اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

استانی شدن انتخابات کاهش مشارکت مردمی را به دنبال دارد

استانی شدن انتخابات کاهش مشارکت مردمی را به دنبال دارد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با استانی شدن انتخابات، نگرانی برای کاهش مشارکت مردم در روستاها و شهرها وجود دارد و هم چنین ممکن است برخی مسائل قومی و قبیله ای به وجود بیاید که بیاد به این مسائل نیز توجه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان در خصوص معایب استانی شدن انتخابات اظهار کرد: با استانی شدن انتخابات، نگرانی برای کاهش مشارکت مردم در روستاها و شهرها وجود دارد و لذا باید فکر کرد که چه کار کنیم که این مشارکت تغییری نکند و هم چنین ممکن است برخی مسائل قومی و قبیله ای به وجود بیاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در بحث انتخابات مشکلات زیادی وجود دارد که همه این مشکلات به هزینه ها و تخلفاتی که در حین انتخابات انجام می گیرد بر می گردد.

,

سعیدی تصریح کرد: از طرفی عدم توجه به بعضی از شاخص های مهمی که در نوع انتخاب و شخصیت افراد انتخابی باید باشد و هم چنین تعهدات بعد از انتخابات که باعث بروز تفکرات بخشی و منطقه ای می شود بخش قابل توجهی از وقت نمایندگان صرف این مسئله می شودکه به سمت پروژه های محلی و منطقه ای بروند.

,

وی عنوان کرد: پرداختن به مسائل منطقه ای هم انرژی نمایندگان را می گیرد و هم اینکه از پروژه های ملی غفلت میشود لذا استانی شدن انتخابات گامی برای برطرف کردن بخشی از مشکلات است.

,

این نماینده مجلس در پایان با برشمردن مزایای استانی شدن انتخابات، خاطر نشان کرد: نمایندگان با استانی شدن انتخابات به سمت ملی فکر کردن سوق خواهند یافت و از طرفی در حال حاضر وقت زیادی از نمایندگان به جای قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون گرفتار مشکلات حوزه اجرایی کشور شده و باید به جای استاندار، شهردار و بخشدار مسائل را پیگیری کنند که با این اتفاق این مشکلات حل می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه