اخبار داغ

آمریکا خواهان حضور دائمی در افغانستان است

آمریکا خواهان حضور دائمی در افغانستان است
نشریه پاکستانی اکسپرس تریبون به نقل از مقامات ارشد و آگاه از گفتگوهای صلح افغانستان نوشت که واشنگتن در مذاکرات با طالبان خواستار حفظ پایگاه‌های دائمی در افغانستان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اکسپرس تربیون، یک مقام ارشد آگاه از روند گفتگوهای صلح افغانستان اظهار داشته است که خواسته‌های اصلی آمریکا در دیدارهای نمایندگان این کشور با طالبان، حفظ پایگاه‌های نظامی در افغانستان و ارائه تضمین در این باره بوده است که خاک افغانستان برای حملات علیه غرب و دیگر کشورها مورد استفاده قرار نگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 آمریکا و متحدان غربی-عربی‌اش نیز در مقابل پس از توافق صلح کمک‌های مالی قابل ملاحظه‌ای برای بازسازی افغانستان اختصاص خواهند داد.
,
 
,
این در حالی است که طالبان همواره خواستار خروج همه نیروهای آمریکا از افغانستان است.
,
 
,
این مقام که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: واشنگتن خواستار حفظ «پایگاه‌های دائمی» این کشور در افغانستان است.
,
 
,
آمریکا همچنین مدعی شد که این پایگاه‌ها نقشی در امنیت افغانستان نخواهد داشت و هدف از ادامه این حضور ثبات منطقه‌ای است.
,
 
,
اکسپرس تریبون افزود که حضور دائمی پایگاه‌های نظامی آمریکا مخالفت روسیه، ایران و حتی چین را در پی خواهد داشت چرا که این کشور ها نگران آن هستند که واشنگتن ممکن است از خاک افغانستان علیه پیشبرد اهداف استراتژیک خود در منطقه استفاده کند.
,
 
,
تاکنون مقامات آمریکایی و یا طالبان نسبت به گزارش‌ها درباره درخواست کاخ سفید برای حفظ دائمی پایگاه‌های نظامی در افغانستان واکنشی نشان نداده‌اند.
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه