اخبار داغ

مجلس از نگاه نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان:

تغییر آیین‌نامه مجلس رانت ویژه‌ای را در اختیار رئیس قرار داده است/منتقد عملکرد رئیس مجلس هستم

تغییر آیین‌نامه مجلس رانت ویژه‌ای را در اختیار رئیس قرار داده است/منتقد عملکرد رئیس مجلس هستم
یک نماینده مجلس گفت:تغییر آیین‌نامه مجلس متأسفانه اختیار و امتیاز و رانت ویژه‌ای را در اختیار شخص رئیس و هیئت‌رئیسه‌ای که در کنار او هستند، قرار می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در انتخاباتی که در ۷ اسفند ۱۳۹۴ و دور دوم که در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد انتخاب شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی از ۸ خرداد ۱۳۹۵ رسماً آغاز شد و حال با فرارسیدن سال پایان مجلس دهم نظر نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب را در خصوص مجلس دهم جویا شدیم.

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ اساتید دانشگاه علوم پزشکی از نمایندگان مجلس، گفت: ما به‌عنوان نماینده در چارچوب وظایف قانونی مسائل را پیگیری می‌کنیم، ما مسئول برنامه‌ریزی، نیازسنجی، تعیین پروژه و اجرای آن نیستیم اما موضوعاتی را به‌عنوان مطالبات مردم پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: من یکی از منتقدین هیئت‌رئیسه مجلس و آقای لاریجانی هستم.

کریمی در خصوص اداره مجلس عنوان کرد: درگذشته اداره کلیه امور داخلی مجلس، اعم از مسائل مالی، اداری، فرهنگی، روابط عمومی، حفاظت و همه مسائل مجلس در اختیار کارپردازان منتخب نمایندگان بود.

وی افزود: در هیئت‌رئیسه مجلس، سه نفر کارپرداز که در آیین‌نامه جدید، ناظر نامیده شده حضور داشتند. درگذشته تمام فعالیت‌های داخلی مجلس بین این ناظرها تقسیم‌شده بود مثلاً یکی مسئول نظارت بر امور مالی، دیگری نظارت بر حوزه قوانین و فرآیند رسیدگی به طرح‌ها و یکی هم حوزه نظارت و تحقیق و تفحص هر یک از این موارد در مجلس یک باکس سازمانی دارد و کارمند و مدیر و معاون و ...  فردی که نماینده است و از طرف نمایندگان انتخاب می‌شد، تولیت و مدیریت امور داخلی مجلس را بر عهده می‌گرفت.

این نماینده مجلس با اظهار تأسف از تغییرات آیین‌نامه مجلس، تصریح کرد: در دوره هشتم مجلس، آیین‌نامه داخلی مجلس را عوض کردند، اختیار عزل و نصب معاونین مجلس یعنی معاون امور اجرایی، معاونت قوانین و معاونت نظارت را به شخص رئیس مجلس دادند.

وی ادامه داد: بنابراین تمام امور داخلی مجلس در یک نفر منحصر می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره تضییع حقوق نمایندگان در مجلس اظهار کرد: به نظر نمایندگان این درست نیست که وقتی شخصی به‌عنوان رئیس مجلس انتخاب می‌شود، یک قدرت بسیار زیاد را در اختیار بگیرد. زیرا قطعاً در نوع رفتار هیئت‌رئیسه با نمایندگان، اثر می‌گذارد. مثلاً زمانی که نماینده‌ای منتقد رئیس مجلس است، احتمال این وجود دارد که حق او در فرآیند مجلس تضییع شود.

تغییر آیین‌نامه مجلس رانت ویژه‌ای را در اختیار رئیس قرار داده است

وی گفت: زیرا معاونین عملاً همه امور مجلس را در اختیار دارند. وقتی نماینده‌ای طرحی را در مجلس ارائه دهد، این طرح در معاونت قوانین بررسی می‌شود و اگر به هر علتی بخواهند که بلایی سر این طرح بیاورند، صدای نماینده به جایی نمی رسد. این مسئله درباره سؤال نمایندگان، طرح تحقیق و تفحص و ... نیز وجود دارد.

به گفته کریمی مجموعه‌ای از هیئت نمایندگان به این شاکله مجلس معترض‌اند زیرا در شرایط فعلی احتمال تضییع حقوق نمایندگان وجود دارد.

وی افزود: با تعدادی از هیئت نمایندگان اصلاح آیین‌نامه داخلی را دنبال می‌کنیم و در تلاشیم که آن را به همان وضعیت قبلی برگردانیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر تبعیض در اختیارات رئیس مجلس عنوان کرد: ما در مجلس اصطلاحی داریم که می‌گوییم: هیچ نماینده‌ای، نماینده‌تر نیست! همه ۲۹۰ نفر، اعم از رئیس مجلس و دیگران، همه نماینده هستند و حقوق برابر دارند. طبق آیین‌نامه داخلی و رویه‌ای که سال‌های سال، ساری و جاری بوده، رئیس مجلس تنها اختیار اداره امور جلسه مجلس را دارد یعنی هیچ اختیار ویژه دیگری ندارد ولی این تغییر آیین‌نامه متأسفانه اختیار و امتیاز و رانت ویژه‌ای را در اختیار شخص رئیس- فارغ از اینکه چه کسی هست- و هیئت‌رئیسه‌ای که در کنار او هستند، قرار می‌دهد. این مسئله بسیار تبعیض‌آمیز است.

مجلس دهم؛ مجلس کارآمدی برای کشور نیست

کریمی درباره عملکرد مجلس عنوان کرد: مجلس دوره دهم مجلس کارآمدی برای کشور نبوده که علت مختلفی دارد. بخشی از این مشکلات به ساختاری همه مجالس کشور بر می‌گردد که در طول همه دوره ها وجود داشته و این دوره هم یکی از آن‌هاست. قوانین و مقررات ناظر بر انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان که خروجی و برآیند آن، کسانی هستند که در مجلس حضور می یابند، ضعیف است.

وی افزود: این موضوع باعث می شود که افرادی که انتخاب می شوند در تراز پارلمان ملی نباشند و باعث ضعف کلی مجلس می شود. باید قوانین و مقررات انتخابات و نوع سازماندهی فضای انتخابات، احزاب و نقش آن‌ها در انتخابات را پررنگ کنیم تا این روند اصلاح شود.

دولت همت و اراده ای برای حل مشکلات ندارد

این نماینده مجلس دولت را در حل مشکلات بی اراده خواند و گفت: مجلس دهم، دارای دو طیف عمده است. یک طیف کسانی هستند که با رویکرد کلی دولت مخالف‌اند.هرچند به این معنا نیست که با دولت همکاری ندارند و یا کارشکنی می کنند، بلکه مجلس دهم در حمایت از دولت و کمک به دولت تقریباً هرچه که دولت خواسته انجام داده است؛ ولی واقعیتی که وجود دارد این است که دولت خودش همت و اراده ای برای حل مشکلات نداشته و ندارد.

وی افزود: در مجلس منطقاً امور با لوایح دولت پیش می رود و اصلاح می شود زیرا دولت بضاعت کارشناسی دارد و در حال اداره کشور است، نیازها و مسائل و مشکلات را می بیند و باید لوایحی به مجلس ارائه دهد که این مشکلات حل شود. از ابتدای دوره دهم رصد کنید، از خرداد ۹۵ تا حالا، چند لایحه جان دار و درست و حسابی که یک چالش ملی ما را حل کند؟ مثلاً رئیس جمهور در جلسه با وزیر اقتصاد، مدیران عامل بانکها و ... می گوید: اولویت اول اقتصاد، اصلاح نظام بانکی است. ولی در شش سالی که رئیس جمهور بر مسند نشسته، دریغ از اینکه یک لایحه برای اصلاح وضعیت نظام بانکی به مجلس ارائه شود.همچنین صندوق های بازنشستگی که یکی از چالش‌های کشور است، ولی هیچ لایحه ای به مجلس داده نشده است.

کریمی با اعتراض به رویکرد دولت به مجلس، تصریح کرد: بنابراین یکی از علت های بی خاصیت شدن مجلس دهم، نوع رویکرد دولت با مجلس است. دولت رویکرد و همت لازم را نداشته که مسائلی که می تواند برای کشور راهگشا باشد و حل مشکلات مردم در آن باشد را دنبال کند.

وی افزود: همچنین طیف دومی در مجلس وجود دارد، افرادی که طرفدار دولت‌اند و خیلی وقت ها این طرفداری از حیطه منطق خارج می شود. موضوعاتی که در مجلس مطرح شده چون به ظاهر مخالف دولت است، پس این طیف دوم با این موضوعات هم مخالفت می کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس درباره طرح شفافیت آرا، عنوان کرد: بحث شفافیت را پررنگ مطرح کردیم و افرادی که اکثرا عضو فراکسیون ولایی مجلس بودند از این مسئله حمایت کردند. با اینکه امضا کردیم و طرح نوشتیم، ولی متأسفانه طرحی که نزدیک ۱۷۰-۸۰ امضا داشت، وقتی برای تصویب به صحن آمد، نمایندگان به فوریت آن رأی ندادند و عملاً ابتر ماند. هرچند که من و تعدادی از نمایندگان، بعداً داوطلبانه اعلام کردیم که حاضریم آرا و نحوه ورود و خروج و حضور در مجلس را اعلام کنیم.

وی افزود: همچنین عدالت محوری که ما به آن تأکید داریم و بحث پاداش پایان خدمت، اصلاح حقوق ها و ... که به دلیل مخالفت دولت و حمایت جمعی از نمایندگان از دولت این طرح به نتیجه نرسید.

کریمی عدم همت در دولت و عدم وفاق در مجلس را علت اصلی کم کاری ها دانست و گفت:عدم همت در دولت و عدم وفاق در مجلس باعث می شود که کارهای بزرگی انجام نشود و متأسفانه در پایان کار، مجلس دهم کارنامه درخشانی نخواهد داشت.

مقدسی:

منتقد عملکرد رئیس مجلس هستم

سید مهدی مقدسی نماینده دیگر شهرستان اراک خنداب و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ اساتید دانشگاه علوم پزشکی از نمایندگان مجلس، با اشاره به آیین‌نامه جدیدی که اخیراً برای اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس ابلاغ‌شده، گفت: در این آیین‌نامه، برای اولین بار استیضاح رئیس مجلس هم پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: در آیین‌نامه قبلی ساز و کار جدی ای در اینباره نبود و فقط در زمان رأی گیری سالیانه اگر عملکرد یکی یا بخشی از اعضای هیئت رئیسه مناسب نبود، آثار آن مشخص می شد. مثلاً اگر نمایندگان از منشی، رئیس، کارپرداز و ... راضی نبودند، در رأی گیری سالیانه به او رأی نمی دادند ولی خوشبختانه در آیین نامه جدید استیضاح ریاست هم پیش بینی شده است. یک مورد هم درخواست استیضاح از سوی نمایندگان وجود داشت که البته پس گرفتند.

مقدسی با تاکید بر دقت در اصلاح آیین نامه ها، تصریح کرد: آیین نامه ها باید کامل شوند اما گاهی اوقات تابع احساسات می شویم به این صورت که با تصمیمات آنی و لحظه ای و برای موارد خاص قانون را می نویسیم نه برای صد سال آینده و این مشکلاتی را به وجود می آورد.

وی ادامه داد: خلق الساعه تصمیمی می گیریم که یک نفر را زمین بزنیم و یک نفر را بالا ببریم در صورتیکه باید قوانین با دقت نوشته شود که اثرگذار و نیاز به اصلاح مجدد نداشته باشد.

این نماینده مجلس با تائید گفته های کریمی، نماینده اراک، بیان کرد: علیرغم همین اشکالاتی که دکتر کریمی اشاره کردند و مترتب بر رفتار و عملکرد رئیس مجلس است، و ما هم در جای خود منتقد آن هستیم، این استیضاح هم پیش‌بینی‌شده که قبل از موعد سالیانه هم بتوانیم مطالبه گری کنیم.

مقدسی اظهار کرد: مجلس جای تضارب آراست و یقیناً ما به حسن نیت افراد شکی نداریم ولی گاهی بعضی جریانات در مجلس بدسلیقگی می کنند. این افراد هم برای نظام هزینه درست می کنند، هم دولت را در دنیا درگیر می کنند و خودشان هم مدعی اول می شوند. باید شرایطی ایجاد شود که مردم برای انتخاب، دقت خود را بیشتر کنند و افرادی حضور پیدا کنند که شاید با برنامه تر و توانمند تر باشند.

وی افزود: کلیات و دو فوریت طرح استانی شدن انتخابات در هفته گذشته تصویب شد هرچند ممکن است به ضرر بعضی از نمایندگان باشد. این مسئله مضرات و مزیت های زیادی دارد اما با قدمی رو به جلو می تواند جایگاه مجلس و وزن مجلس را تا حدی تغییر دهد.  

انتهای پیام/

,

دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی از ۸ خرداد ۱۳۹۵ رسماً آغاز شد و حال با فرارسیدن سال پایان مجلس دهم نظر نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب را در خصوص مجلس دهم جویا شدیم.

,

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ اساتید دانشگاه علوم پزشکی از نمایندگان مجلس، گفت: ما به‌عنوان نماینده در چارچوب وظایف قانونی مسائل را پیگیری می‌کنیم، ما مسئول برنامه‌ریزی، نیازسنجی، تعیین پروژه و اجرای آن نیستیم اما موضوعاتی را به‌عنوان مطالبات مردم پیگیری می‌کنیم.

,

وی افزود: من یکی از منتقدین هیئت‌رئیسه مجلس و آقای لاریجانی هستم.

,

کریمی در خصوص اداره مجلس عنوان کرد: درگذشته اداره کلیه امور داخلی مجلس، اعم از مسائل مالی، اداری، فرهنگی، روابط عمومی، حفاظت و همه مسائل مجلس در اختیار کارپردازان منتخب نمایندگان بود.

,

وی افزود: در هیئت‌رئیسه مجلس، سه نفر کارپرداز که در آیین‌نامه جدید، ناظر نامیده شده حضور داشتند. درگذشته تمام فعالیت‌های داخلی مجلس بین این ناظرها تقسیم‌شده بود مثلاً یکی مسئول نظارت بر امور مالی، دیگری نظارت بر حوزه قوانین و فرآیند رسیدگی به طرح‌ها و یکی هم حوزه نظارت و تحقیق و تفحص هر یک از این موارد در مجلس یک باکس سازمانی دارد و کارمند و مدیر و معاون و ...  فردی که نماینده است و از طرف نمایندگان انتخاب می‌شد، تولیت و مدیریت امور داخلی مجلس را بر عهده می‌گرفت.

,

این نماینده مجلس با اظهار تأسف از تغییرات آیین‌نامه مجلس، تصریح کرد: در دوره هشتم مجلس، آیین‌نامه داخلی مجلس را عوض کردند، اختیار عزل و نصب معاونین مجلس یعنی معاون امور اجرایی، معاونت قوانین و معاونت نظارت را به شخص رئیس مجلس دادند.

,

وی ادامه داد: بنابراین تمام امور داخلی مجلس در یک نفر منحصر می‌شود.

,

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره تضییع حقوق نمایندگان در مجلس اظهار کرد: به نظر نمایندگان این درست نیست که وقتی شخصی به‌عنوان رئیس مجلس انتخاب می‌شود، یک قدرت بسیار زیاد را در اختیار بگیرد. زیرا قطعاً در نوع رفتار هیئت‌رئیسه با نمایندگان، اثر می‌گذارد. مثلاً زمانی که نماینده‌ای منتقد رئیس مجلس است، احتمال این وجود دارد که حق او در فرآیند مجلس تضییع شود.

,

تغییر آیین‌نامه مجلس رانت ویژه‌ای را در اختیار رئیس قرار داده است

, تغییر آیین‌نامه مجلس رانت ویژه‌ای را در اختیار رئیس قرار داده است, تغییر آیین‌نامه مجلس رانت ویژه‌ای را در اختیار رئیس قرار داده است,

وی گفت: زیرا معاونین عملاً همه امور مجلس را در اختیار دارند. وقتی نماینده‌ای طرحی را در مجلس ارائه دهد، این طرح در معاونت قوانین بررسی می‌شود و اگر به هر علتی بخواهند که بلایی سر این طرح بیاورند، صدای نماینده به جایی نمی رسد. این مسئله درباره سؤال نمایندگان، طرح تحقیق و تفحص و ... نیز وجود دارد.

,

به گفته کریمی مجموعه‌ای از هیئت نمایندگان به این شاکله مجلس معترض‌اند زیرا در شرایط فعلی احتمال تضییع حقوق نمایندگان وجود دارد.

,

وی افزود: با تعدادی از هیئت نمایندگان اصلاح آیین‌نامه داخلی را دنبال می‌کنیم و در تلاشیم که آن را به همان وضعیت قبلی برگردانیم.

,

این نماینده مجلس با تأکید بر تبعیض در اختیارات رئیس مجلس عنوان کرد: ما در مجلس اصطلاحی داریم که می‌گوییم: هیچ نماینده‌ای، نماینده‌تر نیست! همه ۲۹۰ نفر، اعم از رئیس مجلس و دیگران، همه نماینده هستند و حقوق برابر دارند. طبق آیین‌نامه داخلی و رویه‌ای که سال‌های سال، ساری و جاری بوده، رئیس مجلس تنها اختیار اداره امور جلسه مجلس را دارد یعنی هیچ اختیار ویژه دیگری ندارد ولی این تغییر آیین‌نامه متأسفانه اختیار و امتیاز و رانت ویژه‌ای را در اختیار شخص رئیس- فارغ از اینکه چه کسی هست- و هیئت‌رئیسه‌ای که در کنار او هستند، قرار می‌دهد. این مسئله بسیار تبعیض‌آمیز است.

,

مجلس دهم؛ مجلس کارآمدی برای کشور نیست

, مجلس دهم؛ مجلس کارآمدی برای کشور نیست, مجلس دهم؛ مجلس کارآمدی برای کشور نیست,

کریمی درباره عملکرد مجلس عنوان کرد: مجلس دوره دهم مجلس کارآمدی برای کشور نبوده که علت مختلفی دارد. بخشی از این مشکلات به ساختاری همه مجالس کشور بر می‌گردد که در طول همه دوره ها وجود داشته و این دوره هم یکی از آن‌هاست. قوانین و مقررات ناظر بر انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان که خروجی و برآیند آن، کسانی هستند که در مجلس حضور می یابند، ضعیف است.

,

وی افزود: این موضوع باعث می شود که افرادی که انتخاب می شوند در تراز پارلمان ملی نباشند و باعث ضعف کلی مجلس می شود. باید قوانین و مقررات انتخابات و نوع سازماندهی فضای انتخابات، احزاب و نقش آن‌ها در انتخابات را پررنگ کنیم تا این روند اصلاح شود.

,

دولت همت و اراده ای برای حل مشکلات ندارد

, دولت همت و اراده ای برای حل مشکلات ندارد, دولت همت و اراده ای برای حل مشکلات ندارد,

این نماینده مجلس دولت را در حل مشکلات بی اراده خواند و گفت: مجلس دهم، دارای دو طیف عمده است. یک طیف کسانی هستند که با رویکرد کلی دولت مخالف‌اند.هرچند به این معنا نیست که با دولت همکاری ندارند و یا کارشکنی می کنند، بلکه مجلس دهم در حمایت از دولت و کمک به دولت تقریباً هرچه که دولت خواسته انجام داده است؛ ولی واقعیتی که وجود دارد این است که دولت خودش همت و اراده ای برای حل مشکلات نداشته و ندارد.

,

وی افزود: در مجلس منطقاً امور با لوایح دولت پیش می رود و اصلاح می شود زیرا دولت بضاعت کارشناسی دارد و در حال اداره کشور است، نیازها و مسائل و مشکلات را می بیند و باید لوایحی به مجلس ارائه دهد که این مشکلات حل شود. از ابتدای دوره دهم رصد کنید، از خرداد ۹۵ تا حالا، چند لایحه جان دار و درست و حسابی که یک چالش ملی ما را حل کند؟ مثلاً رئیس جمهور در جلسه با وزیر اقتصاد، مدیران عامل بانکها و ... می گوید: اولویت اول اقتصاد، اصلاح نظام بانکی است. ولی در شش سالی که رئیس جمهور بر مسند نشسته، دریغ از اینکه یک لایحه برای اصلاح وضعیت نظام بانکی به مجلس ارائه شود.همچنین صندوق های بازنشستگی که یکی از چالش‌های کشور است، ولی هیچ لایحه ای به مجلس داده نشده است.

,

کریمی با اعتراض به رویکرد دولت به مجلس، تصریح کرد: بنابراین یکی از علت های بی خاصیت شدن مجلس دهم، نوع رویکرد دولت با مجلس است. دولت رویکرد و همت لازم را نداشته که مسائلی که می تواند برای کشور راهگشا باشد و حل مشکلات مردم در آن باشد را دنبال کند.

,

وی افزود: همچنین طیف دومی در مجلس وجود دارد، افرادی که طرفدار دولت‌اند و خیلی وقت ها این طرفداری از حیطه منطق خارج می شود. موضوعاتی که در مجلس مطرح شده چون به ظاهر مخالف دولت است، پس این طیف دوم با این موضوعات هم مخالفت می کنند.

,

نماینده مردم اراک در مجلس درباره طرح شفافیت آرا، عنوان کرد: بحث شفافیت را پررنگ مطرح کردیم و افرادی که اکثرا عضو فراکسیون ولایی مجلس بودند از این مسئله حمایت کردند. با اینکه امضا کردیم و طرح نوشتیم، ولی متأسفانه طرحی که نزدیک ۱۷۰-۸۰ امضا داشت، وقتی برای تصویب به صحن آمد، نمایندگان به فوریت آن رأی ندادند و عملاً ابتر ماند. هرچند که من و تعدادی از نمایندگان، بعداً داوطلبانه اعلام کردیم که حاضریم آرا و نحوه ورود و خروج و حضور در مجلس را اعلام کنیم.

,

وی افزود: همچنین عدالت محوری که ما به آن تأکید داریم و بحث پاداش پایان خدمت، اصلاح حقوق ها و ... که به دلیل مخالفت دولت و حمایت جمعی از نمایندگان از دولت این طرح به نتیجه نرسید.

,

کریمی عدم همت در دولت و عدم وفاق در مجلس را علت اصلی کم کاری ها دانست و گفت:عدم همت در دولت و عدم وفاق در مجلس باعث می شود که کارهای بزرگی انجام نشود و متأسفانه در پایان کار، مجلس دهم کارنامه درخشانی نخواهد داشت.

,

مقدسی:

, مقدسی:,

منتقد عملکرد رئیس مجلس هستم

, منتقد عملکرد رئیس مجلس هستم , منتقد عملکرد رئیس مجلس هستم ,

سید مهدی مقدسی نماینده دیگر شهرستان اراک خنداب و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ اساتید دانشگاه علوم پزشکی از نمایندگان مجلس، با اشاره به آیین‌نامه جدیدی که اخیراً برای اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس ابلاغ‌شده، گفت: در این آیین‌نامه، برای اولین بار استیضاح رئیس مجلس هم پیش‌بینی‌شده است.

,

وی افزود: در آیین‌نامه قبلی ساز و کار جدی ای در اینباره نبود و فقط در زمان رأی گیری سالیانه اگر عملکرد یکی یا بخشی از اعضای هیئت رئیسه مناسب نبود، آثار آن مشخص می شد. مثلاً اگر نمایندگان از منشی، رئیس، کارپرداز و ... راضی نبودند، در رأی گیری سالیانه به او رأی نمی دادند ولی خوشبختانه در آیین نامه جدید استیضاح ریاست هم پیش بینی شده است. یک مورد هم درخواست استیضاح از سوی نمایندگان وجود داشت که البته پس گرفتند.

,

مقدسی با تاکید بر دقت در اصلاح آیین نامه ها، تصریح کرد: آیین نامه ها باید کامل شوند اما گاهی اوقات تابع احساسات می شویم به این صورت که با تصمیمات آنی و لحظه ای و برای موارد خاص قانون را می نویسیم نه برای صد سال آینده و این مشکلاتی را به وجود می آورد.

,

وی ادامه داد: خلق الساعه تصمیمی می گیریم که یک نفر را زمین بزنیم و یک نفر را بالا ببریم در صورتیکه باید قوانین با دقت نوشته شود که اثرگذار و نیاز به اصلاح مجدد نداشته باشد.

,

این نماینده مجلس با تائید گفته های کریمی، نماینده اراک، بیان کرد: علیرغم همین اشکالاتی که دکتر کریمی اشاره کردند و مترتب بر رفتار و عملکرد رئیس مجلس است، و ما هم در جای خود منتقد آن هستیم، این استیضاح هم پیش‌بینی‌شده که قبل از موعد سالیانه هم بتوانیم مطالبه گری کنیم.

,

مقدسی اظهار کرد: مجلس جای تضارب آراست و یقیناً ما به حسن نیت افراد شکی نداریم ولی گاهی بعضی جریانات در مجلس بدسلیقگی می کنند. این افراد هم برای نظام هزینه درست می کنند، هم دولت را در دنیا درگیر می کنند و خودشان هم مدعی اول می شوند. باید شرایطی ایجاد شود که مردم برای انتخاب، دقت خود را بیشتر کنند و افرادی حضور پیدا کنند که شاید با برنامه تر و توانمند تر باشند.

,

وی افزود: کلیات و دو فوریت طرح استانی شدن انتخابات در هفته گذشته تصویب شد هرچند ممکن است به ضرر بعضی از نمایندگان باشد. این مسئله مضرات و مزیت های زیادی دارد اما با قدمی رو به جلو می تواند جایگاه مجلس و وزن مجلس را تا حدی تغییر دهد.  

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه