اخبار داغ

کرواسی خرید اف16اسراییلی را لغو کرد

کرواسی خرید اف16اسراییلی را لغو کرد
وزارت دفاع کرواسی روز شنبه در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر خودداری از فروش 12 فروند اف-16 به زاگرب، قرارداد تسلیحاتی خود با این رژیم را به مبلغ نیم میلیارد دلار لغو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آندره پلنکوویچ نخست وزیر کروواسی در این باره گفت: تصمیم گرفته ام علاوه بر معامله خرید هواپیماها، سایر موارد مندرج در قرارداد تسلیحاتی امضا شده میان زاگرب و تل آویو را لغو کنم. این قرارداد شامل فروش سلاح‌ها و مهمات ساخت رژیم صهیونیستی به کروواسی می‌شود و بدین ترتیب زاگرب با لغو این توافقنامه، معامله‌ای به ارزش نیم میلیارد دلار را به هم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
تل آویو در مناقصه این قرارداد در ماه مارس برنده شد و قرار بود بر اساس آن، سلاح‌ها و مهمات خود از جمله تعدادی هواپیماهای جنگی دست دوم اسرائیلی را پس از به روز رسانی با فناوری‌های پیشرفته و مجهز شدن به سیستم‌های هدایت الکترونیکی، به کرواسی بفروشد.پس از ماه‌ها تأخیر، هفته گذشته وزارت دفاع کرواسی به رژیم صهیونیستی تا ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) مهلتی برای روشن کردن توافق خود با وزارت خارجه آمریکا داد.
,
 
,
دامیر کرستیچویچ وزیر دفاع کرواسی اعلام کرد که در جریان این قرارداد رژیم صهیونیستی برای جلب توافق مقامات آمریکایی برای فروش اف ۱۶ ضمانت‌هایی به این کشور داده بود. ماه گذشته شبکه‌های خبری تلویزیونی گزارش دادند که دولت دونالد ترامپ نسبت به استفاده رژیم صهیونیستی از سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته برای جلب توجه کرواسی به این جنگنده‌ها، عصبانی است. مقامات رژیم صهیونیستی گفته اند که آمریکا معتقد است، این رژیم به صورت ناعادلانه از فروش جنگنده‌های ساخت آمریکا سود می‌برد.
,
 
,
منبع: ایرنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه