اخبار داغ

رشد سریع حضور نظامی ژاپن در منطقه

رشد سریع حضور نظامی ژاپن در منطقه
توکیو تصمیم گرفته است که هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهد و حضور خود را در منطقه گسترش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از مدتها قبل در نظر دارد که ژاپن را از یک کشور "خنثی" به یک کشور "نرمال و معمولی" تبدیل کند. وی بر این باور است که با توجه به موشک‌های کره شمالی و تخاصم چین در منطقه پاسیفیک، برای توکیو گزینه‌ای جز افزایش بودجه نظامی-دفاعی و گسترش حضور در منطقه باقی نمانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ماهیت این افزایش و ساخت‌وسازهای نظامی برای پاسخ به فشارهای آمریکا است که می‌خواهد ژاپن تجهیزات نظامی بیشتری از آمریکا بگیرد.
,
 
,
پس از تغییر قانون اساسی ژاپن درباره حضور نظامی این کشور در خارج از کشور، وزارت دفاع خواستار بودجه ۴۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ برای هزینه‌های کلی شده است که این رقم نسبت به بودجه سال ۲۰۱۸، ۷.۲ درصد بیشتر است. شاید این میزان افزایش برای یک کشور معمولی قابل توجه بوده اما برای ژاپن بسیار چشمگیر است.
,
 
,
یکی از دلایل مهم افزایش بودجه نظامی برای ژاپن حضور کره شمالی است. در سند بودجه بر قدرت بازدارندگی تاکید شده است که بر همین اساس به‌روز کردن ظرفیت جنگنده‌ها از جمله جنگنده‌های اف -۱۵ موجود ژاپن و خرید ۶ جنگنده F-۳۵A از شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین اشاره شده است.
,
 
,
دلیل مهم دیگر فشار آمریکا است، این کشور به دنبال خرید تجهیزات و تسلیحات بیشتر از سوی ژاپن است. در همین راستا، یک تحلیلگر امنیتی ژاپن اعلام کرد: صنعت دفاعی بومی ژاپن به خاطر حفظ روابط خوب ژاپن و آمریکا فدا شده است.
,
 
,
همچنین تجهیزات لازم برای مقابله با تهدیدات احتمالی چین که بیشتر در دریا مستقر می‌شود، لیستی طولانی را تشکیل می‌دهد. در همین راستا جنگنده‌های به‌روز شده اف -۱۵ و اف -۳۵ اس جدید برای پاسخ به چین در نظر گرفته شده است. به علاوه وزارت دفاع ژاپن در نظر دارد پهپادهای مناسب برای مسافت طولانی به نام هاوک گلوبال RQ-۴ را تهیه کند.
,
 
,
همچنین این کشور در نظر دارد برای توسعه زیردریایی‌های بدون سرنشین و مخصوص مسافتهای طولانی سرمایه گذاری کند و برای ارتقای توان نیروی دریایی مهمات و تجهیزات فراهم کند.
,
 
,
همچنین ژاپن در نظر دارد که یک زیردریایی جدید بسازد.
,
 
,
همه این مسائل نشان می‌دهد که ژاپن به دنبال برهم زدن معادله امنیتی در غرب پاسفیک در آینده نه چندان دور است. بدون شک این تغییر در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد که ممکن است باعث تغییر محاسبات واشنگتن و حتی چین شود.
,
 
,
منبع: ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه