اخبار داغ

معتمدی:ماهواره بر ۹۰ درصد موفق عمل کرد

معتمدی:ماهواره بر ۹۰ درصد موفق عمل کرد
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ماهواره بر هم کار مهمی بود و ۹۰ درصد موفق عمل کرد تنها در بخشی که باید به ماهواره سرعت اولیه را دهد مشکل پیدا کرد اما در بقیه مراحل خوب عمل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد معتمدی گفت: صبح امروز در محل پرتاب ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور داد که بلافاصله پروژه بعدی ساخت ماهواره در این دانشگاه آغاز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی درخصوص وضعیت فعلی ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: زمانی که ماهواره پرتاب می‌شود دیگر به زمین باز نمی‌گردد.
,
 
,
ماهواره پس از جدا شدن از ماهواره بر شروع به کار کرد
,
 
,
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در پرتاب ماهواره پیام آنچه که مثبت بود این است که ماهواره پس از جدایی از ماهواره بر شروع به کار کرد و این امر نشان می‌دهد که ماهواره مشکل نداشته و تا لحظه‌های آخر نیز فعالیت داشته است.
,
 
,
ماهواره بر ۹۰ درصد موفق عمل کرد
,
 
,
معتمدی گفت: ماهواره بر هم کار مهمی بود و ۹۰ درصد موفق عمل کرد تنها در بخشی که باید به ماهواره سرعت اولیه را دهد مشکل پیدا کرد اما در بقیه مراحل خوب عمل کرد.
,
 
,
پیام به زمین سیگنال فرستاد
,
 
,
وی عنوان کرد: ماهواره پیام پس از پرتاب، سیگنال‌هایی را به زمین فرستاد که این سیگنال‌ها آنالیز می‌شود و اطلاعات دقیق‌تر مشخص خواهد شد.
,
 
,
در زمان کوتاهتری ماهواره جدید می‌سازیم
,
 
,
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: باتوجه به اینکه ماهواره پیام در این دانشگاه طراحی و ساخته شد اکنون ما تجربه‌های زیادی کسب کرده ایم و قادر خواهیم بود سریع‌تر و در فاصله کوتاه‌تر ماهواره جدیدی بسازیم.
,
 
,
به گزارش مهر، صبح امروز ۲۵ دی ماه ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر پرتاب شد که این ماهواره پس از دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و در مدار قرار نگرفت.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه