اخبار داغ

امام جمعه تربت حیدریه:

بقاع متبرکه مکانی برای تبیین و تقویت افکار و اندیشه اهل بیت(ع) است

بقاع متبرکه مکانی برای تبیین و تقویت افکار و اندیشه اهل بیت(ع) است
امام جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه عمده کار در بقاع متبرکه و امامزادگان فرهنگی است، گفت: از این روی کار ساخت و ساز و انجام امور عمرانی هر چند باید انجام شود، اما همه این‌ اقدامات در حکم کار حاشیه ای و مقدمه ای است برای یک کار فرهنگی بزرگ و آن تبیین و تقویت افکار و اندیشه اهل بیت(ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی ظهر امروز در آیین غبارروبی و معارفه خادمان جدید بقعه متبرکه مزار بی بی حسنیه افزود: باید از وجود کسانی کمک گرفته شود که در راستای تحقق منویات رهبری عمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی با بیان اینکه بقعه متبرکه مزار بی بی حسنیه متعلق به اهل بیت(ع) است، گفت: از این روی شایسته است در چنین اماکنی معارف اهل بیت رعایت و نیز ترویج شوند.

,

 

,

عصمتی همچنین افزود: معارف اهل بیت(ع) چنان که هست باید برای مردم تبیین شوند و بر اساس معارف اهل بیت عصمت و طهارت رفتار شود و در مقابل از حضور افراد و افکاری که در مسیر افکار اهل بینت(ع) نیستند، جلوگیری شود.

,

 

,

وی در ادامه اظهار داشت: این مکان مقدس به همه اقشار جامعه و مردم تعلق دارد و لذا باید شرایطی فراهم کنیم که همگان بتوانند از این مکان فرهنگی و معنوی استفاده کنند و مردم نیز این مکان متعلق به خود بدانند.

,

 

,

عصمتی در ادامه با بیان اینکه عمده کار ما در اینجا فرهنگی است، گفت: از این روی کار ساخت و ساز و انجام امور عمرانی هر چند باید انجام شود، اما همه این‌ اقدامات در حکم کار حاشیه ای و مقدمه ای است برای یک کار فرهنگی بزرگ و آن تبیین و تقویت افکار و اندیشه اهل بیت(ع) است.

,

 

,

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه نیز گفت: بقاع متبرکه متعلق به اهل بیت(ع) و ما نیز به عنوان متولی وظیفه داریم اسباب پذیرایی از میهمانان و زایران را در این اماکن مقدس فراهم آوریم.

,

 

,

حجت‌الاسلام جعفر نواییان افزود: در این راستا و به منظور ارایه خدمات ارزشمند، بر خود لازم می دانیم از خادمانی در این بقاع متبرک استفاده کنیم که از سر اخلاص و اظهار علاقه به خاندان پیامبر(ص)، خود را شایسته خدمت به زایران می دانند.

,

 

,

در این آیین از حجت‌الاسلام سید محمد موسوی امام جماعت و مسوول فرهنگی و امور قرآنی و مصطفی توکلی مدیر داخلی قبلی مزار بی بی حسنیه تکریم و حجت‌الاسلام اسماعیل نوبهار به عنوان امام جماعت و مسئول فرهنگی و امور قرآنی و سجاد چلویی به عنوان مدیر داخلی جدید مزار بی بی حسنیه معرفی شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه