اخبار داغ

دلیل مهم افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار چیست؟

دلیل مهم افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار چیست؟
رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده گفت: هم اکنون ۴۵ درصد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مرتبط با قاچاق دام زنده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا دهقانی نیا گفت: براساس شیوه‌نامه ضوابط جدید خرید، فروش، حمل و نگهداری دام مالکان و مباشران حمل محموله های دام زنده از مبدا موظفند سند حمل بار داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و ارز کشور افزود: این سند از سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استخراج می شود.
,
 
,
وی همچنین اظهارداشت: محموله های دام زنده به همراه سند حمل بار باید گواهی بهداشت حمل دام از سازمان دامپزشکی کشور نیز داشته باشد.
,
 
,
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و ارز کشور گفت: سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بستری است که از قبل فراهم شده بنابراین به محض ابلاغ شیوه نامه مزبور این تصمیم قابلیت اجرایی پیدا می کند.
,
 
,
وی در ادامه افزود: قاچاق خروجی دام زنده بیشتر از استان های مرزی از قبیل سیستان و بلوچستان، بوشهر و غیره انجام می شود.
,
 
,
دهقانی نیا با تصریح اینکه هم اکنون دام به راحتی از مرکز شهر به لب مرزهای کشور حمل می شود، یادآورشد: بدون شک با ابلاغ و اجرای شیوه‌نامه مزبور به شکل اصولی و صحیح روند قاچاق خروجی دام زنده از مرزها بسیارکند خواهد شد.
,
 
,
رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده نیز گفت: هم اکنون ۴۵ درصد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مرتبط با قاچاق دام زنده است.
,
 
,
منصور پوریان افزود: وقوع تلاطم ارزی از ابتدای سال جاری در کشور موجب گرانی قیمت دام ایرانی در بازار کشورهای همسایه شد و به نوعی انگیزه و جذابیت بیشتری برای خروج دام زنده بصورت قاچاق از مرزها را فراهم کرد.
,
 
,
وی همچنین اظهارداشت: واقعیت اینکه از فروردین تا تیر ماه سال جاری صادرات دام زنده بصورت سیستماتیک و با نظارت مناسب انجام می شد و قاچاقی هم در میان نبود.
,
 
,
رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده ادامه داد: متاسفانه با ممنوعیتی که از تیر ماه بر صادرات دام زنده اعمال شد روند قاچاق خروجی از کشور به شدت افزایش یافت.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه