اخبار داغ

گلایه‌های مردم از نبود پزشک سونوگرافی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند

گلایه‌های مردم از نبود پزشک سونوگرافی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند
بیمارستان تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل علیه‌السلام بیرجند علی‌رغم داشتن دستگاه سونوگرافی از داشتن پزشک رادیولوژیست محروم بوده که این موضوع باعث گلایه شهروندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مؤسسه خدمات درمانی بهداشتی حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام یا همان میلاد۳ بیرجند در 28 شهریورماه 1394 به منظور ارائه خدمات بهداشتی درمانی و مراقبتی پیشرفته، تامین بخشی از نیازهای درمانی منطقه شرق کشور و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی افتتاح و آغاز به کار کرد. موضوع اصلی فعالیت این مؤسسه ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تخصصی و فوق‌تخصصی، آموزشی و پژوهشی است. ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۶ در زمین پنج هکتاری آغاز و در ۵ طبقه احداث شده است. این بیمارستان با داشتن ۱۵۰ تخت فعال یکی از مجهزترین بیمارستان‌های منطقه شرق کشور است که بر اساس آخرین استانداردهای بیمارستانی تاُسیس و به عنوان یک بیمارستان جنرال با ۴ اتاق عمل مجهز به تمام رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، طراحی و بنا شده است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان،, خاورستان, خاورستان,  مؤسسه خدمات درمانی بهداشتی حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام یا همان میلاد۳ بیرجند در 28 شهریورماه 1394 به منظور ارائه خدمات بهداشتی درمانی و مراقبتی پیشرفته، تامین بخشی از نیازهای درمانی منطقه شرق کشور و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی افتتاح و آغاز به کار کرد. موضوع اصلی فعالیت این مؤسسه ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تخصصی و فوق‌تخصصی، آموزشی و پژوهشی است. ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۶ در زمین پنج هکتاری آغاز و در ۵ طبقه احداث شده است. این بیمارستان با داشتن ۱۵۰ تخت فعال یکی از مجهزترین بیمارستان‌های منطقه شرق کشور است که بر اساس آخرین استانداردهای بیمارستانی تاُسیس و به عنوان یک بیمارستان جنرال با ۴ اتاق عمل مجهز به تمام رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، طراحی و بنا شده است.  ,

 

,

علی‌رغم همه امکانات و تجهیزات بروزی که در بیمارستان تأمین اجتماعی حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام بیرجند وجود دارد اما این بیمارستان فاقد پزشک رادیولوژیست برای انجام سونوگرافی بیماران بستری در این بیمارستان است. طی روزهای اخیر تماس‌های متعددی با این رسانه صورت گرفته و مردم از نبود پزشک رادیولوژیست در این بیمارستان گلایه‌هایی داشتند.

,

 

,

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌و گو با خاورستان، اظهار کرد: بیمارانی که در بیمارستان میلاد بیرجند بستری هستند و نیاز به انجام سونوگرافی دارند به دلیل نبود پزشک رادیولوژیست در این بیمارستان مجبور هستند به مراکز سونوگرافی آزاد در سطح شهر مراجعه کنند.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: بیماران بستری در این بیمارستان را برای انجام سونوگرافی سوار بر آمبولانس به بیرون از بیمارستان جهت انجام سونوگرافی می‌برند.

,

 

,

این شهروند بیرجندی با بیان این‌که بیماران با وضعیت حاد در فصل سرما برای انجام سونوگرافی از محل بیمارستان در سایت اداری به داخل شهر منتقل می‌شوند، گفت: اگر مسئولان بیمارستان بتوانند پزشک رادیولوژیست برای انجام کار بیماران به داخل بیمارستان بیاورند خیلی بهتر است.

,

 

,

یکی دیگر از شهروندان که برای درمان به بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه‌السلام بیرجند مراجعه کرده و با عدم انجام سونوگرافی در این بیمارستان مواجه شده بود در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: نبود پزشک رادیولوژیست در بیمارستانی با آن همه امکانات درست نیست و بیمارانی که به صورت سرپایی درمان شده و بستری نشوند اگر نیاز به سونوگرافی داشته باشند مراجعه آن‌ها به مراکز سونوگرافی داخل شهر بسیار سخت است و باید مسیر طولانی از بیمارستان تا مراکز انجام سونوگرافی را طی کرده و پس از آن انتظار طولانی‌مدت برای نوبت گرفتن را تحمل کنند.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی گفت: آیا امکان ندارد از توانمندی بخش خصوصی جهت راه‌اندازی دستگاه‌ها از جمله سونوگرافی استفاده شود؟

,

 

,

این شهروند با اشاره به این‌که گاهی اوقات بیماران باردار که نیاز به درمان و بستری‌شدن در بیمارستان را دارند و باید برای آن‌ها سونوگرافی انجام شود، گفت: با وجود وضعیت نامناسب بیماران باردار، آیا از نظر پزشکی مناسب است که جابه‌جایی داشته باشند؟

,

 

,

این شهروند اظهار کرد: امکان ندارد که مسئولان بیمارستان با دانشگاه علوم پزشکی تعامل داشته و پزشک به داخل بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه‌السلام برود؟

,

 

,

وی گفت: زمانی‌که بیماران برای انجام سونوگرافی به مراکز آزاد داخل شهر مراجعه می‌کنند خودشان هزینه را پرداخت می‌کنند.

,

 

,

برای پیگیری موضوع نبود پزشک رادیولوژیست در این بیمارستان با قائم مقام بیمارستان تأمین اجتماعی حضرت ابوالفضل علیه‌السلام بیرجند گفت‌وگو کردیم.

,

 

,

محمد جلالی قائم مقام بیمارستان تأمین اجتماعی حضرت ابوالفضل علیه‌السلام بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص حل مشکل پزشک بخش رادیولوژی این بیمارستان اظهار کرد: تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال انجام است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: ان‌شاءالله این موضوع بزودی مرتفع خواهد شد و خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

,

 

,

قائم مقام بیمارستان میلاد گفت: به جز دستگاه ام‌آرآی سایر امکانات در بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه‌السلام وجود دارد و مورد استفاده بیماران است.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که بیماران بستری برای انجام سونوگرافی با آمبولانس به داخل شهر منتقل می‌شوند، اظهار کرد: نبود پزشک رادیولوژیست و انجام کارهای سونوگرافی داخل بیمارستان بیشتر برای بیماران سرپایی شرایط را سخت کرده است.

,

 

,

قائم مقام بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه‌السلام با اشاره به پرداخت هزینه سونوگرافی توسط بیماران، خاطرنشان کرد: بیماران بستری که برای انجام سونوگرافی به داخل شهر مراجعه می‌کنند پس از پرداخت هزینه با ارائه فاکتور و کپی از صفحه دفترچه درمان هزینه پرداخت شده را به صورت نقد دریافت می‌کنند و مشکلی در این خصوص نداریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه