اخبار داغ

بررسی مشکلات گوشت در بازار یاسوج/ آیا مسوولان در تامین نیاز مردم ناتوان هستند؟

بررسی مشکلات گوشت در بازار یاسوج/ آیا مسوولان در تامین نیاز مردم ناتوان هستند؟
وضعیت موجود در رابطه با دام در استان کهگیلویه و بویراحمد در طی چند ماه گذشته دچار نوساناتی بود، این شرایط سبب شد که در روز های اخیر به علت عدم مدیریت و برنامه ریزی مناسب توسط مسوولان کشتارگاه صنعتی یاسوج تعطیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بویرخبر؛ وضعیت موجود در رابطه با دام در استان کهگیلویه و بویراحمد در طی چند ماه گذشته دچار نوساناتی بود، این شرایط سبب شد که در روز های اخیر به علت نبود دام کشتارگاه صنعتی یاسوج تعطیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر,

 

,

عوامل مختلفی سبب نبود دام در استان شده، که می توان به قاچاق دام به خارج از استان، عدم مدیریت و تنظیم درست  بازار کافی توسط اداره صمت استان و همچنین ناتوانی جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام برای تهیه دام زنده جهت کشتار در کشتارگاه ها را می توان اشاره کرد.

,

 

,

از طرفی  ممکن بوده که دام توسط عشایر در نواحی مختلف شهر تا حدودی به دست مردم برسد، اما نکات قابل تامل در این بوده که وقتی دام درصورت موجود بودن در استان و توسط اقشار مختلف وجود دارد، چرا دام مورد نیاز کشتارگاه ها از این طریق تهیه نمی شود.

,

 

,

باید اشاره کرد  موضوع نظارت بر کشتار دام در حاشیه شهر و مراکز غیر مجاز توسط دامپزشکی صورت نمیگیرد زیرا طبق اظهارات مدیر کل دامپزشکی وظیفه قانونی آنها نیست، در این شرایطی که گوشت در بازار موجود نیست یا به صورت محدود وجود دارد مسئول حفظ سلامت مردم  که در اثر نبود گوشت کافی در بازار و از سر ناچاری از نواحی خارج شهر گوشت خریداری می کنند بر عهده کیست؟

,

 

,
 
,
, ,
 
,

معاون بازرسی اداره کل صنعت و معدن استان در گفتگو با بویرخبر گفت: این سازمان وظیفه نظارت بر قیمت ها و تنظیم بازار را بر عهده دارد.

, بویرخبر,

 

,
 
,
, ,

از طرفی کشتارگاه صنعتی یاسوج که تعداد زیادی از کارگران آن مجموعه صنعتی به علت تعطیلی به گفته یکی از پایگاه های خبری استان بیکار شدند، چه کسی پاسخگوی کارگران بیکار شده است؟

,

 

,

یکی از مسوولان تنها کشتارگاه شهر یاسوج بیان کرد تامین دام زنده توسط خود آنها صورت خواهد گرفت، اما گفته شده ممکن است  حدود سه ماه به طول بینجامد و معلوم نیست قشرهای مختلف مردم از کدام منبع باید گوشت مورد نیاز را در این مدت تامین کنند؟

,

 

,
, ,
 
,
 
,
  با توجه به مطالب ذکر شده، این وسط مردم هستند که گوشت مورد نیاز آنها تامین نمی شود، و هریک از مسئولان مربوطه استانی در راستای تامین نیاز گوشت مصرفی بازار ناتوان بوده، یا باید گفت هریک آز آنها مجبور است برای فرار از مسئولیت توپ را در زمین دیگری بیاندازد.
,

 

,

 

,

در آخر پیشنهاد می شود مجموعه ادارات و سازمان های ذکر شده، باید در صورت امکان و با رایزنی از طریق عشایر و کسانی که قصد فروش دام خود را در خارج از سطح شهر به صورت  غیر مجاز یا هر روش دیگر داشته، دریک روند خرید، نظارت بر قیمت ها، کنترل های بهداشتی، دام را تهیه وبه کشتارگاه ها تحویل داده تا بعد از کشتار به بازار رسانده،  تا نیاز مردم تا حدود نسبی برطرف شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه