اخبار داغ

بررسی نشست ورشو در گفت و گوی کارشناس مسائل آمریکا با دانا؛

تلاش آمریکا برای عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی/ ایران باید به لهستان برای برگزاری نشست ورشو اعتراض کند/ وزارت خارجه باید مانع حضور کشورها در نشست ورشو شود

تلاش آمریکا برای عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی/ ایران باید به لهستان برای برگزاری نشست ورشو اعتراض کند/ وزارت خارجه باید مانع حضور کشورها در نشست ورشو شود
کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به تصمیم آمریکا برای برگزاری نشست ضدایرانی در لهستان گفت: این نشست برای آمریکایی ها بیش تر جنبه تبلیغاتی دارد و آمریکا به دنبال آن است تا اسرائیل و سران برخی از کشورهای عربی را دور یک میز جمع کند.
[

محمد مرندی، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به نشست ضد ایرانی که ماه آینده میلادی در لهستان برگزار خواهد شد به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: به نظر می رسد این نشست بیش تر جنبه تبلیغاتی خواهد داشت و بیش از اینکه مربوط به ایران باشد، انتظار می رود که آمریکایی ها می خواهند در این نشست اسرائیلی ها و سران برخی از کشورهای عربی را دور یک میز جمع کنند تا بتوانند به توافق قرنی که از آن صحبت بعمل می آید نزدیک تر شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: جمع کردن سران برخی از کشورهای عربی سر یک میز برای اسرائیلی ها یک رفت و آمد قابل توجهی تلقی می شود و به نظر می رسد بهانه اصلی ایران باشد ولی هدف برگزاری این نشست عادی سازی رابطه اسرائیل و حکومت های کشورهای عربی است.

,

 

,

کارشناس مسائل آمریکا به احضار کاردار لهستان توسط وزارت امورخارجه ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اظهارات کاردار لهستان مبنی بر اینکه این نشست ارتباطی به ایران ندارد، کار کشور لهستان کار منطقی نیست و طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران باید به تصمیم کشور لهستان اعتراض کند، چون موافقت دولت لهستان جهت میزبانی این نشست عقلانی و منطقی نیست.

,

 

,

مرندی در ادامه افزود: دولت لهستان سعی می کند به نوعی اقدام غیر عقلانی خود را که نشان دهنده این است که این کار خلاف عرف است، توجیه کند.

,

 

,

وی تاکید کرد: لهستان و برخی از کشورهای اروپای شرقی رابطه خیلی نزدیک و وابستگی عمیقی به آمریکا دارند و نسبت به روسیه هم تند ترین مواضع را دارند، بنا بر این طبیعی است که لهستان راحت تر از کشورهای دیگر نسبت به خواسته های آمریکا تمکین کند.

,

 

,

کارشناس مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: از طرفی هم اسرائیلی ها و کشورهای عربی را در منطقه نمی توان جمع کرد، لذا این کار اقدام شاقی برای آمریکا تلقی می شود که بخواهد نخست وزیر اسرائیل و سران برخی از کشورهای عربی را در پایتخت یکی از کشورهای منطقه دور هم جمع کند.

,

 

,

محمد مرندی در پاسخ به این سوال که "وزارت امور خارجه ایران در مقابله با این موضوع چه اقداماتی باید انجام دهد؟" گفت: وزارت امور خارجه اساساً باید با کشورهای مختلف رایزنی کند و سعی در تضعیف این اقدام داشته باشد.

,

 

,

وی ابراز داشت: بعید است که ایران بتواند جلوی برگزاری این نشست را بگیرد، ولی در عین حال به نظر می رسد این نشست خیلی مهمی نیست و برای آمریکایی ها بیش تر  جنبه تبلیغاتی دارد و همچنین برای قضیه فلسطین است.

,

 

,

کارشناس مسائل آمریکا افزود: باید این موضوع را در نظر داشت که چند سال پیش در موضوع سوریه و زمانیکه این کشور در اوج ضعف بود، آمریکایی ها با کمک کشورهای منطقه ده ها هزار نیروی افراطی را به داخل سوریه بردند و آن ها را مسلح کردند و گروهک های تروریستی داعش و القاعده و وابستگان به این ها را در داخل سوریه تقویت کردند.

,

 

,

مرندی اظهار داشت: آمریکایی ها گروه دوستی سوریه را تشکیل داد و تقریبا نصف کشورهای جهان عضوش بودند، ولی به هیچ جایی نرسید و دستاوردی هم نداشت.

,

 

,

وی با اشاره به لزوم ورود و واکنش وزارت امور خارجه ایران در مقابل این اقدام، تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید نسبت به این اقدام اعتراض کند و با کشورهای دیگر رایزنی کند و نهایتاً جمهوری اسلامی ایران نباید این نشست را جدی بگیرد.

,

 

,

مرندی در پایان گفت: وزارت امور خارجه ایران باید بکوشد تا کشورها را قانع کند که در این نشست مشارکت نکنند و یا نوع مشارکتشان با اهداف شوم آمریکا نداشته همسویی نداشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه