اخبار داغ

آغاز واریز سود سهام عدالت عشایر و روستاییان

آغاز واریز سود سهام عدالت عشایر و روستاییان
سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: از فردا- چهارشنبه- 41 میلیارد تومان باقیمانده سود سهام عدالت برای مشمولان روستایی و عشایر سراسر کشور که شماره شبای بانکی خود را ثبت کرده اند، واریز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان خصوصی سازی، 23 بانک پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان روستایی و عشایری را بر عهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نخستین مرحله پرداخت سود سهام عدالت مشمولان روستایی و عشایر کشور نوزدهم دی ماه کلید خورد و به تدریج بانک های ملی، کشاورزی، پست بانک، صادرات و سپه سهم خود را پرداخت کردند.
,
 
,
در گام نخست، به بیش از 9 میلیون و 200 هزار نفر از مشمولان این گروه سودی بالغ بر 780 میلیارد تومان پرداخت شد.
,
 
,
مرحله سوم
,
قرار است در گام سوم از بیست و نهم دی ماه توزیع سود سهام عدالت مشمولان روستایی و عشایر که شماره شبای آنها مربوط به بانک های مسکن و انصار است پرداخت شود.
,
 
,
مجموع ارزش این سود 49 میلیارد تومان است و جمعیتی افزون بر 570 هزار نفر را دربرمی گیرد.
,
 
,
همچنین در آینده نزدیک سود سهام عدالت 2 میلیون و 700 هزار مشمول روستایی و عشایر دیگر که شماره شبای آنها مربوط به بانک های تجارت، ملت، توسعه و رفاه است و ارزش کلی سود واریزی برای آنها در مجموع حدود 230 میلیارد تومان می شود، پرداخت شود.
,
 
,
در پایان پرداخت سود سهام عدالت مشمولان روستایی و عشایر در مجموع 13 میلیون نفر افزون بر یک هزار و یکصد میلیارد تومان سود سهام عدالت دریافت می کنند.
,
 
,
سود سهام عدالت دیگر مشمولان نیز به تدریج و با دریافت سود سال مالی عملکرد سال 1396 از شرکت های سرمایه پذیر پرداخت می شود.
,
 
,
سهام عدالت نوعی یارانه است که از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود.
,
 
,
هدف از عرضه سهام عدالت گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام شده است که طبق آن بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.
,
 
,
سبد سهام عدالت ترکیبی از 60 شرکت بورس و فرابورس است.
,
 
,
آیین ‌نامه اجرایی «افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون بر اساس توزیع سهام عدالت» نهم بهمن سال 1384 پس از اصلاح متن اولیه که در بیست و سوم آبان همان سال به تصویب هیات وزیران رسیده بود، تصویب و این سهام پیش از آغاز سال 1385 در چهار استان به برخی مشمولان اعطا شد.
,
 
,
در مرحله نخست، سهام عدالت به برخی افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تعلق یافت و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت به مشمولان داده شد.
,
 
,
ارزش این برگه ‌ها در ابتدا معادل 500 هزار تومان سهام بود که سپس به یک میلیون تومان افزایش یافت.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه