اخبار داغ

رئیس انجمن خوشنویسی استان زنجان:

وضعیت گالری هنر زنجان در شان هنرمندان نیست/ زنجان قطب خوشنویسی کشور

وضعیت گالری هنر زنجان در شان هنرمندان نیست/ زنجان قطب خوشنویسی کشور
رئیس انجمن خوشنویسی استان زنجان گفت: تنها یک گالری هنر در زنجان فعال است که این گالری در شان هنرمندان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اصغر محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: بیشترین اهداف انجمن خوشنویسی استان زنجان رشد و توسعه این هنر ارزشمند است که با برنامه ‏ریزی ‏های انجام شده، گام های مهمی در این زمینه برداشته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به دلیل نبود حمایت‏ های مالی از انجمن خوشنویسان،ادامه داد: متاسفانه در اجرای برنامه ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

,

این هنرمند زنجانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر انجمن خوشنویسان استان زنجان دارای 74 عضو در مرکز استان  فعالیت های خوبی در استان انجام می دهند.

,

وی با بیان اینکه استان زنجان یکی از قطب ‏های مهم خوشنویسی کشور محسوب می ‏شود، افزود: ترویج این هنر یکی از رسالت‏ های مهم انجمن خوشنویسی استان محسوب می شود.

,

رئیس انجمن خوشنویسی استان زنجان ادامه داد: متاسفانه نیاز مبرم به تامین زیرساخت های مهم در حوزه هنر داریم که ضروری است آموزش و پرورش در این زمینه گام های مطلوبی را بردارد.

,

محمدی با بیان اینکه مسائل زیرساختی فرهنگ استان باید مطرح شده و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود، افزود: هنرمندان با ظرفیت بالا در زمینه خوشنویسی فعالیت می کنند که در کشور بی نظیر است.

,

وی با اشاره به اینکه هنرمند 13 ساله زنجانی در دوره ممتاز فعالیت می کند،بیان داشت: دغدغه های انجمن خوشنویسی و هنرمندان بارها ارائه شده است اما هنوز این مشکلات پابرجاست.

,

این هنرمند خوشنویسی برضرورت نظارت لازم بر دستگاه های متولی امر هنر تاکید کرد و گفت: افرادی که دارای صبغه فرهنگی و هنری دارند می توانند مشاوره های لازم را به مقام عالی استان بدهند.

,

رئیس انجمن خوشنویسی استان زنجان تصریح کرد: از سال 92 تا کنون 31 نفر به اعضای انجمن اضافه شده است در حالی که زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم نشده است.

,

محمدی خاطرنشان کرد: قرآن و کتیبه های مهم و ماندگار در جهان توسط خوشنویسان زنده نگه داشته شده است.

,

وی با انتقاد از وضعیت گالری هنر زنجان،گفت: هنرمندان نیازمند گالری های تخصصی هستند که ضروری است زمین های مورد نیاز شناسایی شده به فعالیت های فرهنگی و هنری اختصاص یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه