اخبار داغ

بازداشت غیرقانونی و شکنجه خبرنگار آمریکایی مقیم ایران/ نگرانی‌ها از دستگیری "مرضیه هاشمی" ادامه دارد

بازداشت غیرقانونی و شکنجه خبرنگار آمریکایی مقیم ایران/ نگرانی‌ها از دستگیری "مرضیه هاشمی" ادامه دارد
خبر فوری از طرف خانواده و دوستان خانم مرضیه هاشمی (ملونی ایوت فرانکلین، گوینده پرس تی وی و خبرنگار آمریکایی اسلام آورده مقیم ایران) برای رسانه ها منتشر شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی ساعات گذشته اخباری در رسانه‌های داخلی و خارجی مبنی بر بازداشت خبرنگار مسلمان پرس تی وی، مرضیه هاشمی منتشر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر همین اساس خبر فوری از طرف خانواده و دوستان خانم مرضیه هاشمی (ملونی ایوت فرانکلین، گوینده پرس تی وی و خبرنگار آمریکایی اسلام آورده مقیم ایران) برای رسانه ها منتشر شد.

,

در اطلاعیه خانواده مرضیه هاشمی آمده است که مرضیه هاشمی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بودند، به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا توقیف شده‌اند.

,

شرایط توقیف این خبرنگار تازه مسلمان شده به شکل نامطلوبی است تا جایی که هیچ گونه دلیلی برای دستگیری به او و بستگانشان داده نشده است.

,

هنگام دستگیری خانم هاشمی دست ها و پاهای ایشان را زنجیر بسته اند و در محل عمومی زندان نگه داشته اند؛ همچنین در اولین مکان زندان روسری از سر ایشان باز کرده و عکس بدون حجاب ازیشان گرفته اند.

,

گفته شده است در مکان کنونی تنها لباسی که به ایشان داده شده تی شرت آستین کوتاه بوده و با یک تی شرت اضافه سرخود را پوشانده اند و دستهایشان پوشش ندارد.

,

مرضیه هاشمی در تماسی تلفنی به خانواده خود گفته است که تنها غذایی که در اختیارش گذاشته شده گوشت خوک بوده که او از خوردن آن اجتناب کرده و درخواست نان خالی بدون تماس با گوشت کرده، که به او داده نشد. وضعیت غذایی او به شکلی است که از دو روز پیش تنها یک بسته کراکر خورده است.

,

در ابتدا به مدّت دو روز هیچ خبری از ایشان به خانواده شان داده نشد و بالاخره پس از گذشت دو روز توانسته با دختر خود صحبت کرده و این اطّلاعات را شخصا به دخترش بدهد.

,

مهمتر از همه اینکه هیچ گونه دلیلی برای دستگیری به ایشان داده نشده ولی مانند جنایتکاران در غل و زنجیر و محروم از پوشش کامل اسلامی بسر میبرد. هم اکنون گروهی از خانواده و دوستان در حال تلاش برای حل این مساله و کمک به ایشان در این شرایط هستند.

,

طی ماه های گذشته یکی از دیپلمات های ایرانی در اروپا بازداشت شده و همچنین چند دیپلمات دیگر اخراج شده اند که هنوز دستگاه دیپلماسی واکنش مناسبی نسبت به آنها نداشته است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه