اخبار داغ

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

عملیات اجرایی ۱۱ حوزه آبخیز در اردبیل انجام می‎شود

عملیات اجرایی ۱۱ حوزه آبخیز در اردبیل انجام می‎شود
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:: امسال عملیات اجرایی در 11 حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با توجه به مطالعات تفضیلی اجرایی انجام میشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما،شهامت هدایت صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت اجرای پروزه های آبخیزداری در اردبیل گفت: اجرای این پروژه ها با محوریت مشارکت مردمی از مزیت های مهم پروژه ها محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه استان اردبیل معادل 1/1 درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می دهد  گفت:حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از جمله آب و خاک بسیار حیاتی بوده و  یکی از راههای مهم و عملیاتی برای جلوگیری از فرسایش و تخریب منابع طبیعی اجرای طرحهای آبخیزداری است که طی سالهای اخیر  بطور جدی در کانون توجه قرار گرفته است.

,

وی گفت: در این شرایط قرارگرفتن 533 هزار هکتار اراضی در سد سبلان ، 73 هزار هکتار در سد یامچی و 386 هزار هکتار در سد عمارت بر اهمیت حوزه های آبخیز استان افزوده است.

,

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ، با بیان اینکه هیچ اقدام عملی و اجرایی در این اداره کل بدون مطالعه اجرایی صورت نمیگیرد افزود: امسال عملیات اجرایی در 11 حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با توجه به مطالعات تفضیلی اجرایی انجام میشود.

,

هدایت علت اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی را عنایت مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: با توجه به حساسیت موضوع آب و خاک در کشور و اهمیت آن و نگرانیهای مقام معظم رهبری در جهت لزوم حفاظت از این منابع محدود و هماهنگی در حوزه های آبخیز، با اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد توسعه پایدار در استان اختصاص یافت.

,

وی اظهار داشت : وقوع سیلاب های مخرب باعث بروز خسارتهای جانی و مالی، هدر رفتن خاک حاصلخیز کشاورزی می شود.

,

وی افزود: مدیریت جامع و هماهنگ در عرصه های آبخیز استان و برنامه ریزی و مدیریت کلان این عرصه ها نیازمند اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی است در این صورت ، برنامه ریزی در حوزه ها بصورت جامع صورت می گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه