اخبار داغ

ایستگاه چهلم/ ۱

از کاهش مرگ و میر تا افزایش تخت های بیمارستانی / قبل از انقلاب هیچ پزشک ایرانی در بیجار فعالیت نداشت

از کاهش مرگ و میر تا افزایش تخت های بیمارستانی / قبل از انقلاب هیچ پزشک ایرانی در بیجار فعالیت نداشت
مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار با بیان اینکه در طول چهل سال عمر انقلاب پیشرفت قابل توجهی در درمان و بهداشت شهرستان بیجار صورت گرفته است ، گفت:از مهمترین دستاوردهای بهداشتی و درمانی در شهرستان بیجار کاهش مرگ و میر و افزایش تخت های بیمارستانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد. این انقلاب پدیدهای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم ، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد. اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گرانمایه این شجره پر امید، نیکوست به بازخوانی برخی دستاوردهای آن پرداخته شود تا برخی نینگارند که به سادگی به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند. این انقلاب عظیم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سالها طول میکشد تا همه آثار و نتایج این پدیده الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

مقایسه شهرستان بیجار در قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت‌های مهمی رابرای ما آشکار کند چراکه، انقلاب اسلامی منشا تحولات و دگرگونی‌های بزرگ شده است، با توجه به تهاجامات فکری در ابعاد  مختلف، که به کشور و مردم وارد می شود اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیش از پیش ضرورت دارد،فلذا بر آن شدیم دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف در شهرستان بیجار را در قالب گزارش به اطلاع خوانندگان خود برسانیم.

,

در این راستا گفتگویی تفصیلی با مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

ارتقای جایگاه پزشک

, ارتقای جایگاه پزشک, ارتقای جایگاه پزشک,

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی، ارتقاء جایگاه مطلوب جامعۀ پزشکی در شهرستان بیجار است، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی  مشکلات بسیاری در زمینه حضور پزشک در این دیار وجود داشته است و مشکل نبود پزشک از مهم ترین مشکلات بوده است ، از این رو در شهرستان بیجار از پزشکان کشورهای دیگر، مانند هند، بنگلادش و پاکستان استفاده می‌شد و تعداد آنها بسیار کم بود به صورتی که کل شهرستان و روستاهای اطراف را یک یا دو پزشک اهل کشورهای فوق پوشش می دادنند.

,

 

,

وی افزود: اما با پیروزی انقلاب اسلامی و با گسترش دانشکده‌های پزشکی و رشد کمی نیروهای انسانی در حوزه‌های مختلف پزشکی و بهداشت، نیازها نسبتا برطرف شد به صورتی که در حال حاضر ۲۴ پزشک عمومی در روستاها،۱۱پزشک عمومی در بیمارستان و۱۷ متخصص در کلینک تخصصی بیمارستان امام حسین(ع) مشغول خدمت رسانی به عموم مردم می باشند.

, .,

 

,

بهبود وضعیت بهداشت عمومی

, بهبود وضعیت بهداشت عمومی, بهبود وضعیت بهداشت عمومی,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار با اشاره به وضعیت بهداشتی شهرستان بیجار در قبل از انقلاب گفت: در سالهای پیش از انقلاب  درصد بسیار کمی از مردم شهرستان بیجار و روستاها آن به آب بهداشتی سالم دسترسی داشتند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و دسترسی به آب لوله کشی، مراکز بهداشتی وضعیت بهداشتی مطلوبی حکم فرما است.

,

 

,

تاسیس خانه‌های بهداشت

, تاسیس خانه‌های بهداشت, تاسیس خانه‌های بهداشت,

جعفری با بیان اینکه طرح گسترش شبکه‌های بهداشتی در سال‌های۱۳۶۳ پایه‌گذاری شد، بیان داشت: با تأسیس خانه‌های بهداشت، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی به افرادی تحت پست سازمانی بهورز سپرده شد؛بصورتی که  افرادی از همان منطقه، با تحصیلات دیپلم آموزش‌های اولیۀ بهداشتی و درمانی  را به مردم روستاها ارائه می دادند.

,

 

,

به گفته جعفری : در حال حاظر ۸۵ خانه بهداشت و۴ پایگاه سلامت شهری با ۱۲۳ بهورز در شهرستان بیجار در حال خدمت رسانی به مردم می باشند، که اساسی‌ترین خدمات بهداشتی را به محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین روستاهای سطح شهرستان ارائه می دهند و سواد سلامت مردم را ارتقا بخشیده اند

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: بهورزان خدمات بهداشتی، پیشگیری، واکسیناسیون و مراقبت‌های مادر و کودک، را ارئه می دهند و به جرات می توان گفت  اثر بخشی قابل توجهی را هم از اقدامات این قشر خدوم دیده ایم.

, .,

 

,

فعالیت پزشکان و متخصصان در بعد از انقلاب

, فعالیت پزشکان و متخصصان در بعد از انقلاب , فعالیت پزشکان و متخصصان در بعد از انقلاب ,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار با بیان اینکه در قبل از انقلاب حتی یک پزشک متخصص در بیجار وجود نداشت، گفت: در حال حاظر براساس آمارهای موجود  شاهد فعالیت ۲۴ پزشک عمومی در روستاها ،۱۱ پزشک عمومی در بیجار ،۱۷  پزشک متخصص در شهرستان ،۱۷  دندانپزشک ، ۱۰ داروساز ، ۵۰ ماما ،۱۱۰ پرستار در شهرستان بیجار هستیم  که نشان از رشد 100 درصدی پزشکان متخصص در بعد از انقلاب در شهرستان بیجار دارد.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

دسترسی آسان به خدمات درمانی

, دسترسی آسان به خدمات درمانی, دسترسی آسان به خدمات درمانی,

جعفری ادامه داد: یکی از دستاوردهای انقلاب دسترسی آسان به خدمات درمانی با تجهیزات پزشکی است.

,

 

,

وی از فعالیت 4  آزمایشگاه ، 8  داروخانه و 12  بخش فعال در بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد  واعلام کرد: ای سی یو، سی سی یو، جراحی زنان و مردان،داخلی زنان و مردان، اطفال ژینکلوژی، بلوک زایمان، اطاق عمل آزمایشگاه و رادیولوژی، اورژانس وکلینیک تخصصی سی تی اسکن از بخش های فعال بیمارستان امام حسین(ع) است که ماهانه بیش از 10  هزار نفر به این سیستم مراجعه می نمایند و خدمات دریافت می کنند.

, .,

 

,

کاهش مرگ ومیر

, کاهش مرگ ومیر, کاهش مرگ ومیر,

 

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار خاطر نشان کرد: در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بروز بسیاری بیماری های واگیر وغیر واگیر از مشکلات عمده ایی بود که مردم دیار گروس با آن دست و پنجه نرم می کردند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه  عمده دلایل مرگ ومیردر قبل از انقلاب ، بیمارهای واگیردار و عوارض ناشی از زایمان و بارداری  بوده است گفت:  در حالیکه میزان مرگ ومیر در میان کودکان و مادران باردار به عنوان قشر پر خطر جامعه بسیا بالا بود خوشبختانه با توسعه علم  و نیرو انسانی وارتقای تخصص افراد متخصص در زمینه های مختلف شهرستان بیجار سیر نزولی را در کاهش مرگ و میر کودکان نوزادان ومادران باردار و بیمار واگیر دار را طی می کند.

, .,

 

,

جعفری ادامه داد: با تلاش کارشناس بیماری ها،  بیماری تب مالت و بسیار از بیماری های واگیردار  کاهش چشمگیری داشته است و بیمارستان بیجار به علت نبود مرگ میر در میان نوزدان کوکان و مادران باردار عنوان بیمارستان دوستدار مادر وکودک را کسب وطلایه دار این عرصه شد.

, .,

 

,

این مسئول یادآور شد: درحال حاظر امید به زندگی در مردان از ۵۲ به ۷۳ سال رسیده و در بانوان از ۵۴  به ۷۶ سال رسیده است.

, .,

 

,

افزایش تخت های بیمارستانی از دستاورهای انقلاب در بهداشت و درمان بیجار

, افزایش تخت های بیمارستانی از دستاورهای انقلاب در بهداشت و درمان بیجار , افزایش تخت های بیمارستانی از دستاورهای انقلاب در بهداشت و درمان بیجار ,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار با بیان اینکه در پیش از انقلاب بیمارستان شهرستان بیجار بشدت از نبود تخت رنج می برد ، گفت: قبل از انقلاب حدود ۳۰  تخت در بیمارستان وجود داشت ،اما در حال حاظر بیمارستان امام حسین دارای ۱۱۷ تخت مصوب بوده و با  ۱۰۸ تخت فعال اماده ارائه خدمات به مردم دیار گروس می باشد.

,

 

,

تشکیل اورژانس پیش بیمارستانی

, تشکیل اورژانس پیش بیمارستانی , تشکیل اورژانس پیش بیمارستانی ,

جعفری بیان داشت: همزمان با اوایل انقلاب اورژانس پیش بیمارستان ۱۱۵ در شهرستان بیجار شروع به فعالیت نمود و در حال حاظر این پایگاه با ۵ آمبولانس تیپ c که مجهزترین آمبولانس ها در نوع خود بوده با ۵ پایگاه و سه پشتیبان فعالیت می کند در حالی که پیش از انقلاب یک ستگاه آمبولانس وجود داشته است که در تمام مقاطع اورژانسی مورد استفاده قرار می گرفته است.

, c,

 

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار از افتتاح پد هوایی اورژانس هوایی شهرستان بیجار با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در چند روز گذشته خبر داد و بیان داشت: اگر مریض بدحال برای اعزام داشته باشیم با توجه به سختی مسیر بیجار سنندج ، در تایم 30 دقیقه با اورژانس هوایی بیمار انتقال داده می شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: پزشکان ما با توجه به تحریم های موجود در خیلی زمینه ها خوش درخشیدند و به پیشرفت های چشمگیری رسیدند و هدف دشمنان ما تضعیف دستاوردها و رسیدن به اهداف خودشان است که مطمئن باشند به هیچکدام از اهدافشان نخواهند رسید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه