اخبار داغ

قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان:

پیگیر احداث پارکینگ مکانیزه در شهر هستیم

پیگیر احداث پارکینگ مکانیزه در شهر هستیم
مشاور شهردار همدان گفت: به دنبال احداث یک پارکینگ مکانیزه به عنوان نمونه هستیم تا بازخوردها و میزان استقبال از آن برای توسعه و تصمیم گیری نهایی بررسی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا طبی‌ مسرور امروز در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه در طرح تفضیلی سال 85 احداث پارکینگ عمومی در نقاطی از شهر دیده شده، اظهار کرد: این نقاط چون مالک خصوصی داشتند شهرداری موظف شد آن ملک‌ها را با رعایت شرایط به تملک خود درآورد و پارکینگ عمومی بسازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با اشاره به اینکه پارکینگ سینا، پارکینگ آقاجانی‌بیگ، پارکینگ محله کبابیان، پشت هتل مرمر و مواردی از این دست هستند، افزود: مدیران مناطق چهارگانه شهرداری این موارد را از طرح تفصیلی احصاء کرده و اولویت‌بندی شده تا کار آغاز شود.

,

مشاور شهردار همدان با بیان اینکه برخی از این پارکینگ‌ها احداث و برخی در دست انجام هستند، تصریح کرد: تملک اراضی پارکینگ‌های در نظر گرفته، در حال انجام بوده و به کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری ارجاع شده است.

,

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نقاط مشخص شده در طرح تفصیلی، نقاط دیگری نیز برای احداث پارکینگ معرفی شده، ادامه داد: در تمام دنیا امور مشارکتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی موفق بوده بنابراین در همدان از سرمایه گذاران حمایت می‌شود.

,

طبی‌مسرور با بیان اینکه یک طبقه تجاری تعریف می‌شود و از محل درآمد آن پارکینگ احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیران در این حوزه با نظر مثبت ورود کردند و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز مراجعه کردند.

,

وی با اشاره به اینکه لفظ حذف پارکینگ وجود ندارد و در دفترچه‌های جابجایی پارکینگ لحاظ شده، گفت: هرجا که امکان در نظر گرفتن پارکینگ برای احداث یک ملک وجود نداشته باشد به نخستین پارکینگ عمومی  که به منطقه نزدیک است ارجاع داده می‌شود.

,

قائم مقام معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری همدان با بیان اینکه البته حذف پارکینگ یا همان انتقال آن در مرحله آخر قرار دارد و سعی می‌شود که صورت نگیرد اظهار کرد: جابجایی پارکینگ به ملک‌هایی تعلق می‌گیرد که مساحت بالایی تعریض دارند بنابراین در حد محدود پارکینگ‌ها به پارکینگ عمومی منتقل می‌شوند.

,

وی با اشاره به اینکه رویکرد طرح تفصیلی و طرح جامع این است که در رینگ اول شهری پارکینگ احداث نشود، افزود: از آنجا که رینگ اول را پیاده محور تعریف شده با احداث پارکینگ مردم با خودرو به این مناطق ورود می‌کنند.

,

پیگیر احداث یک پارکینگ مکانیزه هستیم

, پیگیر احداث یک پارکینگ مکانیزه هستیم, پیگیر احداث یک پارکینگ مکانیزه هستیم,

طبی‌مسرور تصریح کرد: پارکینگ‌های عمومی بعد از رینگ اول بوده چون این رینگ با فضای تاریخی، فرهنگی و پیاده محور تعریف شده است.

,

وی با بیان اینکه احداث پارکینگ مکانیزه نیز در شهر دنبال می‌شود، ادامه داد: به دنبال احداث یک پارکینگ مکانیزه به عنوان نمونه هستیم تا بازخوردها و میزان استقبال از آن برای توسعه و تصمیم گیری نهایی آن بررسی شود.

,

قائم مقام معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری همدان با بیان اینکه پارکینگ مکانیزه در اکثر شهرها وجود دارد، خاطرنشان کرد: در همدان با وجود اینکه شهرداری و شورای شهر همدان به دنبال این موضوع هستند هنوز محقق نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه