اخبار داغ

دو راهکار تبادل مالی ایران با دنیا در شرایط تحریم

دو راهکار تبادل مالی ایران با دنیا در شرایط تحریم
رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به راهکارهای تبادل مالی در دوران تحریم، از حرکت بانک مرکزی به سمت ایجاد کانال‌های مالی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود خوانساری با اشاره به تمرکز تحریم ها بر روی نظام بانکی ایران، گفت: اگرچه دشمنان تلاش دارند که حلقه تحریم ها بر علیه اقتصاد ایران را با فشار وارد آوردن بر نظام بانکی بیشتر کنند اما ایران نیز برخی تدابیر را برای دورزدن تحریم های بانکی درنظر دارد؛ به خصوص اینکه بانک های دنیا تنها در قالب مواد غذایی و دارو اجازه کار کردن با ایران را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران افزود: بر همین اساس ما مجبور هستیم تا جایگزین‌هایی را برای حوزه های دیگر تبادلات مالی پیدا کنیم که در این میان دو روش طراحی شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: اولین روش تعاملات بانک مرکزی ایران به صورت مستقیم با بانک های مرکزی دنیا است که با برخی کشورها امکان برقراری این رابطه وجود دارد اما روش دوم، راه اندازی کانال های مالی با کشورهای مختلف دنیا کارگشا است.
,
 
,
خوانساری از تلاش بانک مرکزی برای راه اندازی کانال های مالی مجزا با کشورهای مختلف خبر داد و گفت: دامنه این مذاکرات از کشورهای اروپایی تا کشورهای آسیایی کشیده شده است، به هر حال حضور بانک های کوچک و متوسط را نیز در مذاکرات نمی توان از نظر دور داشت.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه