:تاسیس این  مراکز مشاوره و نظارت مستقیم بر عملکرد آنها و همچین استفاده از روانشناسان مجرب در این حوزه، گامی مهم در جهت کاهش طلاق می باشد که متاسفانه در حال حاضر یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی در جامعه محسوب می شود

,

شکوهی نسب بر ضرورت کسب آموزش ها و مشاوره  پیش از ازدواج برای زوجین جوان تاکید کرد و ادامه داد : یکی از نیاز های زوج های جوان قبل از تشکیل خانواده کسب مهارت های زندگی است .

,

این مقام قضائی  اذعان داشت: اعتیاد به مواد مخدر، فقر ، بیکاری ، مشکلات اقتصادی ، بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر،دخالت های نابجای بزرگترها، از مهم ترین دلایل و علت طلاق بوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: زوجین باید پیش از ازدواج شناخت کامل وجامعی از طرف مقابل و خانواده وی کسب کنند و با آگاهی وشناخت وارد زندگی مشترک شوند.

,

شکوهی نسب در پایان گفت : امیدواریم با  تلاش  و  تعامل  همه جانبه مسئولین گامهای اساسی در جهت رفع مشکلات و اختلاف خانوادگی بر داشته شود و آمار طلاق و  مشکلات  خانوادگی  کاهش  یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه