اخبار داغ

واگذاری۱۰هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

واگذاری۱۰هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشو راز واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی اعم از معلولان تا پایان سال ۹۷ خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان در خصوص کاشت حلزون شنوایی کودکان ناشنوا اظهار کرد: اجرای این طرح با هدف مداخله مؤثر برای کودکان محدوده سنی ۳ ساله می‌تواند موجب رشد گفتار و زبان فرد معلول شود و نهایتا توانمندسازی وی در جامعه را به دنبال خواهد داشت که در سال ۱۳۹۳، تعداد ۱۶۶۷ نفر و تا پایان سال ۹۷، ۲۱۰۰ نفر تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت. به طوری که این برنامه از رشد ۲۶ درصدی در سالجاری نسبت به سال ۹۳ برخوردار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته و براساس آمار هیچ فردی برای کاشت حلزون پشت نوبت قرار ندارد ضمن اینکه ما تمهیداتی نیز برای تامین باطری سمعک ناشنوایان پیش‌بینی کردیم.
,
 
,
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه به حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی اشاره کرد و گفت: در انجام فعالیت‌های روزمره فرد دارای ضایع نخاعی به مراقبت و کمک سایر اطرافیان نیازمند بوده و مراقبت و پرستاری از شخص آسیب دیده نخاعی، فرد و خانواده را در معرض فشار‌های روانی شدیدی قرار می‌دهد؛ لذا هرگونه حمایت از این افراد و خانواده‌هایشان، ضمن کاهش موانع و مشکلات فراروی آنان، تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح سلامت و میزان مشارکت اجتماعی آن‌ها خواهد داشت که در همین زمینه عملکرد این برنامه در سال ۱۳۹۳، تعداد ۱۳ هزار و ۲۰۸ نفر بوده و در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۲۲۸۰۰ نفر هستند؛ که با توجه به اقدامات انجام شده این برنامه رشد قابل توجهی را در سال‌های گذشته داشته است.
,
 
,
نحوی‌نژاد درباره تمهیدات این سازمان در قالب کمک به بهبود تغذیه کودکان معلول گفت: اغلب کودکان معلول از رژیم غذایی مناسب بهره‌مند نیستند؛ لذا به منظور حصول اطمینان از برخورداری کودکان و نوجوانان معلول از تغذیه مناسب، سالم و پیشگیری از شیوع و بروز بسیاری از اختلالات تغذیه‌ای نامناسب از جمله اختلالات رشدی، یادگیری، دیابت و کاهش هزینه‌های مربوط به درمان و مشکلات تغذیه‌ای در کودکان دارای معلولیت این فعالیت از سال ۱۳۹۴ در حال اجرا بوده و ۱۷۹۰۴ نفر را تحت پوشش خود قرار داده و در سال ۱۳۹۷ به تعداد ۲۱۰۲۷ نفر رسیده است.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی و خیرین در حوزه تامین مسکن معلولان و نیازمندان گفت: این برنامه با هدف تامین مسکن برای معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در طول سال‌های اخیر و با در نظر گرفتن الگوی مسکن حمایتی نسبت به تامین و واگذاری مسکن با مشارکت سازمان‌های ذیربط، خیرین، گروه‌های هدف و تامین منابع مورد نیاز اقدام شده است.
,
 
,
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: در همین راستا تا پایان سال ۱۳۹۶، ۹۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به گروه‌های هدف واگذار و ۵۲ هزار و ۹۹۵ واحد در دست ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی شود.
,
 
,
نحوی‌نژاد همچنین در خصوص تامین مسکن خانواده‌های دو معلول به بالا گفت: برای ۱۱۳۰۰ نفر واجد شرایط با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین مسکن‌ساز، ۴۵۰۰ واحد تاکنون تحویل شده است و مابقی واحد‌ها نیز بزودی واگذار خواهد شد.
,
منبع: ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه