اخبار داغ

شهردار پل‌سفید مطرح کرد؛

عدم انتفاع شهرداری پل‌سفید از معادن/با سیل طلبکاران مواجه هستیم

عدم انتفاع شهرداری پل‌سفید از معادن/با سیل طلبکاران مواجه هستیم
شهردار پل‌سفید با اشاره به اخذ مجوز معدن و واریزه کوهی، گفت: اولویت اخذ مجوز معادن در منطقه باید برای شهرداری‌ها باشد، چرا که مردم بیشتری از آن منتفع خواهند شد و در حال حاضر شهرداری‌ها از معادن موجود چه انتفاعی می‌برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسن یحیی‌پور ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران شهرستان سوادکوه، با تأکید بر شفاف‌سازی امور، انتقادپذیری شهردار و شورای شهر را یکی از عوامل موفقیت در عرصه کار دانست و افزود: در پی تخریب کسی نیستیم چراکه عقیده داریم همه کار کرده‌اند و ما نیز در پی اجرایی کردن ایده‌های خود هستیم.

وی بیان وضعیت کنونی شهرداری را در راستای شفاف‌سازی برشمرد و از قطعی تلفن این شهرداری 64 ساله ابراز تأسف کرد و افزود: در حال حاضر شهرداری بدهی 8 میلیارد تومانی دارد که البته بدهی برای شهرداری‌ها یک امر طبیعی است و همچنین، مطالبات 3.5 میلیارد تومانی از ادارات دارد که در دریافت آن اما و اگر وجود دارد و تا‌کنون کمتر از 50 درصد از بودجه 7.5 میلیارد تومانی شهرداری محقق شده است.

شهردار پل‌سفید در رابطه با درآمد شهرداری از محل پروژه‌های درآمدزا، گفت: از جایگاهCNG  به سمت تهران ماهانه 5 میلیون تومان، از جایگاه CNG به سمت قائم‌شهر ماهانه 13 میلیون تومان، از پمپ بنزین ماهانه 45 میلیون تومان، از کارخانه بتن ماهانه 10 میلیون 280 هزارتومان، از مجتمع رفاهی و بیلبورد ماهانه 21 میلیون تومان اجاره دریافت می‌شود.

یحیی‌پور میزان حقوق پرسنل شهرداری و هزینه جاری را ماهانه حدود 300 میلیون تومان برشمرد و با بیان اینکه این میزان در طی سال برابر با میزان تحقق یافته بودجه شهرداری در سال 97 است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که میزان بودجه باید 60 درصد جاری و 40درصد عمرانی باشد و با این حال، در طی این چند روز با سیل طلبکاران مواجه بوده‌ام و کارمندان 8 ماه اضافه حقوق طلب دارند و دو ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت موجود، بر نقش و اهمیت رسانه به‌عنوان یک راهکار برای برون‌رفت از این وضعیت تأکید کرد و ادامه داد: رسانه می‌تواند صدای ما را به جاهای مختلف برساند و منطقه را معرفی کند.

شهردار پل‌سفید یکی از راهکارهای مهم برای ایجاد درآمد و اشتغال را گردشگری و شهرک‌های توریستی تفریحی دانست و با اشاره به فاصله کم تا پایتخت و عدم ترافیک در این مسیر، گفت: سوادکوه و شهر پل‌سفید با مناظر زیبا و هوای پاک می‌تواند مقصدی برای سرمایه‌گذاران باشد و ما نیز از ورود آنها استقبال می‌کنیم.

یحیی‌پور با انتقاد از هزینه حدودا سه میلیارد تومانی برای احداث CNG و درآمد ماهانه 5 میلیون تومان از آن، بر توجه به دیگر امور همچون ظرفیت چشمه‌های آب معدنی در اطراف شهر و استفاده از پتانسیل آنها اشاره کرد و افزود: همچنین، می‌توان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی بابل به‌عنوان قطب گیاهان دارویی، دومین باغ گیاهان دارویی استان را در این شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به اخذ مجوز معدن و واریزه کوهی، خاطرنشان کرد: اولویت اخذ مجوز معادن در منطقه باید برای شهرداری‌ها باشد، چرا که مردم بیشتری از آن منتفع خواهند شد و در حال حاضر شهرداری‌ها از معادن موجود چه انتفاعی می‌برند.

شهردار پل‌سفید با بیان اینکه دروازه ورودی شهر حدود 8 سال است که استارت خورده و تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است، افزود: 6 شهر برای آماده‌سازی طرح دروازه ورودی اعلام شدند که پل‌سفید یکی از آنها بوده و شهرداری پل‌سفید تنها طرح تهیه کرده که به دلیل نواقص هنوز پذیرش نشده و هیچ مجوزی هم صادر نشده و مقرر است در چهارشنبه هفته جاری برای پنج شهر ردیف بودجه مشخص و سپس مشاور طرح و مراحل بعدی انجام شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه