اخبار داغ

حسینی‌کیا:

استانی‌ شدن انتخابات مجلس موجب کاهش مشارکت عمومی می‌شود

استانی‌ شدن انتخابات مجلس موجب کاهش مشارکت عمومی می‌شود
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، کاهش مشارکت عمومی و نادیده‌ گرفتن حقوق اقلیت‌ها را از مهمترین معایب استانی‌ شدن انتخابات مجلس عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار  مرصاد اظهار داشت: کلیات طرح استانی شدن انتخابات نمایندگان در مجلس تصویب شده , بخشی از آن به اصلاحات نیاز داشت در نتیجه یک هفته به کمیسیون شوراها فرصت اصلاح داده شد تا مجددا به صحن علنی بازگردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح مزایا و معایبی دارد، عنوان کرد: با اجرای این طرح تعداد حوزه های انتخاباتی شهرستان ها به قوت خود باقی است، اما تنها کاندیداهایی که ظرفیت استانی و رای‌آوری دارند در انتخابات شرکت داده می شوند.

,

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا احتمال کاهش مشارکت عمومی در انتخابات را از مهمترین معایب این طرح عنوان کرد و افزود: همچنین نادیده گرفتن حقوق اقلیت ها در هر منطقه اعم از شیعه یا سنی نیز از جمله معایب اجرای طرح مذکور است.

,

وی تغییر نگاه نمایندگان مجلس از جزیی‌نگری به نگاه‌های استانی و ملی و تقویت حوزه نظارت و قانون‌گذاری را از مزایای اجرای طرح استانی شدن انتخابات نمایندگان مجلس دانست.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر کارهای نمایندگان بیشتر جنبه اجرایی و فردی دارد در حالی که این امر باعث مغفول ماندن حوزه نظارت می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه