اخبار داغ

اردبیلی‎ها چه کتابهایی می‎خوانند؟

اردبیلی‎ها چه کتابهایی می‎خوانند؟
طبق اذعان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل روند کتابخوانی در استان اردبیل رو به بهبود است و برخی کتاب ها محبوبیت بیشتری در بین مردم اردبیل دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،خیلی از افراد از تاثیر کتاب‌ خواندن روی ذهن اطلاع ندارند و نمی‌دانند که کتاب‌ خواندن از همان دوران کودکی چه تاثیری بر زندگی شان می‌‌گذارد؛ بر فرض مثال آیا می دانستید که کودکان شش ماهه‌ای که والدین‌شان چندبار در هفته برای‌شان کتاب می‌خوانند در مقایسه با کودکانی که از چنین تجربه‌ای محروم هستند در چهار سالگی مهارت خواندن و نوشتن بهتری دارند، نمره بالاتری در آزمون‌های هوش می‌گیرند و سال‌ها بعد در زندگی شغل بهتری خواهند یافت؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

 خلاصه اینکه کتاب‌ خواندن تاثیرات باورنکردنی روی ذهن و عملکرد انسان در زندگی شخصی و اجتماعی می‌گذارد و فواید فوق‌العاده‌ای بدنبال دارد ، اما در اردبیل روند کتابخوانی چگونه است؛ رباب عزیزخانی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در گفتگو با سبلان‌ماگفت: روند کتابخوانی در استان اردبیل رو به بهبود است اما لازم است برای کتابخوان شدن جامعه احساس نیاز به مطالعه و کتابخوانی در جامعه ایجاد و تقویت شود.

, سبلان‌ما,

, ,

  وی با اشاره عضویت 5 درصد جمعیت استان اردبیل در کتابخانه های عمومی این استان گفت: کتابهای حوزه ادبیات بیشترین متقاضی را در استان اردبیل دارد و بالاترین امانت کتاب در این استان مربوط به این نوع کتاب است.

,

عزیزخانی اعتقاد دارد:  ریشه کم لطفی‌ها نسبت به کتاب تنها مشکلات اقتصادی نیست و باید در این حوزه به مشکلات زیر ساختی همچون مشکل نبود کتابخانه مدارس توجه ویژه داشت. 

,

وی ادامه داد:با عضویت9 درصدی جمعیت شهرستان خلخال در کتابخانه های عمومی، اهالی این شهرستان کتابخوان ترین در استان اردبیل هستند.

,

 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اشاره به وجود  911 هزارو 369  نسخه کتاب در استان اردبیل، اظهار داشت: همه ساله تلاش می شود تا کتابخانه های استان با خرید کتاب های جدید و ناب بروز شوند.

,

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی محفل‌ پرورش فکر و اندیشه سالم  است، بیان داشت: در حال حاضر 77 باب کتابخانه عمومی دراستان اردبیل وجود دارد که 76 باب آن نهادی و 11 باب آن مشارکتی است.

,

 عزیز خانی یادآورشد: 16 باب از 77  کتابخانه عمومی استان اردبیل، روستایی است و احداث کتابخانه های عمومی و سیار در روستاها از اولویتهای مهم  محسوب می شود.

,

به گفته این مسئول 24 کتابخانه عمومی به صورت دائمی در استان اردبیل رایگان است که این اقدام در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه صورت می گیرد.

,

 انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه