اخبار داغ

عضو شورای شهر زنجان مطرح کرد؛

رانت ساخت و ساز غیرمجاز دستگاه‌های اجرایی در زنجان/ شاهد تراژدی معیوب نیروی انسانی در شهرداری زنجان ‏هستیم

رانت ساخت و ساز غیرمجاز دستگاه‌های اجرایی در زنجان/ شاهد تراژدی معیوب نیروی انسانی در شهرداری زنجان ‏هستیم
عضو شورای شهر زنجان از وجود رانت ساخت و ساز غیرمجاز دستگاه‌های اجرایی در زنجان‏ خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; امامعی دادخواه امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با اشاره به تخلفات ساختمانی اظهار کرد: قریب به اتفاق پرونده‌های کمیسیون ماده 100 مربوط به اشخاص عادی و مردم است و جریمه‌های ساختمانی فقط برای مردم صادر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید بر اینکه همه در برابر قانون یکسان هستند، ابراز کرد: اما این موضوع گویا رعایت نمی‌شود یعنی مرگ خوب است اما فقط برای همسایه، متاسفانه دستگاه‌های اجرایی که باید الگوی اجرای قانون باشند بدون اخذ پروانه، رعایت اصول مربوطه و همچنین بدون دریافت پایان کار اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

,

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه ادارات باید خود قانونمند باشند تا از مردم انتظار اجرای قانون داشته باشند، گفت: دستگاه‌های اجرایی متاسفانه فضاهای غیراداری و غیرمجاز مانند تالارها و فضاهای ورزشی و رفاهی هم می‌سازند.

,

وی بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها نیز که در سنوات گذشته تخلف کردند و دارای رای قطعی کمیسیون ماده 100 هستند، میلیاردها تومان بدهی خود که جزو بیت المال است را پرداخت نمی‌کنند.

,

دادخواه با بیان اینکه در مواردی شهرداری برای اجرای برنامه‌های خود از سالن نهادهایی استفاده می‌کند که این سالنها غیرمجاز ساخته شدند، افزود: حرمت امامزاده باید در درجه نخست توسط متولیان امامزاده نگه داشته شود.

,

وی با تاکید بر اینکه این نمونه بارز رانت ساخت و ساز در شهر زنجان بوده که متاسفانه توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است، عنوان کرد: از مسئولان استانی در دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌شود تا حق عمومی شهروندان و شهرداری را در این زمینه اعاده نمایند.

,

عضو شورای شهر زنجان تصریح کرد: شهرداری باید بدون اغماض و بدون تبعیض برای تمام ساخت و سازها اعم از ساخت و سازهای اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی نظارت داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه موضوع دیگر مورد بحث تراژدی معیوب نیروی انسانی در شهرداری زنجان است، اظهار کرد: نیروی انسانی کارآمد یکی از عوامل اساسی بهره وری در هر سازمانی است.

,

دادخواه خطاب به شهردار زنجان تاکید کرد: شما در زمان کاندیداتوری برای شهرداری زنجان به معضلات نیروی انسانی مازاد در شهرداری، ساماندهی، تعدیل، برون سپاری و کاهش تاکید داشتید اما این روزها آمار و ارقام، مصاحبه‌ها و اخبار فضای مجازی بیانگر جذب، نگهداری و تعمیق نیروی انسانی به ویژه در بحث فضای سبز است که که افزایش نیروی انسانی را نشان می‌دهد.

,

وی تصریح کرد: باید مشخص شود که اگر این تعداد نیروی انسانی مورد نیاز بوده چگونه جذب شده و اگر مورد نیاز نبوده توسط چه کسانی و با چه فشارهایی جذب شده است.

,

عضو شورای شهر زنجان ‏با بیان اینکه باید هر روز تعداد نیروها با توجه به گسترش امکانات کاهش یابد، گفت: چرا تعداد تعدیل شده اغلب از نیروهای با سابقه شهرداری و نیروهای حفظ شده اغلب از نیروهای کم سابقه هستند، به طور مثال 171 نفر از نیروهای فضای سبز یک سال و کمتر از یک سال سابقه دارند.

,

وی بیان کرد: چرا برخی از نیروها به نام فضای سبز جذب شدند اما در بخش ستادی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا مشخص نمی‌شود که این نیروها توسط چه کسانی به شهرداری تحمیل شدند.

,

دادخواه با اشاره به اینکه باید به وضعیت قومی و قبیله‌ای و ساختار ناکارآمد خاتمه داده شود، گفت: شورا نباید بیش از این مورد اتهام قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه