اخبار داغ

حمله تروریستی در کنیا؛ سه کشته و 14 زخمی

حمله تروریستی در کنیا؛ سه کشته و 14 زخمی
گروهک تروریستی الشباب سومالی اعلام کرد که انفجار و تیراندازی در یکی از هتل‌های پایتخت کنیا که سه کشته و 14 زخمی داشته، کار این گروهک بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، گروهک تکفیری و ترویستی «الشباب» سومالی سه‌شنبه (۲۵ دی) مسئولیت حمله تروریستی در پایتخت کنیا را بر عهده گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
خبرگزاری رویترز به نقل از این گروهک اعلام کرد که در این حمله یک هتل و یک مجتمع اداری و تجاری در شهر نایروبی، پایتخت کنیا هدف قرار گرفته است.
,
 
,
رسانه‌ها ساعاتی پیش از وقوع یک انفجار و به دنبال آن تیراندازی در اطراف یک هتل شهر نایروبی خبر دادند که بر اثر آن، تا این لحظه سه نفر کشته و ۱۴ تن زخمی شده‌اند.
,
 
,
خبرگزاری فرانسه ساعتی بعد از وقوع این حمله، به نقل از نیروهای امنیتی کنیا گزارش داد که مقامات این کشور این حمله را «تروریستی» خوانده‌اند.
,
 
,
گروهک الشباب یا «حرکة الشباب» سال ۲۰۰۴ در سومالی اعلام موجودیت کرد و از نظر ایدئولوژی تحت تأثیر گروهک تروریستی «القاعده» قرار داد. این گروهک بارها علیه نیروهای مردمی و نظامی در کشورهایی مانند سومالی، نیجریه و نیجر دست به عملیات تروریستی زده و ده‌ها زن و کودک را ربوده است.
,
 
,
شماری از کشورهای غربی مانند سوئد، نروژ، انگلیس، کانادا و آمریکا گروهک الشباب را در لیست سیاه تروریستی خود قرار داده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه