اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه امام رضا(ع):

استانی شدن انتخابات موجب بالا آمدن افراد فاسد می‌شود

استانی شدن انتخابات موجب بالا آمدن افراد فاسد می‌شود
عضو هیئت علمی دانشگاه امام رضا(ع) گفت: استانی شدن انتخابات موجب بالا آمدن افراد فاسد با اثر فساد بیشتر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید شعرباف در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس در مورد طرح استانی شدن انتخابات اظهار کرد: این طرح پیش‌زمینه‌ای در استان و فضای احزاب نیاز دارد که اگر نباشد، در سازوکار فعلی انتخابات به‌طور حتم متحمل ضرر می‌شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: با استانی شدن انتخابات میزان شناسایی افراد و آشنایی جریان‌های فکری و مذهبی با کاندیدا کاهش می‌یابد و نتیجه آن در شرایط فعلی موجب کاهش وضعیت کیفی مجلس می‌شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: بستر فعلی بنایی به تغییر حتی در ظاهر ندارد، استانی شدن انتخابات بدون الزامات قانونی که جریانات و احزاب را ملزم به شایسته‌سالاری کند، تنها باعث بزرگ‌تر شدن فساد‌های  سیاسی می شود.

,

شعرباف با بیان اینکه با بستر استانی شدن انتخابات مخالف هستم، گفت: استانی کردن انتخابات موجب بالا آمدن افراد فاسد با اثر فساد بیشتر می‌شود.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه امام رضا(ع) در مورد مشارکت مردم در صورت استانی شدن انتخابات گفت: در شهرستان‌ها و روستاها میزان مشارکت مردمی کاهش می‌یابد چراکه در مناطق کوچک‌مقیاس شناخت فردی بسیار مهم است؛ در شهرهای کوچک وقتی مردم با دو کاندید غیر آشنا مواجه می‌شوند، در فضای بی‌اعتمادی قرارگرفته و از رأی دادن منصرف می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه