اخبار داغ

نایب رئیس کمیسون اصل ۹۰ مجلس:

دولت زمینه ورود نخبگان به فضای‌مجازی را فراهم کند/ شاهد رهاشدن فضای‌مجازی هستیم

دولت زمینه ورود نخبگان به فضای‌مجازی را فراهم کند/ شاهد رهاشدن فضای‌مجازی هستیم
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فضای مجازی رها شود فقط آسیب‌های آن به ما خواهد رسید که هم‌اکنون نیز مقداری شاهد رهاشدن فضای مجازی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خاورستان، پیرامون جرایم اینستاگرامی و آسیب‌های فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی یک دانش نو و ارتباط جدید بوده که به مسائل دیگر زندگی مردم از جمله تلویزیون، رادیو و روزنامه اضافه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، پیرامون جرایم اینستاگرامی و آسیب‌های فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی یک دانش نو و ارتباط جدید بوده که به مسائل دیگر زندگی مردم از جمله تلویزیون، رادیو و روزنامه اضافه شده است.,

 

,

وی با بیان این‌که فضای مجازی مبحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی دارد، افزود: شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور است و در بالاترین سطح فضای مجازی را مدیریت می‌کند.

,

 

,

نایب رئیس کمیسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اما گاهی مطالب و موضوعاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود مدیریت نشده و خود باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

,

 

,

ورود جدی دستگاه‌های مسئول

, ورود جدی دستگاه‌های مسئول, ورود جدی دستگاه‌های مسئول,

امیرحسنخانی عنوان کرد: لازم است برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی دستگاه‌های مسئول جدی‌تر وارد شده و دولت نیز با موضوعات مطرح شده برخورد کند.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که قسمتی از فضای مجازی محدود شده و گفته شده که چون مجوز ندارد کار نکند، تصریح کرد: در شبکه‌های اجتماعی کارهای بسیاری انجام شده و انجامش را مجاز می‌دانند و این در صورتی‌ است که بسیاری از نیروهای پای کار و ارزشی از برخی شبکه‌های اجتماعی خارج شدند که دولت برای این کار نیز باید تدبیر کند.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پلیس فتا در جامعه حضور دارد و مسئول پیگیری مسائل مربوط به فضای‌مجازی است.

,

 

,

امیرحسنخانی با بیان این‌که فضای‌مجازی در تمام کشورها وجود دارد، اظهار کرد: اگر دولت نسبت به آسیب‌های فضای‌مجازی برخورد فعال و موثری داشته باشد فضای مجازی نه‌تنها آسیب ندارد بلکه از فواید آن نیز می‌توان استفاده کرد.

,

 

,

شاهد رهاشدن فضای مجازی هستیم

, شاهد رهاشدن فضای مجازی هستیم, شاهد رهاشدن فضای مجازی هستیم,

وی تأکید کرد: اگر فضای مجازی رها شود فقط آسیب‌های آن به ما خواهد رسید که هم‌اکنون نیز مقداری شاهد رهاشدن فضای مجازی هستیم.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید قدرت اثرگذاری، فرهنگ‌سازی، ارتقا و بومی‌سازی فضای مجازی در دستور کار باشد و در جهت منافع ملی استفاده شود چراکه همه این کارها شدنی است.

,

 

,

امیرحسنخانی با اشاره به نقش مهم فعالان رسانه‌ای، گفت: اگر فعالان رسانه که هم‌اکنون نیز حضور دارند ورود کنند و بسیاری از مسائل را منعکس می‌کنند می‌توانند در فضای مجازی نیز تاثیرات مثبت داشته باشند.

,

 

,

وی تأکید کرد: درخواست از دولت این است که ابعاد فعال‌تری در این حوزه داشته باشد.

,

 

,

دستگاه مسئول فضای مجازی مشخص نیست

, دستگاه مسئول فضای مجازی مشخص نیست, دستگاه مسئول فضای مجازی مشخص نیست,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات به تنهایی مسئول فضای مجازی نیست. اکنون یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که دستگاه مسئول فضای مجازی مشخص نیست.

,

 

,

امیرحسنخانی بیان کرد: اولین کاری که باید شورای عالی فضای‌مجازی انجام دهد این است که دستگاه مربوط به فضای‌مجازی را مشخص کند و آن دستگاه پاسخگو باشد.

,

 

,

وی گفت: اگر قرار است وزیر ارتباطات نسبت به فضای‌مجازی پاسخگو باشد اختیارات به وی بدهند مسئولیت بپذیرد و در این زمنیه اقدام کند.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مرکز ملی فضای‌مجازی، اظهار کرد: این مرکز باید رسانه مجازی را بومی و ملی کند و به مردم اطلاعات کافی داده شود که مردم در محیط ملی حرکت کنند اگر این امر محقق شود کار ارزشمندی خواهد بود.

,

 

,

دولت زمینه ورود نخبگان به فضای‌مجازی را فراهم کند

, دولت زمینه ورود نخبگان به فضای‌مجازی را فراهم کند, دولت زمینه ورود نخبگان به فضای‌مجازی را فراهم کند,

امیرحسنخانی با بیان این‌که در زمینه ورود به فضای مجازی در کشور عقب هستیم و این کار دیر آغاز شده، تصریح کرد: لازم است دولت با پر و بال دان به نخبگان، بودجه و امکانات دادن به جوانان زمینه ورود به فضای مجازی را فراهم کنند.

,

 

,

 وی ادامه داد: این‌که شاهد عقب‌ماندگی در حوزه فضای مجازی هستیم به دلیل نداشتن دانش نیست بلکه به دلیل در اختیار نداشتن امکانات است اگر امکانات در اختیار نخبگان قرار گیرد بسیاری از کارها انجام شدنی است.

,

 

,

شورای عالی امنیت ملی نقشه راه تهیه کند

, شورای عالی امنیت ملی نقشه راه تهیه کند, شورای عالی امنیت ملی نقشه راه تهیه کند,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه شورای عالی امنیت ملی، گفت: این شورا باید یک نقشه راه تهیه کند و بر اساس نقشه راه حرکت شود.

,

 

,

برنامه‌ریزی بر اساس منافع و امنیت ملی

, برنامه‌ریزی بر اساس منافع و امنیت ملی, برنامه‌ریزی بر اساس منافع و امنیت ملی,

امیرحسنخانی با بیان این‌که گسترش استفاده از فیلترشکن‌ها به نفع کشور نیست، اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی بالاترین رکنی است که می‌تواند در این زمینه برنامه‌ریزی کند. این شورا با توجه به این‌که منافع و امنیت ملی را می‌بیند بر همین اساس برنامه‌ریزی می‌کند.

,

 

,

وی با بیان این‌که برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه فضای مجازی برای خانواده‌ها مهم است، افزود: فضای مجازی علم جدیدی است و باید خانواده‌ها برای استفاده و آگاهی داشتن درباره آن آموزش ببینند آموزش الزام و جزو لاینفک فضای مجازی است.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در سطح مدارس و دانشگاه‌ها در زمینه فضای مجازی مطالبی تدریس شود و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

,

 

,

خانواده‌ها هوشیار باشند

, خانواده‌ها هوشیار باشند, خانواده‌ها هوشیار باشند,

امیرحسنخانی با تأکید بر هوشیاری خانواده‌ها در زمینه استفاده فرزندان از فضای مجازی، گفت: خانواده‌ها حواسشان به فرزندان باشد و نسبت به استفاده از فضای مجازی نظارت داشته باشند.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نقش رسانه‌ها، آموزش و پرورش و ائمه جماعات را نیز در زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی  مهم دانست.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه