اخبار داغ

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ارتباط مساجد و مدارس بستر انقلاب فرهنگی را فراهم می کند

ارتباط مساجد و مدارس بستر انقلاب فرهنگی را فراهم می کند
حجت الاسلام محمود محمدی عراقی گفت: ارتباط نزدیک میان مساجد و مدارس میتواند بستر انقلاب فرهنگی مدنظر امام راحل را تحقق بخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمود محمدی عراقی در گفت وگویی گفت: گسترش و کارآمدی روابط حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نیازمند نهادینه شدن بیشتر تعاملات این دو قشر است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی علیرغم اقدامات قابل توجهی که در این زمینه انجام شده است هنوز در این زمینه و ارتباط سازنده میان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه به نقطه مطلوب و موثری نرسیده ایم.

,

وی ادامه داد: تاکنون تفاهم نامه های بسیاری در این زمینه امضا شده است ولی آنگونه که باید و شاید اجرایی و نهادینه نشده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی تاکید کرد: تعاملات موثر معلمان و روحانیت از راهبردهای مهم رهبر معظم انقلاب در تحقق اهداف فرهنگی انقلاب است‌.

,

نقش حوزه و آموزش و پرورش در ایجادارزشهای فرهنگی

,

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از بزرگترین و فراگیرترین نهادها در گسترش فرهنگ دینی در کشور هستند.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی با تاکید بر اهمیت این دو نهاد افزود: نیروهای فراوان علمی و تربیتی که در اختیار این دو نهاد قرار دارد ظرفیت قابل توجهی را برای نیل به اهداف انقلاب در اختیار دارند.

,

وی تاکید کرد: در صورت همکاری و تعامل این دو نهاد بزرگ اهداف ارزشی و فرهنگی انقلاب محقق خواهد شد.

,

اهمیت همکاری حوزه وآموزش وپرورش درخنثی سازی تهاجم فرهنگی

,

عضو شورای عالی فرهنگی در ادامه سخنان خود به لزوم برگزاری دوره های مشترک میان روحانیون و معلمان در همه استان ها و شهرستان ها بیان داشت: آموزش و پرورش و حوزه های علمیه به برای رسیدن به اهداف خود به این همکاری و تعامل کاربردی  نیاز دارند.

,

وی خاطر نشان کرد: وجود این همه مسجد و مدرسه در کشور ظرفیت مناسبی پیش روی مدیران و مسوولان این دونهاد تاثیرگذار قرار داده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی  با بیان اینکه باید ارتباط نزدیکی بین مسجد و مدرسه برقرار کرد گفت: دانش آموزان از همان ابتدا با مسجد، روحانی و روحانیت، امام جماعت و پایگاه بسیج مساجد آشنا می شوند و این ارتباط از سنین پایین در دانش آموزان نهادینه می شود.

,

وی تاکید کرد: همکاری میان روحانیت و مربیان و معلمان می تواند اهداف فرهنگی امام راحل را تحقق بخشد.

,

دشمن درصدد ایجاد گسست نسل امروز و انقلاب

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با ایجاد تعاملات موثر می توان نقشه های دشمن را خنثی کرد.

,

وی در ادامه به اقدام مناسب جذب طلاب سرباز اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا باید آموزش، توجیه و برنامه ریزی را مدنظر قرار داد.

,

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حال که نیروهایی جذب می شوند باید با آموزش این حضور را اثربخش کند در غیر این صورت نتیجه مطلوب از این طرح گرفته نخواهد شد.

,

وی در پایان با تاکید بر توجیه، آموزش، نظارت، مبادله تجربیات و برگزاری جلسات همفکری و هم افزایی افزود: در این زمینه باید برنامه ریزی های دائمی وجود داشته باشد .

,

منبع : فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه