اخبار داغ

آیت‌الله مکارم شیرازی:

دستاوردهای علمی، پژوهشی حوزه اطلاع‌رسانی شود

دستاوردهای علمی، پژوهشی حوزه اطلاع‌رسانی شود
آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار نامگذاری روز یا هفته‌ای به عنوان روز حوزه در تقویم رسمی کشور شد و تاکید کرد: خدمات حوزه باید معرفی شود تا منفی بافان، ناآگاهان بدانند حوزه بیکار نبوده و نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان و اعضای ستاد برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه، برگزاری کتاب سال حوزه را اقدامی مفید و ارزشمند دانست، و با بیان این که حوزه باید بازدهی داشته باشد و از این حوزه خروجی هایی به نفع اسلام، مسلمین و انقلاب و کشور بیرون بیاید، عنوان کرد: همه از حوزه انتظار دارند و این انتظار بجا است و اگر خروجی نباشد نقیصه خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تقدیر از برگزیدگان کتاب سال حوزه را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: این مساله سبب می‌شود تا افراد بیشتری به میدان بیایند و آثار فاخر و ارزشمندی تولید شود.

,

این مرجع تقلید با تاکید بر این که دستاوردهای علمی، پژوهشی و آثار متعدد حوزه باید به بهترین شکل ممکن اطلاع‌رسانی شود، اظهار کرد: اگر دستاوردهای همین جشنواره و همایش کتاب سال حوزه در مدت این سال‌ها اطلاع رسانی شود دیگر عده‌ای حرف‌هایی نمی‌زنند که حوزه چکار کرده است؟

,

وی با تاکید بر این که دستاوردهای حوزه باید به نحو شایسته اطلاع رسانی شود، اظهار کرد: رسانه ملی باید وقت بیشتری در اختیار حوزه و روحانیت قرار دهد تا حوزه‌ها بتوانند دستاوردهای خود را تبیین کنند؛ همچنین در این راستا باید از ظرفیت دیگر رسانه های گروهی نیز بهره گرفت.

,

آیت الله مکارم شیرازی خواستار نامگذاری روز یا هفته‌ای به عنوان روز حوزه در تقویم رسمی کشور شد و تاکید کردند: خدمات حوزه باید معرفی شود تا منفی بافان، ناآگاهان بدانند حوزه بیکار نبوده و نیست.

,

وی در ادامه با اشاره به روند بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره کتاب سال حوزه، گفت: باید نقاط قوت، ضعف و آسیب‌های آثار ارسالی به صاحبان آنها اطلاع داده شود؛ این مساله سبب تقویت پژوهش در حوزه‎های علمیه می‎شود.

,

این مرجع تقلید با اشاره به گسترش وسائل ارتباط جمعی و تکنولوژی های جدید، افزود: هرچند این مساله سبب سهولت کار محققان و پژوهشگران شده، اما از طرفی سبب بروز برخی آسیب‌ها شده است، باید در این خصوص دقت شود تا آثار گردآوری و کپی نباشد؛ کپی کاری از آثار دیگران آفتی است که ارزش کار را پایین می آورد.

,

ایشان رعایت عدالت از سوی داوران همایش کتاب سال حوزه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از نکات دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کتبی که به عنوان کتب برگزیده شناخته و معرفی می‌شود باید تماما و به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا خدایی ناکرده مطلب نادرست و انحرافی در آنها وجود نداشته باشد.

,

آیت‌الله مکارم شیرازی برگزاری این قبیل همایش‌ها و تجلیل از نویسندگان برتر را سبب تقویت نویسندگی و روحیه تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه دانست و افزود: نویسندگی باید در حوزه‌های علمیه تقویت شود، همه در شرایط کنونی باید افزون بر تسلط به خطابه و سخنرانی، دست به قلم شوند و از این ظرفیت برای نشر معارف اهل بیت(ع) بهره گیرند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه