اخبار داغ

8 سال گذشت؛سرنوشت توپولوف‌های زمین‌گیر چه شد؟

8 سال گذشت؛سرنوشت توپولوف‌های زمین‌گیر چه شد؟
از سال ۱۳۸۹ که پرواز توپولوف در ایران ممنوع شد ۲۳ فروند از این هواپیماها در ایران زمین‌گیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرایرانی، از سال ۱۳۸۹ با حکم رسمی هیات دولت پرواز هواپیماهای روسی توپولوف در آسمان ایران متوقف شد،حالا 8 سال گذشت و ایرلاین‌هایی که این هواپیماها را خریداری کرده بودند با مشکلاتی در حفظ و نگهداری آنها و البته محاسبه هزینه‌های به وجود آمده پس از زمین‌گیری این هواپیماها دست و پنجه نرم می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در سال‌های اوج‌گیری تحریم‌ها علیه ایران و محدودیت‌ ورود هواپیماهای جدید و قطعات یدکی برای آنها برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مجبور شدند به استفاده از هواپیماهای روس رو بیاورند. هواپیماهایی که عملکرد آنها به دلیل ثبت چند سقوط و حادثه رسمی با اما و اگرهای جدی مواجه شد.
,
 
,
به دنبال این حوادث هیات دولت تصمیم گرفت نسبت به ممنوع کردن پرواز این هواپیما حکمی رسمی صادر کند که تاکنون نیز ادامه داشته و به نظر نمی‌رسد لااقل در آینده‌ای نزدیک تغییری در رابطه با آن به وجود بیاورد. مساله‌ای که باعث شده تکلیف این شرکت‌ها هواپیمایی مالک توپولوف نامشخص باقی بماند.
,
 
,
با گذشت 8 سال از این دستورالعمل هنوز تکلیف نهایی این هواپیماها مشخص نیست و تنها شرکت‌های هواپیمایی مالک آنها مجبورند هزینه گزافی برای پارکینگ محل توقف آنها پرداخت کنند.
,
 
,
این شرکت‌ها در کنار هزینه پارکینگ و نیروی متخصصی که برای استفاده از این هواپیماها آموزش دیده به دلیل اجبار بر عدم استفاده از هواپیماهای ملکی‌شان نیز زیان دیده‌اند و از این‌رو این درخواست را ارائه کردیم که لااقل شرایط برای تهاتر این خسارت فراهم شود.
,
 
,
۲۳ هواپیمای توپولف موجود در کشور متعلق به چهار شرکت هواپیمایی بودند که خدمات پروازی ارائه می‌کردند و با جلوگیری از پرواز آن‌ها دچار زیان شدید شدند، چرا که هم مسیر پرواز خود را از دست دادند و هم نتوانستند از سرمایه خود به عنوان منبع درآمد استفاده کنند.
,
 
,
تصمیم دولت در سال ۱۳۸۹ به دلیل خطرات ناشی از سقوط هواپیماهای توپولف و وقایع ناگوار به جای مانده سقوط بود، اما کارشناسان دراین باره گفته اند که این هواپیماها قابل پرواز بودند و می توانستند تا سال ۲۰۲۰ میلادی پرواز کنند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه