اخبار داغ

دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد و سالی پرماجرا؛

دستگاهی که تعارف ندارد و خواهش نمی پذیرد/ از برخورد با مفسدان اقتصادی تا سارقانی که بر دار رفتند+تصاویر

دستگاهی که تعارف ندارد و خواهش نمی پذیرد/ از برخورد با مفسدان اقتصادی تا سارقانی که بر دار رفتند+تصاویر
مفسدان اقتصادی استان، استخدام های فله ای، سارقان و قاتلان طلا فروشی گچساران، قاتل طلا فروشی یاسوج که در سریع ترین زمان تعیین تکلیف شدند از جمله اقدامات مناسب دستگاه قضایی و امنیتی استان در سال 97 بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، از تیرماه سال گذشته  افزایش قابل توجهی در قیمت کالاهای مورد نیاز مردم رخ داد با این وجود برخی ها بودند که برای سود چند برابر کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار می کردند و با افزایش قیمت وارد بازار می شدند و کالاها را با چند برابر قیمت می فروختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ایل بانو،,

با این وجود و شرایط سختی که برای مردم استان ایجاد شده بود دستگاه قضایی استان و ماموران نظامی و انتظامی به میدان آمدند و با احتکار کننده ها برخورد کردند.

,

گاهی مردم از عدم نظارت بر بازار گلایه مند بودند که رئیس کل دادگستری همواره اعلام می کرد برای کنترل برخی مسائل دستگاه قضایی به تنهایی نمی تواند وارد میدان شود و به همکاری دیگر دستگاه ها نیاز است با این وجود همواره یکی از کارهای دستگاه قضایی در ماه های گذشته مبارزه با احتکار بود.

,

 

,
, ,

می توان گفت که در یک سال اخیر اتفاقات خوبی در استان رخ داده است به گونه ای که در این مدت به شدت با استخدام های فله ای در ادارات  و فسادهای اقتصادی  به صورت جدی برخوردهای انجام شده است به گونه ای که گاهی سر و صدای زیادی در استان بلند شد.

,

استخدام های فله ای داغی بود که بر دل مردم مانده بود چرا که جوانان زیادی با مدارک بالا همواره بیکار بودند و برخی نورچشمی ها بدون شرکت در آزمون استخدامی خیلی راحت استخدام می شدند اما این ماجرا سر بسته نماند و باعث شد رئیس کل دادگستری وارد ماجرا شود و با عاملین آن  برخوردهای جدی انجام شود.

,

مزارعی از صدور حکم شلاق و حبس برای برخی از مدیران استخدام کننده فله‌ای خبر داد و ابراز کرد: دستگاه‌های قضایی سفارش برخی افراد برای مدیران دارای پرونده در دستگاه قضایی سفارش می‌کنند ولی گوش ما در این زمینه بسته بوده و به این سفارشات اعتنایی نمی‌کنیم.

,

 

,
 
,
, ,
 
,

6 شهریور ماه سال 96 بود که یک خبر باعث حیرت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شد 2 سارق با حمله یه یک طلا فروشی در گچساران پدر و پسر طلا فروش را کشتند و طلاها را به سرقت بردند خبر ناراحت کننده ای که تیتر یک رسانه های استان و کشور شد.

,

اما خیلی طول نکشید و در  تاریخ 15 آذر ماه همان سال خبر دستگیری این دو سارق به گوش مردم رسید خبری که باعث شد ناراحتی  مردم کمی تسکین پیدا کند تلخ تر این بود که این دو سارق برادر بودند.

,

این دو سارق در 21 اسفند ماه سال 96 در ملا عام اعدام شدند. سارقانی که پدر و پسر طلا فروش را کشتند و پسر دیگر طلا فروش را نیز زخمی کردند.

,

 

,

, ,

 

,

30 دی ماه سال 96 بود که باز هم خبر سرقت از یک طلا فروشی در رسانه های استان منتشر شد با این تفاوت که این بار سارقان طلا فروش را نیز با خود برده بودند که متاسفانه ساعاتی بعد جسد طلا فروش در پارک جنگلی یاسوج پیدا شد.

,

25 خرداد ماه سال 97 نیز سارقان این طلا فروشی دستگیر شدند می توان گفت که در سالگرد این حادثه یعنی دی ماه نیز به سزای عمل خود رسیدند و اعدام شدند.

,

دستگاه قضایی که همواره تاکید می کرد در برخورد با مخلان امنیت با کسی تعارف ندارد در این مدت ثابت کرد که شعار نیست و با هیچکس در این زمینه تعارفی وجود ندارد در زمینه استخدام های فله ای، فساد مالی، سارقان به عنف در کمترین زمان ممکن برخورد شد.

,
, ,
 
,

اما نکته ای که جالب به نظر می رسید این است که گویا این برخوردها به مزاج خیلی ها خوش نیامده است و حدود ساعت ۱۶ روز چهارشنبه (۱۹ دی ماه) بود که فرد یا افرادی ناشناس به سمت خودروی حجت‌الاسلام مزارعی رئیس دادگستری استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد تیراندازی کردند  که طبق گفته ها 24 گلوله به خودروی وی شلیک شده بود.

,

 

,

 

,
, ,
 
,

با توجه به شرایط اقتصادی که اکنون در استان و کشور حاکم است مردم حق دارند که امنیت داشته باشند اینکه برخی ها بخواهند امنیت مردم را از ین ببرند قابل قبول نیست و دستگاه قضا نشان داد با اقتدا ایستاده است ودر کمترین زمان ممکن با متخلفان برخورد می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه