اخبار داغ

تشریح اقدامات آستان قدس رضوی در استان با حضور اصحاب رسانه/پاسخ هدایتخواه به فراجناحی بودن آستان قدس و حضورش در انتخابات+تصاویر

تشریح اقدامات آستان قدس رضوی در استان با حضور اصحاب رسانه/پاسخ هدایتخواه به فراجناحی بودن آستان قدس و حضورش در انتخابات+تصاویر
هدایتخواه: بعد از دوران دفاع مقدس هیچ حرکت جهادی به اندازه خدمات خادمیاران ارائه نشده و به دلیل اینکه خادم امام رضا (ع) به مردم بدون از اینکه یک ریال حق الزحمه دریافت کنند، خدمت می کنند، این‌ آمادگی وجود دارد کسانی که تقاضای همکاری دارند پذیرای ان ها هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بویرخبر صبح امروز نشست خبری مسئول دفتر آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر,

ستار هدایتخواه در این نشست بیان کرد:  انقلاب اسلامی برکات فراوانی برای مردم داشته و یکی از ان برکات توجه به اهل بیت بوده، که بعد از انقلاب اسلامی توجه به ساحت مقدس امام رضا (ع) از جمله این برکات است،  قبل از انقلاب تعداد کسانی که به مشهد مقدس رهسپار شدند انگشت شمار بوده است و بعد از انقلاب و عنایت امام رضا (ع) این عدد قابل مقایسه نیست.

,
, ,


وی بیان کرد؛ مقام معظم رهبری بر رسیدگی به فقرا مستمندان و تهیدستان تاکید داشته که به همین جهت دفتر آستان قدس رضوی در استان ها تشکیل شده است، دفاتر تاسیس شده ماموریت هایی دارد که اصلی ترین ماموریت ان جذب و ساماندهی خادمیاران بوده، که خدمت فقط توقف در حرم امام رضا (ع) معنا نشده بلکه در‌هر زمینه و هرکسی که به یک از شیعیان امام رضا خدمت کند نظیر درمانی، مسکن، اشتغال و به هر شکلی که به مردم‌خدمت کند خادم امام رضا محسوب می شود که در استان ما ۲۲۰ نفر ثبت نام کردند.

,
,


هدایتخواه ادامه داد: خادمیار محلی داشته که به اهالی منطقه خدمت کرده، خادمیار شهرستانی که توسط ائمه جمعه اداره شده و کانون خادم یاری رسانه که نشست فعلی محصول این کانون بوده است، بنابراین ماموریت اول جذب خادمیاران بوده و مرحله دوم کسانی که نیازمند بوده توسط خادمیاران به آنها خدمت می شود.

,
,

 

,

, ,


وی گفت: یکی از این خدمات، ارسال زائر اولی بوده که بیش از 27 هزار نفر از گروه های مختلف را اعزام کردیم، از دیگر خدمات کانون سلامت بوده که ۳۶۰۰ پرونده سلامت تشکیل شده و قریب ۲۹ میلیارد ریال به بیماران واریز و در قالب تجهیزات پزشکی و کاشت حلزون، بیماران نازا که ۲۶۰ مورد بوده و برای مراحل درمانی رفتند و توزیع غذا بین کسانی که سوء تغذیه دلشته، کمک های بلاعوض و ازدواج آسان کمک کرده که کسانی که تمایل داشته که در این جشن آتلیه مجانی، دست گل مجانی که هر کدام می توانند ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر را دعوت کنند که تعدادی از این زوج ها درصورتی که آمادگی داشته باشند به مشهد فرستاده میشوند.

,
,

 

,

این مسئول ادامه داد: اعزام گروه های جهادی که چهل گروه جهادی اعزام شده و ۸ منزل از افراد بی بضاعت را مرمت و احداث کردند، و اعزام گروه های پزشکی که ۴۰۰ مورد خدمات دندان پزشکی ارائه دادند و ارسال حبوبات و بسته های ارزاق توزیع شده و بسته های نوشت افزار که 10 هزار بوده و قریب به ۳۰۰ مورد وام های قرض الحسنه به افراد نیازمند پرداخت شده و توزیع کارت های هدیه بیماری های صعب العلاج، ایتام که ۴۰۰ الی ۵۰۰ مورد بوده و مجموعه ای از خدمات دیگر است.

,

, ,


وی افزود: ماموریت سوم ترویج وقف بوده، که خادمیاران خودشان زمینه این مسائل را فراهم کرده و استان قدس حدود ۳۵ درصد کمک خواهد کرد و در بحث سلامت به طور رایگان درمان می کنند که برای پایداری کانون وقف و نذر راه اندازی شده است.

,
,


هدایتخواه هدف از این سه ماموریت را ترویج فرهنگ رضوی عنوان کرد و گفت: برای همه خدمات پیوست فرهنگی تشکیل شده، به عنوان مثال در حوزه ازدواج برنامه های مشاوره و کارشناسان حوزه خادمیاران ارائه شده و در بخش های دیگر نظیر اعزام زائر اولی ها هم در مبدا و هم مقصد برنامه وجود داشته و در رده سنی نوجوانان اردوی ۸ روزه برنامه فرهنگی در مشهد داشته که بعد از بازگشت خود ان ها مبلغ شده، برنامه های دهه آخر صفر به مناسبت شهادت امام رضا (ع) برگزار خواهد شد، کرسی های تلاوت قرآن را خواهیم داشت که در مرکز استان خواهیم داشت و برگزار شده و بخشی از برنامه های آستان قدس بوده و یک دهستان داشته که بسته های ارزاق، کالاهای ویژه، عملیات عمرانی و اشتغال که حدود ۸۵ نفر پیوند تشکلی شده که اشتغال زایی شود.

,
,

 

,

, ,

وی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس هیچ حرکت جهادی به اندازه خدمات خادمیاران ارائه نشده و به دلیل اینکه خادم امام رضا (ع) به مردم بدون از اینکه یک ریال حق زحمه دریافت کنند، خدمت می کنند، این‌ آمادگی وجود دارد کسانی که تقاضای همکاری دارند پذیرای ان ها هستیم.

,



ستار هدایت خواه گفت: هیچکدام از پرسنل حقوقی دریافت نکرده و حرکتی جهادی بوده و بعضی از این حرکت ها برای مقابله با برنامه های دشمن بوده که همه این‌مسائل با عنایات امام رضا (ع) صورت می گیرد.

,
,
,


وی بیان کرد: افرادی که در این‌جلسه حضور داشته می توانند خادمیاران و عضو این حرکت جهادی عظیم مشارکت داشته باشید.

,
,

 

,

ستار هدایتخواه در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور در انتخابات آینده گفت:در رابطه با مسائل انتخاباتی در این جلسه صحبت نشود.
 

,
,

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که ایا استان قدس فراجناحی است، گفت: هرکسی با هرگرایشی می تواند با آستان قدس همکاری کند، به عنوان مثال با اینکه علوم پزشکی یاسوج در یک جهت فکری نیستند اما در حال همکاری هستند.

,

 

,

یکی از خبرنگاران پرسید خیلی از سیاسیون استان بحث توزیع اقلام غذایی را، برای اوامر تبلیغاتی حساب کردند؟با توجه به جو قومی و عشیره ای در استان چه تضمینی وجود داشته که خادمیاران بتوانند به درستی خدمت کنند؟

,

, ,


هدایتخواه در پاسخ گفت: این حرکت قطعا سیاسی بوده اما دشمنان درصدد بوده مردم را از انقلاب ناراضی کرده، و استان قدس در جهت خدمت رسانی به مردم‌جهت خنثی سازی برنامه های دشمن قدم بر میدارد اما این حرکت به معنای جناحی، گروهی، انتخاباتی  نیست، زیرا طرح خادم یاری عمومی بوده و هیچ محدودیتی برای این مسئله وجود ندارد و ایت الله رئیسی اعلام کردند شرعا باندهای سیاسی و قومی  نباید خدمت ارائه دهند و از طرف دیگر کسانی که این موضوعات را بیان می کنند چه مستندهایی دارند و تاکیدمقام معظم رهبری هم این بوده این خدمات را داشته و توجه به فضاسازی ها نکنید و اگر افرادی که به این مکان مراجعه می کنند سوال شود از کدام‌جناح و گروهی هستی چنین مسائلی وجود ندارد، و هزینه های آستان قدس موقوفات مردمی بوده و اگر نیت واقف و خدمات لحاظ نشود مسئولیت شرعی دارد، و قانون تولیت آستان قدس اعلام کرده هیچکس حق خدمات قومی، جناحی را ندارند.
 

,
,
,

 

,

خبرنگار دیگری گفت: آیا توزیع بسته های غذایی عزت مردم را از بین نمی برد؟

,

 

,

هدایتخواه گفت: این روش سیره اهل بیت بوده و حضرت علی (ع) پیشگام دستگیری به مستمندان بودند از طرفی نحوه برخورد با نیازمندان سعی شده محترمانه و با عزت باشد.

,



وی افزود: ارتباط با دفاتر استان قدس با شهرستان ها وجود داشته، در هر شهرستان یک‌کانون تشکیل شده و خادمیاران ان منطقه در دهستانهای مختلف رفته و خادمیاران محله ای رفته و خدمت رسانی می کنند.

,
,
,




هدایتخواه درباره زائرسرای استان در مشهد گفت: در شهرداری مشهد بنا شد که به استان های محروم زمین ارائه شود و در مراحلی بوده که خود مردم برای ساخت و ساز کمک کنند و از مراحل ساخت و ساز ان اطلاعی ندارم

,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه