اخبار داغ

بخت آزمایی اینترنتی، کلاهبرداری از آب درآمد

بخت آزمایی اینترنتی، کلاهبرداری از آب درآمد
رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفند بخت آزمایی و فال گیری در یکی از شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه مورد کلاهبرداری فردی در فضای مجازی قرار گرفته، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با صفحه‌ای که اقدام به تبلیغ بخت آزمایی و فال گیری می‌کرده مواجه شده و به همین منظور مبلغ ۸ میلیون ریال به حساب صاحب آگهی واریز می‌کند، اما پس از واریز وجه نامبرده تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی او نبوده است.
,
 
,
این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل کلاهبرداری شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
,
 
,
رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: متهم با درج و انتشار آگهی بخت آزمایی و فال گیری پس ازجلب اعتماد و سوء‌استفاده از سادگی طعمه‌های خود با دادن وعده‌های دروغین با دریافت مبالغ هنگفتی از آن‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.
,
 
,
سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها هشدار داد و گفت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج داده و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.
,
 
,
وی بیان داشت: فال گیران اینترنتی با درج مطالبی، چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت و صفحات خود، افراد را ترغیب به گرفتن طالع، فال و دعانویسی می‌کنند، به طوری که با ارائه شماره حساب از آن‌ها می‌خواهند پول را به حسابی واریز و نتیجه را با پست الکترونیکی دریافت کنند.
,
 
,
وی از شهروندان خواست هرگز به این سایت‌ها اطمینان نکرده و با فرهنگ سازی، تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی با این جرایم مقابله کنند، همچنین به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه