اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان عنوان کرد؛

کسب رتبه نخست کشوری توسط نیروی انتظامی استان/ کاهش ۱۷ درصدی وقوع قتل در ۹ ماهه سال جاری

کسب رتبه نخست کشوری توسط نیروی انتظامی استان/ کاهش ۱۷ درصدی وقوع قتل در ۹ ماهه سال جاری
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان گفت : خوشبختانه نیروی انتظامی استان کرمان برای سومین سال متوالی رتبه نخست کشوری را در ارزیابی هفته ناجا در سال ۹۷ کسب نموده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه می تواند در آموزش همگانی و مطالبات و مشکلات مردمی و همچنین در جمع آوری ایده ها، انتقادات و پیشنهادات درونی در جهت مصالح عمومی جامعه موثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: رسانه ها باید در انعکاس اخبار در مطبوعات، نشریات، سایت ها و خبرگزاریها به نحوی باشد که باعث احساس امنیت جامعه شود و به جامعه یادآوری کنند که همه ما سرنشین یک کشتی هستیم و نباید به خاطر مسائل حزبی و سیاسی  باعث ایجاد متضرر شدن جامعه شد.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان افزود: تاکنون رسانه ها همیار مقتدری برای پلیس بوده اند و اگر پلیس از سایر دستگاه ها مطالبه گر باشد منافع آن جمعی خواهد بود.

,

بنی اسدی فر ادامه داد: خوشبختانه نیروی انتظامی استان کرمان برای سومین سال متوالی رتبه نخست کشوری را در ارزیابی هفته ناجا در سال ۹۷ کسب نموده است.

,

وی همچنین به اقدامات علمی و پژوهشی پلیس استان کرمان در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و اذعان داشت: اجرای طرح های تحقیقاتی غیر صنعتی و کسر خدمت شامل ۲۵ طرح، تالیف کتاب گذشته پژوهی آزادگان و تجارت انتظامی ۱۹ طرح، چاپ و انتشار نشریات علمی ۳ مورد ، گردهمایی علمی ۳۲ مورد، ۴۴ مورد برگزاری اتاق فکر ، ۵ مورد حمایت از پایان نامه های دانشجویی در حوزه نظم وامنیت، جذب محققین و مسئولین عادی برای کسر خدمت ۴ مورد، تهیه و ارسال خبر علمی و پژوهشی به پژوهشگاه ۱۵۷ خبر از جمله این اقدامات می باشد.

,

بنی اسدی فر ، افتتاح موزه پلیس، تدوین و تهیه رهنامه تاکتیکی فرماندهی انتظامی، برگزاری اولین نشست علمی، کسب رتبه های برتر در حوزه پژوهش و دانش در سطح مراکز و دفاتر تحقیقات کاربردی ناجا در جشنواره تحقیقات غیر صنعتی نظم وامنیت، کسب رتبه پژوهشگر برتر سازمانی، کسب رتبه پژوهشگر همکار برون سازمانی را از دیگر اقدامات پلیس در ۹ ماهه امسال برشمرد.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان به وضعیت تصادفات استان در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در تصادفات درون شهری در سال ۹۶، ۱۷۴ فوتی و ۷۰۲۰ جرحی که در مجموع بیش از ۸ هزار نفر مجروح و ۱۸ نفر جانباخته بوده و این در حالیست که در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۲ نفر فوتی، ۷۵۰۲ نفر جرحی که در مجموع بیش از ۹ هزار نفر مجروح و ۱۶۱ نفر جانباخته اعلام شده است.

,

وی تصریح کرد: استان کرمان رتبه دوم کشوری را از لحاظ کاهش فوتی را به خود اختصاص داده است.

,

بنی اسدی فر، پی گیری و تکمیل پروژه پوشش محورهای استان با دوربین های ثابت کنترل سرعت، اصلاح و آشکار سازی نقاط و مقاطع حادثه ساز، جلوگیری از تردد خودروهای افاغنه کش با مشارکت و همراهی سایر واحدهای انتظامی ، تشکیل جلسات کارشناسی هفتگی با مسئولین و کارشناسان ادارات مسئول برای بهبود ایمنی جاده های استان، انجام اقدامات فرهنگی و ارتباط مستمر با رسانه ها به منظور ارتقاء فرهنگ رانندگی و اطلاع رسانی حوادث جاده ای را  از برنامه های مهم پلیس راه استان تا پایان سال جاری عنوان کرد.

,

وی به اقدامات فرهنگی و آموزشی پلیس راهور از جمله آموزش بیش از هزار راننده نظامی و انتظامی ، آموزش اصول رانندگی و ایمنی برای ۹۷۸ نفر در مراکز عالی، آموزش بیش از ۶ هزار نفر از رانندگان وسایل نقلیه ، آموزش بیش از ۵ هزار نفر مورتوسیلکت سوار متخلف، اجرای کلاس آموزشی برای همیاران پلیس در بیش از ۳۰ مهدکودک در سطح استان اشاره کرد.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان به آمار سرقت و قتل اشاره و  تاکید کرد: یک ارتباط معناداری بین موضوعات اقتصادی و وقوع سرقت ها در سطح جامعه وجود دارد که ما همیشه شاهد افزایش سرقت ها و افزایش کشفیات بوده ایم.

,

وی افزود: در استان کرمان ۳۱ درصد از مجموع سرقت ها مهم بوده که ۶۰ درصد از آنها منجر به کشف شده است.

,

بنی اسدی فر ادامه داد: در وقوع قتل نیز در نسبت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش و ۹۷ درصد از قتل ها نیز کشف گردیده است.

,

وی، صدور بیش از یکصد هزار جلد گذرنامه، دستگیری ۱۸۹ نفر محکوم تحت تعقیب، متلاشی کردن باندهای گروگانگیری و دستگیری ۱۱ نفر در این راستا، کشف ۲۰۰ پکیج احتکار شده، بازدید از بیش از ۸ هزار واحد صنفی و صدور اخطار برای بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف و پلمپ ۲ هزار و ۶۹۱ واحد صنفی متخلف و توقیف ۲۲۵ خودرو حامل اتباع غیرمجاز را از اهم اقدامات پلیس امنیت عمومی استان کرمان برشمرد.

,

بنی اسدی فر خاطرنشان کرد:  وقوع جرائم در ۹ ماهه ابتدای سال جاری به نسبت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش  و همچنین در کشفیات نیز  ۴۷ درصد افزایش را در برداشته است.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین ۳۵ درصد برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی، ۲۵ درصد کلاهبرداری و ۱۸ درصد مزاحمت اینترنتی را از جمله اولویت ها عنوان کرد.

,

وی همچنین ساده ترین راه ارتباطی مردم با نیروی انتظامی را در نظارت همگانی سامانه ۱۹۷ برشمرد و گفت : نیروی انتظامی در انتقال مسائل مردم به رده های بالا لحظه ای ملاحظه کاری نمی کند زیرا حق الناس است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه