اخبار داغ

در سایه بی توجهی به اهالی هنر؛

هنرمندان دلواری از نبود زیر ساخت های فرهنگی در دلوار گلایه مندند

هنرمندان دلواری از نبود زیر ساخت های فرهنگی در دلوار گلایه مندند
بخش دلواردر حوزه فرهنگ نیز متاسفانه کمترین حمایت‌ها از نویسندگان،هنرمندان به عمل آمده است به طوری که چندین نفر از نویسندگان به دلیل حمایت نهادهای فرهنگی و هنری و گاهاً متولیان امر گلایه داشته و بار‌ها در محافل و مجالس از عدم ادامه راه نویسندگی سخن گفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ بخش دلوار یکی از بخش های با استعداد اما محروم در حوزه فرهنگ هنر است که در این سال ها شاهد محرومیت دوچندان آن در حوزه اعتبارات هستیم به طوری که بیشتر هنرمندان و اهالی فرهنگ هموراه از این وضعیت نگرانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

بخش دلواردر حوزه فرهنگ نیز متاسفانه کمترین حمایت‌ها از نویسندگان،هنرمندان  به عمل آمده است به طوری که چندین نفر از نویسندگان به دلیل حمایت نهادهای فرهنگی و هنری و گاهاً متولیان امر گلایه داشته و بار‌ها در محافل و مجالس از عدم ادامه راه نویسندگی سخن گفتند.

,

عباس حاجی زاده کارگردان، بازیگر و تعزیه گردان با سابقه دلوار است که ضمن گلایه از عدم حمایت برخی مسئولان نوع نگاه آنان را به حوزه فرهنگ هنر عذاب آور توصیف کرده است.

,

وی افزود: عدم استقلال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش دلوار در حوزه مالی، اجرایی، تصمیم گیری و از سوی استان یکی دیگر چالش‌های اساسی در این بخش است که حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ به درستی صورت نمی‌گیرد.

,

یک کارشناس فرهنگی و پژوهشگر اجتماعی هم با بیان اینکه شهردلوار در دهه های اخیر گسترش زیادی داشته و جمعیت آن افزایش یافته است، گفت: امکانات و فضاهای فرهنگی جدید متناسب با تحول جمعیتی ایجاد نشده است.

,

بنیامین تنگسیری با اشاره به اینکه هنر تئاتر در اهر یک قرن سابقه دارد و جشنواره سراسری تئاتر کوتاه بیش از یک دهه است که در این شهر برگزار می شود ، گفت: این در حالی است که هنرمندان این عرصه آمفی تئاتری برای عرضه آثار نمایشی خود ندارند و در سال های گذشته از سالن آموزش و پرورش یا سینما به این منظور استفاده کرده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: درخواست و پیگیری آنها برای ایجاد خانه تئاتر به دلیل عدم حمایت به جایی نرسیده است.

,

این فعال فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه در اکثر نهاد‌ها و ادارات ما هیچ گونه کار فرهنگی صورت نمی‌گیرد و نسبت به این مقوله بی‌تفاوت هستند.

,

تنگسیری اظهارکرد: بودجه فرهنگی این نهاد‌ها در کجا هزینه می‌شود، جای سوال است؟!؟ فرهنگی که مقام معظم رهبری می‌فرماید گاهی بخاطر مسایل فرهنگی خواب ندارم و در نظر رهبر انقلاب این قدر اهمیت دارد اما در نگاه مسئولین ما در اولویت دست چندم هست.

,

وی خاطر نشان کرد: یکی از علت‌های عدم پیشرفت این بخش و بن بست عدم توجه به این مقوله مهم و حیاتی برای حفظ فرزندانمان از آسیب‌ها و مخاطرات در حوزه فرهنگ پذیری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه