اخبار داغ

درخواست فعالان سیاسی و فرهنگی از استاندار جدید خراسان رضوی؛

لزوم توجه به مسائل فرهنگی در کنار فعالیت‌های اقتصادی

لزوم توجه به مسائل فرهنگی در کنار فعالیت‌های اقتصادی
با انتخاب استاندار خراسان رضوی احزاب و گروه‌های مردمی آمادگی خود را برای هم‌افزایی و همکاری برای پیشرفت استان اعلام کردند و در گفت‌وگو با صبح توس خواسته های خود را از استاندار جدید مطرح کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ با انتخاب علیرضا رزم حسینی به‌عنوان استاندار خراسان رضوی، مدیریت استانی خراسان رضوی شاکله یافت و احزاب و گروه‌های مردمی آمادگی خود را برای هم‌افزایی و همکاری خود برای پیشرفت استان اعلام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


دراین‌باره به گفت‌و‌گو با احزاب خراسان رضوی نشستیم که مشروح آن به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان اظهار کرد: رزم حسینی چهره‌ای موفق در استان کرمان بوده است، در مراسم معارفه وی به‌عنوان استاندار خراسان رضوی از اقدامات شایسته صورت گرفته در کرمان گزارش عملکردی ارائه شد.

,
,
,
,


ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در کنار فعالیت های اقتصادی
این فعال سیاسی و فرهنگی با اعلام اینکه حضور رزم حسینی را در خراسان رضوی مغتنم می‌شماریم، گفت: بنده به‌عنوان یک فعال فرهنگی اعلام می‌کنم که بایستی در کنار توجه به فعالیت‌‌های اقتصادی، توسعه فضای کسب‌وکار و رونق اقتصادی، باید به بحث فرهنگ نیز توجه داشت.

حجت‌الاسلام سبزیان عنوان کرد: باید در خراسان رضوی با جمعیت ۶ و نیم میلیونی توجه ویژه‌ای به کتابخانه‌های عمومی صورت پذیرد چراکه کتابخانه‌ها جزو سرانه‌های اجتماعی و فرهنگی بوده و می‌توانند موضع پیشگیرانه داشته باشند‌.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: متأسفانه در برخی شهر‌ها و روستا‌های استان کتابخانه وجود ندارد، از همین رو درخواست توجه به این امر را دارم.

,
, ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در کنار فعالیت های اقتصادی,
,
,
,
,
,


باید با ایجاد اشتغال و افزایش تولید مشکلات صنایع را مرتفع کرد
حمیدرضا ترقی، دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی نیز اظهار کرد: نخستین چالش خراسان رضوی وضعیت عقب‌ماندگی صنعت و فقدان نقدینگی در این بخش است که بایستی با ایجاد اشتغال و افزایش تولید در حد ظرفیت کارخانه‌ها، مشکلات را مرتفع کرد.

,
, باید با ایجاد اشتغال و افزایش تولید مشکلات صنایع را مرتفع کرد,
,


نیازمند بهبود سیستم آب‌رسانی هستیم
وی در مورد چالش دوم گفت: هرز رفتن آب از طریق لوله‌کشی چالش دوم است که نیازمند بهبود سیستم آب‌رسانی، کنترل چاه‌های آب و استفاده بهینه از آن در استان است که شایسته است با صرفه‌جویی همراه شود.
 

,
, نیازمند بهبود سیستم آب‌رسانی هستیم,
,
,

ضرورت حفظ امنیت مرزهای استان
دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چالش سوم حفظ امنیت مرزهای استان است، با توجه به اینکه خراسان رضوی هم‌جوار با کشورهای همسایه است، تأمین امنیت مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر و کالاهای قاچاق باید موردتوجه قرار گیرد.

ترقی با اشاره به اینکه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، اذعان کرد: باید فعالیت فرهنگی متناسب با مشهد برای زائران در نظر گرفته شود؛ طرح زیارت که از طرف دولت پایدار شده باید از اعتبار و برنامه مناسبی برای رفاه زائرین و تأمین نیازهای آن‌ها برخوردار باشد.

وی اظهار کرد: امنیت اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با توجه به حاشیه‌نشینی در خراسان رضوی و به‌تبع آن آسیب‌هایی همچون اعتیاد، سرقت و ناامنی بایستی مورد تأکید مسئولین استانی قرار گیرد.

, ضرورت حفظ امنیت مرزهای استان,
,
,
,
,
,


مسئله گمرک و ترانزیت در مرز سرخس باید موردتوجه باشد
دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی با اعلام اینکه جذب سرمایه‌گذار در استان و ایجاد بستر مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی از امور مورد پیگیری استاندار خراسان رضوی باشد، افزود: مسئله گمرک و ترانزیت در مرز سرخس باید موردتوجه باشد، تأکید بر پیشرفت کیفی و کمی به راه‌آهن و راه‌های منتهی به مشهد موجب امنیت زوار و توسعه اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام/

,
, مسئله گمرک و ترانزیت در مرز سرخس باید موردتوجه باشد,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه