اخبار داغ

رایگان شدن آب و برق مدارس به کجا رسید؟

رایگان شدن آب و برق مدارس به کجا رسید؟
باتوجه به اعلام نشدن لیست مدارس معاف از پرداخت هزینه‌های آب و برق از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس بودجه سال ۹۷ برخی از مدارس از پرداخت هزینه‌های آب وبرق معاف شدند که در این زمینه باید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش، لیستی از مدارس مشمول را ارائه می‌کرد که تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این درحالی است سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش از زمان ابلاغ این دستورالعمل تنها به مدت یک ماه فرصت دارد تا لیست مدارس را به همراه مشخصات مربوطه شامل نام استان، شهرستان، شماره پرونده و شناسه قبض به شرکت توانیر ارسال کند.
,
 
,
لازم به ذکر است که دستورالعمل نحوه تعیین الگوی مصرف برق مدارس برای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور ارسال شده است و بلافاصله پس از دریافت فهرست یادشده، نسبت به اجرایی شدن آن اقدام خواهد شد.
,
 
,
همچنین این دستورالعمل با برگزاری جلسات مشترکی میان مسئولان مرتبط وزارتخانه‌های نیرو، نفت، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه تهیه و توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.
,
 
,
این نکته حائز اهمیت است که در ماده ۹ این آیین نامه، نحوه محاسبه هزینه‌های آب، برق و گاز مشخص شده و برای هر کدام از بخش‌های آب، برق و گاز به طور جداگانه الگوی‌های مصرف تعیین شده است.
,
 
,
گفتنی است تنها در صورت رعایت الگوی مصرف تعیین شده در این آیین نامه هزینه آب، برق و گاز در مدارس رایگان می‌شود.
,
 
,
همچنین تعیین الگو به منظور تشویق مدارس به رعایت مصرف و اجرای راهکارهایی جهت کاهش مصرف است و در حقیقت رعایت الگوی مصرف، شرط رایگان شدن هزینه‌های برق، گاز و آب است.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه